jordnötter

S

suzukits

Är det någon fara om min häst äter jordnötter? Hon stal några från mig idag och verkade gilla det jätte mycket!!
Men jag gav inga fler än de hon stal från mig :) för jag tänkte fråga här först om någon vet om det är ohälsosamt med jordnötter :confused:
 
:cool: Jag tror inte att de e faligt men ge inte hästen för mycket!!!
 
Jordnötter är väldigt nära släkt med sojabönor, och soja ger man ju ibland till hästar, så skadligt tror jag inte det är, speciellt inte i så små mängder.

Precis som sojabönor innehåller jordnötter mycket protein och mycket fett. Hos människor är det ju rätt vanligt med allergier mot soja och jordnötter - vet dock inte om det gäller hästar, men en del hästar reagerar ju mot högt proteininnehåll genom att t.ex. svullna i benen. Fast det gör de ju knappast av ett par jordnötter...
 
Förr utfodrade man med jordnötskakor men det var många år sen.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, har en häst som är lite dålig i magen från och till. Har gett henne proferm men nu när det börjar ta slut hade jag tänkt köpa in...
Svar
5
· Visningar
623
Senast: lillan222
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 081
Senast: Twihard
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 392
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
601
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp