Bukefalos 28 år!

Jobbig i transporten!

G

Grinch

Min treåriga tös har varit så snäll att lasta och köra. Hela hösten körde vi henne varje vecka utan problem och hon gick snällt på, stod still i transporten och gick snällt av, utan problem alls.

I Januari skulle jag sätta igång arbetet igen, men hon var helförändrad. Gick snällt in i transporten, men var som ett vilddjur inuti när jag körde! :confused:
Hon slår med frambenen gungar fram och tillbaka och ibland bockhoppar hon i transporten.
Jag har inte ändrat på någonting, jag kör jätte lugnt.

Jag har även provat med att ta bort mellanväggen, ifall hon vill stå brett, men inte ens det hjälper! Hon får även hö för att det ska lugna henne.

För övrigt är hon väldigt lugn och snäll att hantera, står still i gången, inte otålig eller något.

Funderar på om hon blir stressad av ljudet i transporten av andra bilar m.m. men hon har ju aldrig varit sådan tidigare. Som sagt så har vi ju ett gammalt enkel axlat Trane släp men inte ska det vara orsaken?

Har någon annan haft samma problem? Jag vill bara veta varför och hur man kan stoppa detta?

Mvh Grinch
 
Sv: Jobbig i transporten!

Om det var varmt och plusgrader i höstas och kallt och minusgrader i januari kan det bli helt nya ljud i transporten när du kör, ffa om det är en lite äldre vagn som är lite "gnisslig". Har du provat att stoppa bomull i öronen? På hästen alltså :)
 
Sv: Jobbig i transporten!

Låter jättejobbigt. :(

Min häst är likadan - när han åker smalt. Jag trodde att han skulle sparka sönder transporten senast! Jag åkte med honom en stund och det såg ut som om han försökte lägga sig ner i transporten :o Dock är han mycket bättre när han åker brett.

Hade jag haft tips så hade jag gett dig det. :angel:
 
Sv: Jobbig i transporten!

Jo det är så himla jobbigt! Hon har blivit något bättre sen ja breddade men ibland blir hon helgalen!
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej. Jag vänder mig hit då jag är i behov av andras erfarenheter, tips och lösningar på hur man kan göra när man har en 1 åring som går...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 045
Hästhantering Jag har två frågor: 1) Det ena gäller tips på hur jag för ponny syr sluta skrapa transporten. (Läs nedan) 2) Någon som provat First...
Svar
7
· Visningar
1 970
Senast: mackan
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 462
Senast: Hedinn
·
Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 054
Senast: exotic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Dagens naturupplevelse
  • Kyltäcke/ kylfilt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp