Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Johannesbröd...

ylvalill

Trådstartare
Läste på Dynavenas hemsida att deras foder innehåller johannesbröd och att det skulle verka lugnande på nervsystemet.

Är inte johannesbröd sådana där små bruna hårda grejer som man kan ge till kaniner och smågnagare som godis? Har aldrig hört att man kan ge det till hästar förut. Nån som vet mer än jag om detta? Jag tycker det låter intressant med något som kan verka lugnande på hästens nervsystem...(har en hispig häst).

G

Georgina

Jag har hört att dom ger det mycket till hästar i sydliga länder, som Spanien t.ex.
Johannesbröd är ju sött, används bl.a. till att göra chokladsurrogat och i kakor, så jag förstår inte hur dom menar att det kan vara lugnande på nerverna. Socker ger ju energi.

ylvalill

Trådstartare
Har du nån koll på hur mycket man kan ge och om det måste vara krossat eller nåt för att hästarna skall kunna äta det?

Kan ju kanske vara värt att prova tänkte jag...

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6466 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hundträning Behöver gnälla av mig, och kanske kan jag få nåt tips oxå... Min hund har i flera månader varit under allergiutredning, och får endast...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 411
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så dök det då äntligen upp två kallelser till anställningsintervjuer - efter dryga 2 månads jobbsök. Jag ÄLSKAR att gå på...
Svar
11
· Visningar
965
Hästvård Jag har säkt bland trådarna men kan inte hitta någon som riktigt besvarar min fråga och mina funderingar... Jag vet att stons cykel inte...
Svar
16
· Visningar
1 385
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Under första halvåret 2018 hade jag ingen närmare kontakt med någon häst en enda gång. Inte heller längtade jag efter det. Jag...
Svar
1
· Visningar
597

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2021
  • Rädda en skatunge

Hästrelaterat

Omröstningar