Johannesbröd...

ylvalill

Trådstartare
Läste på Dynavenas hemsida att deras foder innehåller johannesbröd och att det skulle verka lugnande på nervsystemet.

Är inte johannesbröd sådana där små bruna hårda grejer som man kan ge till kaniner och smågnagare som godis? Har aldrig hört att man kan ge det till hästar förut. Nån som vet mer än jag om detta? Jag tycker det låter intressant med något som kan verka lugnande på hästens nervsystem...(har en hispig häst).
 
Jag har hört att dom ger det mycket till hästar i sydliga länder, som Spanien t.ex.
Johannesbröd är ju sött, används bl.a. till att göra chokladsurrogat och i kakor, så jag förstår inte hur dom menar att det kan vara lugnande på nerverna. Socker ger ju energi.
 
Har du nån koll på hur mycket man kan ge och om det måste vara krossat eller nåt för att hästarna skall kunna äta det?

Kan ju kanske vara värt att prova tänkte jag...
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 223
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 601
Träning igår var jag (som åhörare) på clinic med John Ricketts. Jag hade innan hört avsnittet av Ridpodden där han medverkar och tyckte det lät...
2
Svar
31
· Visningar
4 971
Senast: Magnum
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 625
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp