Bukefalos 28 år!

Jór och Bodi

S

Salka9

Har precis köpt ett stoföl efter Jór frá Kjartanstödum (ue Bodi frá Gerdum), några som har avkommor efter Jór eller som har nån annan erfarenhet från honom? Några kanske vet något om Bodis nedärvning också?
Vore jättetacksam för lite svar :D
 
Sv: Jór och Bodi

Vi har ett hingstföl efter Jór. Han är liten och nätt och har stora, elastiska rörelser. Social, nyfiken, känslig och lättlärd.

Skuggi13aug.jpg
 
Sv: Jór och Bodi

Hej,

Dottern har en avkomma eft. Jor. Han är 8 år.
Som bebis var han som en "gummiboll", välbalanserad redan då.
Vid inridning var han passtaktig. Tog tid att hitta traven.
Nu funkar allt bra (ok att galoppen är 5gångsaktig och att galoppera rent på liten volt är inte att tänka på) och han har stabil tölt.
Exteriören är åt det grova hållet. Ganska kort rygg, kraftiga ben, extremt bra hovar, kvadratisk form på kroppen.
Bär sig lätt och är välbalanserad.
Han är fux med bläs.
Trevligt psyke.
Ej exem.
Tror han är ca 1,37 hög
mvh Catarina
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu är jag där igen. I ett mellanläge inför hösten, taggad men även nervös och lite känslan av ”vafan har jag gett mig in på nu”. Jag har...
Svar
1
· Visningar
424
Senast: Araminta
·
Relationer Jag bor med familj man och två barn i skolpliktsålder i Göteborg, träffen är i Dalarna en lördag i september. Med kalas så lär bli sent...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 160
Senast: lil-sis
·
L
  • Artikel
Dagbok OBS Att jag ändrade rubriken för att nu har dom be stämt sig att jag har en hjärt muskel inflamation och har hjärt rytm rubbningar 😭 Men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 731
Senast: Sel
·
Utrustning Hej! Jag är på jakt efter säkerhetsvästar till mina barn, och har letat igenom gamla trådar på ämnet men förstått av dessa att utbudet...
Svar
6
· Visningar
858
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp