Joe Biden.

Sezziyanen

Trådstartare
Vet att det var stora hurrarop här på forumet när Biden vann valet. Jag försökte förklara vem Joe Biden är då, men vet att ingen höll med mig eller ville lyssna. Han försvarades i en väldigt stor utsträckning.

Jag bara undrar, om nån vill flika in. Hur känns det att försvara en person som säger detta om Kina och deras folkmord på inhemska minoritetsmuslimer? Tja, det är bara "kulturella normer som avviker."


Och nej, denna tråd handlar inte om Trump. Den handlar om Joe Biden. Och detta var bara ett exempel, jag har redan pratat om hans kabinett och hur mer krig är på G. Men det är okej om nån inte tror mig där, kan göra en tråd till om ett år eller två så får vi se hur det blev.

Undrar om detta syns i en enda svensk tidning. Jag blir rätt less. Men bara vi får lite nyheter om när han spelar Mario Kart så spelar det väl ingen roll med lite folkmord hit eller dit?
 
Jag bara undrar, om nån vill flika in. Hur känns det att försvara en person som säger detta om Kina och deras folkmord på inhemska minoritetsmuslimer? Tja, det är bara "kulturella normer som avviker."
Man kan ju alltid undra varför du väljer att driva din tes med en filmsnutt på kioskvältande 102 visningar på Youtube, som cherrypickar en nedklippt del av Bidens svar, full av inklippta flygbilder på (förmodligen) Uigurer i tvingad transport via en järnvägsstation. Som Biden väldigt sannolikt inte tittade på då han talade.

Men även i den här filmsnutten är det uppenbart att den inte är Uigurerna specifikt han kommenterar, utan Kinas större problem med mänskliga rättigheter - som även inkluderar Hong Kong och Taiwan.

Och det du finner som Joe Bidens svar, är bara en bisats i den oediterade versionen innan hans riktiga svar kommer.
 
Och detta var bara ett exempel, jag har redan pratat om hans kabinett och hur mer krig är på G. Men det är okej om nån inte tror mig där, kan göra en tråd till om ett år eller två så får vi se hur det blir.
Just det, hur gick det med det där kriget som Biden startade i Syrien, efter bara två dagar in på hans presidentskap?
Jag har alldeles missat den utvecklingen. Det har inte stått nåt om det heller i de svenska tidningarna.
 
Vet att det var stora hurrarop här på forumet när Biden vann valet. Jag försökte förklara vem Joe Biden är då, men vet att ingen höll med mig eller ville lyssna. Han försvarades i en väldigt stor utsträckning.

Jag bara undrar, om nån vill flika in. Hur känns det att försvara en person som säger detta om Kina och deras folkmord på inhemska minoritetsmuslimer? Tja, det är bara "kulturella normer som avviker."


Och nej, denna tråd handlar inte om Trump. Den handlar om Joe Biden. Och detta var bara ett exempel, jag har redan pratat om hans kabinett och hur mer krig är på G. Men det är okej om nån inte tror mig där, kan göra en tråd till om ett år eller två så får vi se hur det blev.

Undrar om detta syns i en enda svensk tidning. Jag blir rätt less. Men bara vi får lite nyheter om när han spelar Mario Kart så spelar det väl ingen roll med lite folkmord hit eller dit?
Alternativet hade varit så mycket värre.
 
Förstår inte riktigt varför någon skulle lyssna nu heller? En ihopklippt video från Youtube, liksom. Inte direkt en övertygande bevisföring.

(Sen blir det ju också märkligt att posta EN video med ETT uttalande som någon form av "revansch"? Jag menar, hur många tusen och åter tusen videor med riktigt illa uttalanden har vi inte med Trump? Ej redigerade eller ihopklippta, dessutom.)
 
Vet att det var stora hurrarop här på forumet när Biden vann valet. Jag försökte förklara vem Joe Biden är då, men vet att ingen höll med mig eller ville lyssna. Han försvarades i en väldigt stor utsträckning.

Jag bara undrar, om nån vill flika in. Hur känns det att försvara en person som säger detta om Kina och deras folkmord på inhemska minoritetsmuslimer? Tja, det är bara "kulturella normer som avviker."


Och nej, denna tråd handlar inte om Trump. Den handlar om Joe Biden. Och detta var bara ett exempel, jag har redan pratat om hans kabinett och hur mer krig är på G. Men det är okej om nån inte tror mig där, kan göra en tråd till om ett år eller två så får vi se hur det blev.

Undrar om detta syns i en enda svensk tidning. Jag blir rätt less. Men bara vi får lite nyheter om när han spelar Mario Kart så spelar det väl ingen roll med lite folkmord hit eller dit?

Jag skulle bli rätt less om den typen av ”information” nådde en enda seriös tidning någonstans. Det gör ju det ibland, men med den här extrema ihopredigeringen av lösryckta bilder och meningar ur uttalanden, som inte på något endaste vis upplyser om några verkliga samband eller förhållanden mellan ingående delar, hyser jag fortsatt ganska starkt hopp om att de flesta tidningar avstår att rapportera om eller publicera.
 
Var tog du vägen förresten Sezziyanen?

Hen kommer tillbaka nu efter kaoset med evakueringen från Afghanistan. Ja, det var fruktansvärt och tog alla västländer fullkomligt på sängen eftersom ingen visste att den afghanska militären skulle kollapsa som vått socker. Man fick extrema vibbar av Saigon. Men Biden gjorde rätt. Invasionen var alltid en ologisk känsloaktion efter 9/11.

Talibanerna har aldrig visat något intresse för omvärlden, däremot att en hel del IS medlemmar släpptes fria iom reträtten är en potentiell internationell katastrof.
 
Omg. Popcorn. Någon please! TS vem det nu är, öppnade sin bukegrav och nu blir det kannibalbuketalibanfest! 😳

(Nej,man måste inte svara i tråden, man måste inte svara på detta! *grinar brett åt somliga förutsägbara bukefalister & svar* 🙄😬)

Edit; det var visst en gammal återupplivad tråd. Sätt lås på arkivet någon!
 

Liknande trådar

Trav när man INTE ska göra det??? Ni som varit med på forument länge minns kanske när jag skulle hjälpa min kompis som skulle jobba...
Svar
9
· Visningar
1 352
Senast: jari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp