Johanna ryter ifrån mot ridföräldrarna

Hela Johanna Ferlins 18-åriga liv har varit fullspäckat med ridsport.
Nu vill hon lyfta ett problem som hon har märkt av under en lång tid:
Föräldrarna.
– Kommentarerna handlar mest om avundsjuka eller att folk känner att de behöver påpeka barns svagheter, säger Johanna.
 
Klart man inte ska pratar illa om barn.
Men många slänger upp sina barn på alldeles för heta ponnysar, och dem sliter ponnyn i munnen och sparka allt vad dem har. Ponny tävlingar måste bli hårdare i vad för hantering av ponnyn som är tillåten på tävlingen. Det är inte barnets fel, men det skulle sätta mer focus vid träningen hemma att barnet kan rida bra innan den tävlar.
 
En före detta ponnymamma skjutsade döttrarna och deras ponnyer till ridskolan på två lektioner i veckan - en dressyr och en hoppning. Hemma red dom alltid barbacka och fick väldigt god balans av det. Hemma fick dom inte hoppa riktiga hinder utan bara enkla, låga hinder i skogen. Det gick bra för dom på hopptävlingarna. Hon jobbade heltid så jag tyckte Det var imponerande att hon orkade skjutsa sina flickor om kvällarna + till tävlingar som ibland låg 30 mil bort på helgerna.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 306
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 238
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 896
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp