Jorden är platt

Jag såg den också igår.

Kändes mer som kul grej och ett sätt att göra narr av de här människorna lite än vad det var en faktisk dokumentär, det ställdes ju inte så många kritiska frågor utan det fick liksom tala för sig själv.

Väldigt roligt i alla fall med de som försöker använda vetenskapen för att bevisa sin tes men av misstag motbevisar sig själva. Det säger ju också något om synen på vetenskap egentligen, de måste ju på något plan veta att de har fel om de faktiskt tycker att metoden är tillförlitlig. De säger ju aldrig att vetenskapen har fel eller att de har räknat fel (det har de inte) utan att de bara ska försöka hitta bevis på ett annat sätt.
 
Jag har också sett dokumentären nu. Vilken jäkla ögonöppnare alltså.

Som, hur kan det vara möjligt att han kunde se Seattle från den där stranden om jorden är så krökt som den påstås vara? Jag menar en GLOB? Sjukt orimligt.

Jag köper allt rakt av. Var hittar jag en flat earther-tisha?
 
27298
 
Men i grundprincip ska det ju vara ett sockerpiller som man droppar en droppe av extremt utspädd (1 droppe i havet mängd) ingrediens på. Placebo kan ju dock fungera om man tror mycket på det.

Vätskan kan tydligen "minnas" ingrediensen som fanns i den. Vilket gör det hela ännu märkligare, eftersom allt vatten på planeten funnits här sedan urminnes tid och därför borde "minnas allt" eftersom ju i princip allt en gång vistats i vattnet..... Eller har vattnet hunnit glömma?
 
Vätskan kan tydligen "minnas" ingrediensen som fanns i den. Vilket gör det hela ännu märkligare, eftersom allt vatten på planeten funnits här sedan urminnes tid och därför borde "minnas allt" eftersom ju i princip allt en gång vistats i vattnet..... Eller har vattnet hunnit glömma?
Dinosaurier! :up:
 
Jag tänker att de som medverkar i dokumentären inte egentligen innerst inne bryr sig om ifall jorden är rund eller platt. Det är en lek för vuxna, och den blir verkligare och verkligare vartefter mer folk deltar. De är ensamma människor som hittat en grupp där det är vi mot världen.

Det kunde lika gärna handla om utomjordingar eller småtomtar eller varför inte nåt frikyrkligt eller någon sekt.

Samhörighet.
 
Vätskan kan tydligen "minnas" ingrediensen som fanns i den. Vilket gör det hela ännu märkligare, eftersom allt vatten på planeten funnits här sedan urminnes tid och därför borde "minnas allt" eftersom ju i princip allt en gång vistats i vattnet..... Eller har vattnet hunnit glömma?
Mmm dricka Tyrannosaurus Rex kiss :) undrans om man blir snäll av det kanske.

(oops tvåa på den bollen)
 
Jag tänker att de som medverkar i dokumentären inte egentligen innerst inne bryr sig om ifall jorden är rund eller platt. Det är en lek för vuxna, och den blir verkligare och verkligare vartefter mer folk deltar. De är ensamma människor som hittat en grupp där det är vi mot världen.

Det kunde lika gärna handla om utomjordingar eller småtomtar eller varför inte nåt frikyrkligt eller någon sekt.

Samhörighet.
Jag funderade över varför de inte samlar till en expedition till jordens kant? Kan det vara att de inte har pengarna till det?
 
Jag har för mig att det var någon tomte som byggde en raket för att åka upp och bevisa att jorden är platt.
Kanten kan man inte åka till för den patrulleras av CIA :sneaky:
Aha! CIA, vad många de måste vara för att kunna vara runt hela kanten, USA satsar riktig budget på det där.

Jobbigt om han åkte upp med raketen och inte såg någon sköldpadda osv, då blev han korrumperad på vägen.
 
Aha! CIA, vad många de måste vara för att kunna vara runt hela kanten, USA satsar riktig budget på det där.

Jobbigt om han åkte upp med raketen och inte såg någon sköldpadda osv, då blev han korrumperad på vägen.
Och alla satelliter som tar foton, sköter GPS-navigeringen osv. är också korrumperade hela högen? Det är ju inte bara USA som är uppe i atmosfären och flyger.

Djävulskt komplicerat att ha en teori för positonsbestämning som gör alla gps-beräkningar utifrån att det är ett klot och ändå lyckas få till siffrorna så att det alltid fungerar att peka ut rätt plats på en jord som har en helt annan form än i teorin.
 
Och alla satelliter som tar foton, sköter GPS-navigeringen osv. är också korrumperade hela högen? Det är ju inte bara USA som är uppe i atmosfären och flyger.

Djävulskt komplicerat att ha en teori för positonsbestämning som gör alla gps-beräkningar utifrån att det är ett klot och ändå lyckas få till siffrorna så att det alltid fungerar att peka ut rätt plats på en jord som har en helt annan form än i teorin.
Nu är jag inte så jättekunnig om hur gps fungerar men som jag förstått får man fram positionen genom att mäta avståndet till (minst) tre satelliter och det borde ge rätt resultat även för en platt jord.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Kön kattungar
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp