Johan Esk har rätt – varför hånas han?

Jag får nys om krönikan genom en tweet av min goda vän och journalistkollega Malin Fransson på Dagens Nyheter som, precis som jag, har hockey och ridsport som profilämnen i sitt skrivande. ”Nu är jag partisk eftersom Johan Esk både är min kollega och vän. Men den bredd han har som journalist förtjänar beröm. Ena veckan levererar han ett välskrivet reportage om Erik Granqvist. Nästa vecka en klockren krönika om Jessica Springsteen” skriver Malin i sin tweet.
 
Hästar blir fixstjärnor inom ridsport inte ryttare. Visst med sociala medier och enorma mängder människor som inte är hästmänniskor inom ”ridsporten” så förloras fokus naturligtvis från det som är viktigt inom ridsport , dvs hästen , till något annat då i detta fall ett kändisbarn med cash och intresse för sociala medier som ska dra in pengar från ungdomar.

Om journalister och bloggare inte fattar vad som är viktigt inom hästsporten så är ju det inget nytt under jorden precis.
 
Hästar blir fixstjärnor inom ridsport inte ryttare. Visst med sociala medier och enorma mängder människor som inte är hästmänniskor inom ”ridsporten” så förloras fokus naturligtvis från det som är viktigt inom ridsport , dvs hästen , till något annat då i detta fall ett kändisbarn med cash och intresse för sociala medier som ska dra in pengar från ungdomar.

Om journalister och bloggare inte fattar vad som är viktigt inom hästsporten så är ju det inget nytt under jorden precis.

Jag håller med. Milton var fixstjärnan som var känd utanför ridsportkretsen, inte John Whitaker.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp