Bukefalos 28 år!

Qodrofenia

Trådstartare
I går var det dags. :cry:
Kl 11.00 i går slutade livet för våran gammelhund.!12 år blev hon.Hon somnade in trygt i min makes knä på djursjukhuset..Över gången mellan liv och död märktes knappt så trött var hon..Efter lång tids sjukdom har hon äntligen fått frid..Och Jag känner verkligen att vi gjorde det rätta att låta avliva henne nu innan hon blev värre.Hon var värd ett värdigt slut..Men gud vad det är tomt att inte ha två hundar när man går ut på promenad..Saknar det andra kopplet så mycket.. :cry:
 
Väldigt jobbig erfarenhet, men en elog till er som tog rätt beslut och inte lät henne bli sämre. Ett djur ska få sluta innan det blir så dåligt att det lider. Livskvalité från början till slut, men visst är det tungt och tomt.

*kram*
 
Tomheten är värst..även om man vet att beslutet var rätt och riktigt..
Man märker verkligen att hon är borta vid matdags när man ska ge hunden som är kvar mat..I morse gjorde jag i ordning båda skålarna av misstag :crazy:
 
Usch ja, det är det absolut värsta med djur att man en dag måste fatta beslutet om avlivning. :cry: Det går inte ens att föreställa sig när vår gamling på 10 år en dag måste bort. Skaffa ny hund är inte heller alltid så lätt, även om man redan har en till.

Vår yngre är en omplacering med en hel del olater även om de blivit mycket bättre, men man vill ju inte att en valp/unghund ska ta efter hennes mindre bra sidor. Vanor är svåra att bryta, både sina egna och andras.

Hur har er andra hund tagit det?
 
Hon har tagit det bra..Det verkar nästan som hon försöker stötta oss andra.. :)
Men lite nedstämd är hon i mellan åt..Ser lite ledsen ut så att säga :crazy:
Men inte så att jorden går under för henne..hon leker och hittar på bus... :)
Det värsta har lagt sig..Vi visste ju att den här dagen skulle komma när Tessan skulle får lov att lämna oss.Det är något vi ställt in oss på länge..Det kom inte oväntat..
Det som är lite svårt är väl att förklara för Min son .vart hans Älsklingshund tagit vägen..Jag Håller det så nära verklighetenb det bara går..Men det är naturligtvis svårt för en fyraåring att förstå..Han tar det väldigt hårt :cry:
 

Liknande trådar

Övr. Hund :arghh:Min älskade Polly blev 10 år. Hon var en röd dvärgpudel som hade skinn på näsan och en personlighet jag aldrig sett maken till...
Svar
7
· Visningar
1 704
Övr. Hund På söndag för exakt fem år sedan bilade jag och familjen ner för att hämta hem min alldeles första egna vovve, en liten bulleherre vid...
Svar
3
· Visningar
1 213
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Förvarnar för en väldigt lång "skriva av sig-tråd".. Vet knappt vad jag ska börja med.. Eller ja, kanske "början" vore bra... Efter...
2
Svar
35
· Visningar
5 442
Senast: Philosophia
·
Hundhälsa Det började såhär http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=998495 och fortsatte med det här...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 706
Senast: JG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp