jodphursridbyxa

F

furuskär

Någon som har tips på snygga jodphursridbyxor, halv-eller helskodda? Gärna butik i stockholm men nätet går också bra :banana:

Har tittat på Lillhästen i Stavs hemsida och där finns Surtsey byxan, har även spanat in Mountain Horse och Hööks men det finns säkert andra.... :idea: :D
 
Jag har de helskodda Surtseybyxorna, har haft dem i ca en månad.
Måste nog erkänna att de är de skönaste ridbyxorna jag haft.
Det ända negativa skulle vara att de är ganska höga/stora i midjan. Kan ju bero på att jag har långa ben :D
Jag har skärp i midjan så fungerar det perfekt!
 
okej, ska kolla in dem då. :bump:

Är de tunna i tyget eller funkar dom nu när kylan slår till också? vill gärna ha lite tjockare material.
 
Horka har en modell i manchester, och det tycker jag oftast är varmare, och ett material som heter Climacontrol eller nåt sådant. Ska vara värmande, men jag är en riktig fryslort.

Det sistnämnda materialet har i allafall suverän passform!
 
Jag haft "vanliga" helskodda innan men tycker nog att dessa är lite tjockare i tyget.
När det är riktigt kallt har jag thermoridbyxor :D
 
Kolla mitt tips i denna tråd #1402006 - 23:28 13/09/2003
Marie
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 055
Senast: Voeux
·
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 388
Senast: Stereo
·
Ridning Jag har de senaste åren känt att det är dags att ta upp ridningen igen, och nu är det dags ! Men, jag har fastnat lite i mitt letande...
Svar
2
· Visningar
2 627
Övr. Hund Alltså jag sliter snart mitt hår... Har en småosäker och väldigt försynt retrievertjej som gärna bär på saker. Stort föremålsintresse...
Svar
12
· Visningar
1 503

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp