Jordskott?

tanten

Trådstartare
Tittade på play och såg den nya Jordskott.

kan inte bestämma mig för om jag tycker den är usel eller om det bara är att statisterna gör trevande skådespelarförsök.

Nån mer som såg? vad tyckte ni?
 
Den hade jag velat se, om jag hade tv. Titta på play är inte heller att tänka på med tanke på nätmottagningen här. Jag får klara mig ändå.
 
Tycker om handlingen och verkar lovande men skådespeleriet ger jag inte mycket för. Kommer följas iaf!
 
Tittade på play och såg den nya Jordskott.

kan inte bestämma mig för om jag tycker den är usel eller om det bara är att statisterna gör trevande skådespelarförsök.

Nån mer som såg? vad tyckte ni?
Tyvärr blir detta en skådespelarflopp. Så dåliga repliker och känns redan från start väldigt billig. Tunn story
gulan
 
Tyvärr blir detta en skådespelarflopp. Så dåliga repliker och känns redan från start väldigt billig. Tunn story
gulan
Möjligen tunn story. Men definitivt märklig.
Känns som om detta kommer att bli ytterligare något som rider på vågen av halvt övernaturliga historier?
 
Jag såg första avsnittet och ...nej, jag kommer inte se fler. Jag trodde det var typ ett avsnitt till, men det är ju jättemånga.
Tycker skådespelarinsatserna är ...sådär.
Storyn och trovärdigheten hos personerna är noll. Så nej, inga flera avsnitt för mig
 
Ja, jag undrar om recensenter och jag sett samma avsnitt? Flera är ju väldigt positiva.

Fast de har nog sett fler avsnitt än vi och det kanske tar sig?
 
Jag blev besviken :( Hade förväntningar på serien efter första recensionen, men den verkar lämna mycket att önska..
 
Fast de har nog sett fler avsnitt än vi och det kanske tar sig?
Skådespeleriet? Det får en hoppas. Jag såg lite halvt på första avsnittet och skådespelarinsatsen var smått pinsam. Annars blev jag lite nyfiken på handlingen. Fast mina förväntningar på svenskproducerade serier är jävligt låga så den var mer relativt intressant.
 
Tittade på play och såg den nya Jordskott.

kan inte bestämma mig för om jag tycker den är usel eller om det bara är att statisterna gör trevande skådespelarförsök.

Nån mer som såg? vad tyckte ni?

Jag såg kanske halva första avsnittet. Fram till slutscenen tyckte jag att handlingen inte var helt logisk, typ i fråga om vad som händer när man hittar ett försvunnet barn, men när jag såg slutscenen så tänkte jag att det kanske var tänkt att vara så för att det skulle bidra till den mystiska och lite övernaturliga stämningen.
 
Jag är försiktigt optimistisk. Stolpig dialog är alltid en enorm turnoff för mig men handling och foto gjorde ändå avsnittet rätt fängslande. Twin Peaks-kopplingen som en del gjort säger jag nja till. Tematiskt, visst, men serierna har inte alls samma känsla.
 
Jag tycker den är bra, men jag analyserar inte så mycket, utan åker med. Bra underhållning även om skådisarna är lite B, men kanske det är meningen??;)
 
Jag älskar alla de små hyllningarna till Twin Peaks :) jämför när Eva kör in i Silverhöjd med Agent Coopers berömda entré i TP:
(Fler: Polisen som älskar det lilla kaféts bärpaj, skumma scener vid traktens sågverk, en sargad flicka som kliver fram ur skogen och blir liggande i koma på sjukhuset samt vaknar och får panik då hon ser en speciell bild, en underlig tant med kundvagn/The Log Lady osv)
 
Jag älskar alla de små hyllningarna till Twin Peaks :) jämför när Eva kör in i Silverhöjd med Agent Coopers berömda entré i TP:
(Fler: Polisen som älskar det lilla kaféts bärpaj, skumma scener vid traktens sågverk, en sargad flicka som kliver fram ur skogen och blir liggande i koma på sjukhuset samt vaknar och får panik då hon ser en speciell bild, en underlig tant med kundvagn/The Log Lady osv)
Jag som bara tyckte Twin Peaks var ...sådär och inte minns något speciellt - jag missar allt sånt och det gör mig bara förvirrad. Den där hjortronpajen kändes malplacerad bara.

Det kan ju inte vara producerat bara för den som gillade en annan serie för 20-30 (?) år sedan?
 
Det kan ju inte vara producerat bara för den som gillade en annan serie för 20-30 (?) år sedan?

Twin Peaks är inte bara "en annan serie", den bröt helt ny mark och visade ett nytt sätt att göra tv. Det vore konstigt om någon som jobbar med tv INTE är influerad på ett eller annat sätt.
Dessutom är den högaktuell, just nu spelas det in en tredje säsong med en del av de gamla skådisarna, Mark Frost och David Lynch :love: allt för att hålla löftet Laura Palmer gav i det allra sista avsnittet 1990:
laura.jpg




(förutom att vi är massor med nördar som hållit den vid liv i alla år på forum, med fan-art osv osv :D )
 
Twin Peaks är inte bara "en annan serie", den bröt helt ny mark och visade ett nytt sätt att göra tv. Det vore konstigt om någon som jobbar med tv INTE är influerad på ett eller annat sätt.
Dessutom är den högaktuell, just nu spelas det in en tredje säsong med en del av de gamla skådisarna, Mark Frost och David Lynch :love: allt för att hålla löftet Laura Palmer gav i det allra sista avsnittet 1990:
laura.jpg




(förutom att vi är massor med nördar som hållit den vid liv i alla år på forum, med fan-art osv osv :D )
Fast.... är verkligen TV-tittaren i gemen så nördigt insatt att de här referenserna verkligen bär?

att de som gör TV är det är nog helt naturligt. Men de som tittar? För att inte tala om alla som inte ens var födda då?

Kort sagt - gör det Jordskott till en bättre tittarupplevelse?
 

Liknande trådar

Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
Svar
11
· Visningar
456
Fritid Nu när våren är på väg kan vi väl dela med oss om vi haft någon trevlig naturupplevelse. Stort som smått. I fredags såg jag fyra rådjur...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
3 498
Senast: snorp
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
23 010
Senast: Mabuse
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
5 030

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp