Johan Esk: Nu kommer hästfolket galopperande inför Jerringpriset

Nu vet jag inte egentligen vad hans personlighet har med saken att göra, men är det inte jättebra att olika sidor av NvP lyfts fram. Trevlig ibland, målinriktad, kan upplevas som ohyfsad... en riktig människa (sådana är ju både bra och dåliga) och en stor idrottare. Får vi upp honom på en häst också är han perfekt :love:
 
Nu vet jag inte egentligen vad hans personlighet har med saken att göra, men är det inte jättebra att olika sidor av NvP lyfts fram. Trevlig ibland, målinriktad, kan upplevas som ohyfsad... en riktig människa (sådana är ju både bra och dåliga) och en stor idrottare. Får vi upp honom på en häst också är han perfekt :love:

Varför skulle han bli perfekt om han kommer upp på en häst?? O_o
 
Jag failar lite att bli upprörd över någon som inte verkar uppskatta ett pris han inte strävat efter... Hade han betett sig dåligt i en tävlingssituation hade jag tyckt det varit mycket dåligt (det gäller oavsett idrott eller vilken atlet det gäller).

Sedan tror jag inte han menar att vara oartig... men jag tror av vad jag sett av honom att det sociala spelet inte är hans grej.

Och ja, det vore roligt att få upp honom på en häst :D
 
Jag failar lite att bli upprörd över någon som inte verkar uppskatta ett pris han inte strävat efter... Hade han betett sig dåligt i en tävlingssituation hade jag tyckt det varit mycket dåligt (det gäller oavsett idrott eller vilken atlet det gäller).

Sedan tror jag inte han menar att vara oartig... men jag tror av vad jag sett av honom att det sociala spelet inte är hans grej.

Och ja, det vore roligt att få upp honom på en häst :D
Jag skulle precis skriva samma sak. Det här med att vara tacksam för något man inte bett om eller ens vill ha rimmar illa.

Han kanske tycker det finns andra idrottare som är värd priset, eller att vinna i sin gren och få medalj är bra nog.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Duellen om Jerringpriset stod mellan skridskoåkaren Nils van der Poel och hoppryttaren Henrik von Eckermann. Den som vann var Nils van...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Han utsågs till årets manlige idrottare, prisades för årets prestation och vann Jerringpriset. Skridskoåkaren Nils van der Poel vann det...
Svar
0
· Visningar
247
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter De blev nyligen nominerade till olika priser på den stora Idrottsgalan. Nu står det klart att Nils van der Poel och Kristian Karlsson...
Svar
0
· Visningar
206
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Fyra frågor till DN-sportens krönikör Johan Esk med anledning av att hopplandslaget i ridsport med Malin Baryard Johnsson, Henrik von...
Svar
13
· Visningar
1 031
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gårdar förr
  • Vinterföräldrar 23/24
  • Påsk pepp

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp