JÖNKÖPING - Resturanger m.m.

Barbabelle

Trådstartare
Jag kommer att besöka Jönköping ett par dagar i början av december och behöver tips på resturanger, evengemang, saker som borde ses mes mera.
 
Restauranger som jag rekommenderar: Anna-Gretas (husman på lunchen, tapas på kvällen, riktigt bra mat), Pescadores (fisk och skaldjur), Tegel (ett menypaket av det lite exklusivare slaget på kvällen).
 
Restaurangerna i Jönköping är generellt lite tråkiga men de två som SaraXX tipsade om är bra alternativ, Anna Gretas serverar otroligt god mat. Kock och Bar lite längre ner på samma gata serverar också fina tapas men i lite mysigare lokaler.

Om du/ni gillar öl så finns ett fantastiskt litet mikrobryggeri på tändsticksområdet (Idlewind Beer Café). Den som vill testa lite olika öl kan beställa en beer flight där man får välja fem öl från utbudet att testa. Utbudet varierar från vecka till vecka då de producerar ny öl hel tiden.

Aktiviteter är svåra att föreslå, det beror på vad man gillar. Det finns mycket sport, muséer, friluftsliv och andra sevärdheter i/kring stan. För att inte tala om alla kyrkor! Är ni flera så kan ni snabbt rita upp en bingobricka och tävla om vem som sett flest av Jönköpings alla 711 religiösa samfund :D


Ta en tur ner till piren/värterstranden och strosa lite.
Pittoreska Gränna och Brahehus är vackra platser med otrolig utsikt, särskilt vid solnedgången. Vill man inte ta sig så långt utanför så är stadsparken ett gott alternativ med utsikt över hela stan.
 

Liknande trådar

Mat Vi ska till Scandinavium på en torsdag. Funderade på att äta något innan vid 16-17 tiden. Har googlat lite men mest hittat äldre trådar...
Svar
15
· Visningar
789
Senast: Mabuse
·
Samhälle Fråga till er som varit på evenemang med väskförbud. Hur tycker ni det fungerar både för egen del och hur meningsfullt det är.. Har det...
2
Svar
27
· Visningar
1 740
Kultur Jag är mitt inne i den värsta perioden på året för mig. Allt är grått, trist, kallt och deppigt. Det hela kulminerar runt 10 december...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 569
Senast: Habina
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 694
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp