.jpe till .jpg

E

Egonson

Jag hade tagit några foton med mobiltelefonens kamera, skickade upp dem på en bloggsida för att få upp dem på internet enklast.
De blev i ett format jag aldrig sett förut, .jpe
Kan man ändra dessa till vanliga .jpg? I vilket program isf?
 
Sv: .jpe till .jpg

I mappen (Om du har Windows XP) uppe i arkivmenyn --> Verktyg --> Mappalternativ --> Visning --> Klicka ur "Dölj filnamnstillägg för kända filtyper" och så kan du ändra e till g och om du inte vill att den visar ändelsen så klickar du bara i rutan i visning igen.
 
Sv: .jpe till .jpg

Eller öppna bilden i Paint eller annat bildprogram och välj "Spara som" och sen spara bilden som .jpg
 

Liknande trådar

Fritid Så, vi ska visst till Oslo alldeles strax. Kommer via E18 från Valdres. Förutsättningarna är att vi måste hitta en parkering till...
Svar
1
· Visningar
484
Senast: Brie
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 926
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Hej! Hur tar jag steget för att faktiskt söka vård för att man mår dåligt psykiskt? I grund och botten handlar det om något som...
Svar
1
· Visningar
732
Senast: Monimaker
·
IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
931
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp