Jodopaxgel

Robina

Trådstartare
Jodopaxgel, finns inte den att få tag i längre? Eller är jag bara dålig på att leta?
 
Googla ordet så kommer det upp flera ställen.
Jag har bara hittat på ett ställe, så jag är nog dålig på att googla. Men jag undrar om det är på väg bort eftersom det förut fanns på många hästaffärer. Är det bara jag som använder jodopaxgel numera?
 
Jag har också hittat det på ett ställe, men förr fanns det ju överallt. Har dom slutat tillverka dom?
Efterfrågan är nog inte så stor då användningsområdet är väldigt litet. I dag vill man inte ha Jodopax på sår då det hämmar sårläkningen.
 
Efterfrågan är nog inte så stor då användningsområdet är väldigt litet. I dag vill man inte ha Jodopax på sår då det hämmar sårläkningen.
Ja det är nog så. Jag använder det mest till hovar, som nu när ena hästen haft en hovböld.
 
Menar du om du gör ett hovomslag för att "dra ur" bölden? Då kör jag vanlig jodopax blandad med lite varmt vatten på en bomullstuss.
Nej då använder jag också vanlig Jodopax, utan för att trycka in i "hålet", sprickan eller liknande där bölden gått ut eller hovslagaren verkat ur den. Hittade ett hovmedel nu som ska vara bakteriedödande och som en gel, tänkte testa det. Jag har också använt jodopaxgel på broddtramp i kronranden,men kan nog hitta annat till det med.
 
Nej då använder jag också vanlig Jodopax, utan för att trycka in i "hålet", sprickan eller liknande där bölden gått ut eller hovslagaren verkat ur den. Hittade ett hovmedel nu som ska vara bakteriedödande och som en gel, tänkte testa det. Jag har också använt jodopaxgel på broddtramp i kronranden,men kan nog hitta annat till det med.
Ja, det är nog bra med något annat, speciellt till broddtramp, eftersom jodopax hämmar sårläkning.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina mycket gamla långkalsonger har sett sina bästa dagar och jag letar efter nya, men hittar bara en massa sportiga och tighta...
Svar
9
· Visningar
685
Senast: Fille
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en lite konstig fråga. Jag har letat häst ett tag och det har gått ganska dåligt. Men det var en häst som jag hade ögonen...
Svar
2
· Visningar
1 063
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Som rubriken lyder. Ska knappa hem linfröolja till mina boys, lutar åt den från Gunnarshögs. Har gett av Eclipse Biofarm å Emin förrut...
Svar
8
· Visningar
458
Övr. Hund Skäll kan ni ta för er själva. Jag har en stövare sen ett par år. Hon skadade sig i ett framben och jakthundskarriären var över. Då fick...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 977
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Inredningstråden, del 2
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp