Jobbig terapi idag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var jag nervös när jag åkte till terapin. Jag visste att jag skulle behöva gå igenom en händelse och att jag skulle spelas in och sen behöva lyssna på mig själv berätta om den. Det hade psykologen gjort mig förbered på.

Det var mycket jobbigare än vad jag tänkt mig. Jag har ändå berättat detta för några stycken. Inte så detaljerat som idag så klart men ändå började jag skaka och darra lite på rösten. Jag minns rädslan som att det hände igår även fast det var ganska så länge sen. Det var även rätt jobbigt att behöva gå tillbaka och berätta om det två gånger. För första gången kände jag lite skam över att det har hänt.

Överraskande nog flög det fram ett annat minne om en annan händelse efter vi pratat en stund. Jag minns det inte alls lika detaljerat som det värsta men bara att minnas det var hemskt nog. Många saker har nog hjärnan förträngt. De finns där och ibland kommer dom snabbt men lika snabbt försvinner dom.

Efter terapin åkte vi och tröstshoppade lite jag och mamma. Lite julpynt, blommor, en underbar filt m.m. Jag var helt slut i huvudet och efter några affärer sa hjärnan och kroppen stopp.

Resten av dagen och kvällen har kantats av lite flashbacks. Jag hamnar i hallen i våran lägenhet och flyger på bror min för att stoppa honom döda våran mamma....
Vem vet vad som hade hänt om jag inte var hemma.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287
  • Artikel
Dagbok Jag har en dålig dag. De dåliga dagarna kommer dock inte så ofta numera. Men nu har jag en sådan. Jag har gått 20 gånger i terapi nu...
Svar
7
· Visningar
783
Senast: Sirap
·
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 501
  • Artikel
Dagbok Jag är trött jämt. Och veckan som varit var lite strulig. I tisdags var jag tvungen att tappa upp honung på burkar. Det tog sin tid så...
2
Svar
32
· Visningar
4 909
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp