Jobbig start.

Lilla

Trådstartare
Vi hämtade vår älskade pälskling i fredags. 16 v och alldeles ljuvlig. Trygg, social och matglad. Den vänligaste katten jag har träffat.
I måndags spydde hon två ggr och efter det kurade hon och var seg. Efter vatten i spruta blev hon mindre seg och både åt, drack och gick på toa. I går sov hon mkt och var lite lojare än dom första dagarna. I dag äter hon inte och har feber. Redan i måndags hade vi kontakt med veterinär men som då trodde på omställning av liv. Men nu blir det besök hos vet i eftermiddag.
På ett sätt var det skönt att hon fick feber för det stämde inte med hur vi upplever henne att hon skulle vara deppig. Hon har glatt gått med svansen i vädret och mött oss och varit så nöjd och lugn.
Nu är jag nervös men hoppas på det bästa.
 
Vi hämtade vår älskade pälskling i fredags. 16 v och alldeles ljuvlig. Trygg, social och matglad. Den vänligaste katten jag har träffat.
I måndags spydde hon två ggr och efter det kurade hon och var seg. Efter vatten i spruta blev hon mindre seg och både åt, drack och gick på toa. I går sov hon mkt och var lite lojare än dom första dagarna. I dag äter hon inte och har feber. Redan i måndags hade vi kontakt med veterinär men som då trodde på omställning av liv. Men nu blir det besök hos vet i eftermiddag.
På ett sätt var det skönt att hon fick feber för det stämde inte med hur vi upplever henne att hon skulle vara deppig. Hon har glatt gått med svansen i vädret och mött oss och varit så nöjd och lugn.
Nu är jag nervös men hoppas på det bästa.
Oj, vad tråkigt att ni har fått en så tuff start med den lilla! Jättebra att ni tar henne till veterinär! Jag hoppas att vet hittar felet och att lilla kisan kryar på sig fort. :heart
 
Pappa skrev precis.

”Nu är vi hemma. Hon hade 40.5 i temp så hon fick en penicillinspruta och en spruta med ngt som skulle öka aptiten. Hon kunde inte identifiera ngt särskilt konstigt med henne annars. Viktigt att vi får i henne mat. Hon la fram hundgodis och då åt hon upp dem direkt. Nu sitter jag i hallen och skriver och då äter hon för fullt. Först på den ena tallriken och nu på den andra 😊
 
Pappa skrev precis.

”Nu är vi hemma. Hon hade 40.5 i temp så hon fick en penicillinspruta och en spruta med ngt som skulle öka aptiten. Hon kunde inte identifiera ngt särskilt konstigt med henne annars. Viktigt att vi får i henne mat. Hon la fram hundgodis och då åt hon upp dem direkt. Nu sitter jag i hallen och skriver och då äter hon för fullt. Först på den ena tallriken och nu på den andra 😊
En av mina katter har FIV (eller båda har) och hon får regelmässigt oförklariga febertoppar. Får då alltid en spruta och efter några timmar är hon som vanligt. Exakt varför hon reagerar och in hennes bror vet inte veterinären mer än att det förmodligen är så att FIV:en gör henne mer mottaglig men att hans immunförsvar klarar det bättre.
 
Hon har ätit och druckit kattmjölk. Det är positivt. Nu sover hon och jag håller på att gå sönder. Väntar på att hon ska bajsa.
Blir hon inte piggare blir det en längre tur för att röntga.
 
@MarieJ så himla jobbig start ni fick 😞

Katterna kan få magsjuka och virus precis som vi, troligtvis har lillkisse åkt på något sånt i samband med flytten . Du har ju gjort allt rätt och det absolut viktigaste är att de får i sig vätska samt äter . Om de ätit dåligt, spytt osv under några dagar tar det ju lite längre innan de behöver bajsa också .

Glad att läsa att lilltjejen verkar må bättre 💜 Du får uppdatera vidare hur det går men det är ju ytterst goda tecken att hon ätit nu med god aptit och ffa inte spyr upp det hon ätit/druckit .
 
Senast ändrad:
@MarieJ så himla jobbig start ni fick 😞

Katterna kan få magsjuka och virus precis som vi, troligtvis har lillkisse åkt på något sånt i samband med flytten . Du har ju gjort allt rätt och det absolut viktigaste är att de får i sig vätska samt äter . Om de ätit dåligt, spytt osv under några dagar tar det ju lite längre innan de behöver bajsa också .

Glad att läsa att lilltjejen verkar må bättre 💜 Du får uppdatera vidare hur det går men det är ju ytterst goda tecken att hon ätit nu med god aptit !
Tack för att ni kommenterar!
Hon har lekt som en riktig tiger, heltokig! Jag blev så glad så tårarna rann! Dels för att hon är så mkt piggare och dels för att det är bra för magen.
Hon har ingen eller väldigt lite feber. Vi vet ju inte helt normaltemp(39.1) Före besöket hos veterinären hade hon 39.8 och hos vet 40.5.
 
@MarieJ då har du alla tecken på att kisse mår bra .
Ang exakta tempen på katten så sålänge den äter, dricker och beter sig normalt utöver det brukar man inte bry sig om att tempa 😄
 
Väntar på bajs. I övrigt verkar det gå åt rätt håll. Äter, dricker, kissar och leker.
 
82AAF75D-AFA1-4091-8535-14B44B0F0DB1.jpeg
 

Liknande trådar

Hästvård Lite historik. Onsdag Visar rörelsestörning vänster fram, alla tycker att det sitter i bogen, vilket det alltid ser ut som på den här...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
11 040
Övr. Hund Tripphultsläger nummer två hade ju sitt avslut igår, men när jag väl kommit hem hägrade bara duschen och sängen. Nu tänkte jag dock...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 800
Senast: wtf
·
Övr. Hund Just nu känns det som om jag bara har lust och ge upp och inte kämpa något mer. Börja i måndags med att jag åkte hem till pappa för...
Svar
2
· Visningar
951
Senast: eviliny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp