Jobbintervju gå eller inte

BernT

Trådstartare
Hade ni gått på en jobbintervju där ni redan innan känner meh?

En del av mig tänker att det KAN ju faktiskt va något bra så vettigt gå medan en annan del känner meh, meh och dubbelmeh.

Utöver det är det skitlångt bort.
 
Beror på, hade jag varit arbetslös hade jag absolut gett det en chans, men nu med ett jobb jag trivs bra på hade jag inte gått på en intervju om det inte känts väldigt lovande redan innan.
Jag trivs jättebra och vill inte byta eller flytta egentligen. Kan eventuellt tänka mig byta om lönen är minst 10k högre än det jag har nu men vet inte vad lönen är. Den är minst lika mycket som jag har idag men jag tänker inte byta/flytta för samma lön/bara lite mer.

Kan man ringa och fråga om lön innan? Är 70 mil att köra ändå så ska det vara värt ett byte vill jag som sagt få en rejäl löneökning.
 
Aha! Ja men då tycker jag att det vore värt risken att ringa och fråga inom vilket spann de tänkte sig att lönen skulle ligga.
Ja kanske lika bra eftersom jag egentligen ändå inte vill ha jobbet. Är lönen för låg kan jag skylla på det och är den rejält mycket högre så kan jag tänka mig ta tjänstledigt (vi får det) och jobba där 1-2 år och spara all extra lön osv och sen flytta hem igen.
 
Hade ni gått på en jobbintervju där ni redan innan känner meh?

En del av mig tänker att det KAN ju faktiskt va något bra så vettigt gå medan en annan del känner meh, meh och dubbelmeh.

Utöver det är det skitlångt bort.
Nej, det tar för mycket kraft och tid, om ändå chanserna till att man vill ha det är små.

Sen resonerar jag lite annorlunda och skulle inte ta ett jobb som passade sämre även om lönen var avsevärt högre. (Jag gick ner i lön vid byte av jobb för att få jobba med nåt mer utmanande)

Sen skulle man ju behöva vara ärlig med arbetsgivaren att man tänker sig ungefär 2 år, så att de kan förstå om det passar med deras intentioner.
 
Nej, det tar för mycket kraft och tid, om ändå chanserna till att man vill ha det är små.

Sen resonerar jag lite annorlunda och skulle inte ta ett jobb som passade sämre även om lönen var avsevärt högre. (Jag gick ner i lön vid byte av jobb för att få jobba med nåt mer utmanande)

Sen skulle man ju behöva vara ärlig med arbetsgivaren att man tänker sig ungefär 2 år, så att de kan förstå om det passar med deras intentioner.
Jag jobbar enbart pga pengar så jag vill ha så mycket som möjligt. Jag är skitduktig och effektiv på det jag gör så min arbetsgivare får extremt mycket för pengarna.

Man kan ju aldrig lova att man ska stanna si och så tid. Livet kan ju ändras på alla möjliga sätt så att det blir både lång eller kort tid eller extremt kort tid man stannar.
 
Jag jobbar enbart pga pengar så jag vill ha så mycket som möjligt. Jag är skitduktig och effektiv på det jag gör så min arbetsgivare får extremt mycket för pengarna.

Man kan ju aldrig lova att man ska stanna si och så tid. Livet kan ju ändras på alla möjliga sätt så att det blir både lång eller kort tid eller extremt kort tid man stannar.
Okej, alla är vi olika.

Men jag tyckte du uttryckte en tydlig plan och tankegång om du skulle ta jobbet, därav åsikten att det är rimligt att informera ny arbetsgivare om hur tankarna går.
 
Arbetsuppgifter jag inte är intresserad av och lång pendling, nej tack.

Jag har hellre lägre lön så länge jag trivs med det jag gör och inte behöver tillbringa flera timmar på att bara vara på väg.

Men alla är vi olika och tur är ju det.
 
Arbetsuppgifter jag inte är intresserad av och lång pendling, nej tack.

Jag har hellre lägre lön så länge jag trivs med det jag gör och inte behöver tillbringa flera timmar på att bara vara på väg.

Men alla är vi olika och tur är ju det.
Handlar inte om pendling utan flytt isåfall för hela familjen.
 
Då hade inte några 10k i månaden fått mig att ändra mig, inte för ett eller ett par år med barn i bilden. Då skulle det nog handla om mångdubbel månadslön allt minst.
Vem vet man kanske trivs jättebra där och stannar forever 🤷🏼‍♀️ Eller så suger det, tyvärr inget man vet innan man testat. Det är ju det som är problemet 😄
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 807
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
607
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 547
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 097
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp