Jonna rider på en ko: ”Nästan som en häst”

Härlig film med ridkossan🙂. Jag red litegrann på en av korna när jag var barn men det var inte fråga om någon dressyr. Däremot så lekte jag och ett par andra småtjejer med kalvarna. Ledde dom i grimma och gjorde små hinder som de glatt skuttade över. En lärde sig dra en kälke om vintern. Jag har läst om andra som ridit på kor och oxar -alltså kastrerade tjurar, förr. Bland annat har det stått om en i tidningen LAND.
 
Vet att på gymnasiet jag gick (Vreta i Östergötland) hade någon på skolan ett par år tidigare haft som eget arbeta att rida in en ko 🙂
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter När Jonna var fem år så började hon rida lektioner för mig; det var samtidigt som jag började träna för Jonnas mamma Nina Känsälä. ”Det...
Svar
0
· Visningar
328
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I juni i år skadades flera personer i samband med att hästar skenade på Djurgården i Stockholm. Nu åtalas en man i 55-årsåldern för...
Svar
0
· Visningar
283
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I flera år tränade hon enbart på trähäst. Nu tillhör 20-åriga Rotebrotjejen Ida Welander världseliten i voltige – en sport som enklast...
Svar
0
· Visningar
336
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Den nordsvenska brukshästen användes under 1900-talet för att bland annat dra lass – men idag är hästrasen populär att tävla med. En som...
Svar
0
· Visningar
270
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp