Ju mer politik jag pratar med människor....

Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Vi har regler för svenskt medborgarskap. Förr var det 7 år.
Det låter rimligt. Vi har ju 42 år för att erhålla full folkpension...i nuläget

Det är i alla fall orimligt i mina ögon att om man själv till 100% lever på bidrag och inte ens kan betala för eget boende, ska få plocka hit ytterliga folk som man inte kan försörja.

Om jag flyttar till ex. Holland så får jag 3 månader på mig att visa att jag kan försörja mig, sedan får jag respass. Kan jag efter en tid inte längre försörja mig (försäkringar o besparingar är slut) så......3 månader!
Det gäller inom EU.(även Sverige) så varför inte även för dem som kommer från icke EU land?

I den bästa av världar, ja. Men vi lever i en hård värld där räkningar ska betalas, och det är inte rimligt att andra ska betala min, så inte heller att jag ska betala andras.

Är det rimligt att fru och barn ska leva i ett flyktingläger, utan skolgång för barnen, och med konstant oro och saknad, för att pappan inte kan försörja dem med inkomster från arbete i Sverige? Jag har inget emot att betala den familjens räkningar via skattesedeln, det är ju vanlig medmänsklighet. Om det var krig här och jag och barnen bodde i tältläger, och min man lyckats få asyl i ett fredligt land (vilket gudarna ska veta är otroligt svårt) så skulle jag tycka det var hemskt att vi inte fick återförenas och låta barnen få en bättre uppväxt i det nya landet. Det ödet önskar jag ingen annan heller.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Även familjen får ju uppehållstillstånd om de kommer till Sverige som flyktingar vilket jag antar att de är i ditt exempel eftersom de lever i ett flyktingläger.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

I slutet av 2012 var flera svenska partier i gungning och nu 2013 verkar problematiken gasa.

Centern marknadsför sig som Sveriges mest liberala parti och lanserar ett nytt, ganska vågat, idéprogram - men succén verkar inte riktigt vilja infinna sig.
http://www.di.se/#!/artiklar/2013/1/10/loofs-kris-skakar-om-reinfeldt/
http://www.dn.se/nyheter/loof-hotas-av-tunga-avhopp


Samtidigt blir det alltmer uppenbart att Moderaterna lider av interna problem.
Trätoämnet? Migrationspolitiken.
http://vallentunafria.se/2013/01/06...verket-och-invandringspolitiken/#comment-8821
http://3.bp.blogspot.com/-E9VsCxw-A.../ml_9Gj8bz8M/s1600/image_1350064592248858.jpg
http://www.dn.se/debatt/moderaternas-nya-linje-riskerar-att-starka-sd


http://nyheter24.se/nyheter/politik/735077-har-tappar-moderaterna-och-socialdemokraterna
 
Senast ändrad:
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Är det rimligt att fru och barn ska leva i ett flyktingläger, utan skolgång för barnen, och med konstant oro och saknad, för att pappan inte kan försörja dem med inkomster från arbete i Sverige? Jag har inget emot att betala den familjens räkningar via skattesedeln, det är ju vanlig medmänsklighet. Om det var krig här och jag och barnen bodde i tältläger, och min man lyckats få asyl i ett fredligt land (vilket gudarna ska veta är otroligt svårt) så skulle jag tycka det var hemskt att vi inte fick återförenas och låta barnen få en bättre uppväxt i det nya landet. Det ödet önskar jag ingen annan heller.
I den bästa av världar skulle ingen behöva svälta, alla barns skulle få sjukvård o skolgång.

Nu lever vi inte i den bästa av världar. Trots det får du om du vill finansiera så många barns skolgång o sjukvård du mäktar med. Den friheten har och ska du ha.
Men för Sverige som stat måste vi ha begränsningar. Det bästa vore om vi i ingången till varje nytt budgetår fastställer hur mycket vi kan lägga i humanitär hjälp, den ges då till en myndighet som skulle hantera alla resurser, Uhjälp, asylkostnader,etc etc. På det viset skulle vi kunna ha sakkunniga som placerar resurserna där de gör bäst nytta. 1000 flyktingar i Sverige eller mat/hälsovård/skola till 100 0000 barn i läger i ex Afrika....


Att få uppehållstillstånd i Sverige ska inte öppna dörren för ett fritt antal nära släktingar att komma till Sverige...det minskar möjligheten för andra flyktingar. De som kommer ska ha flyktingstatus.Och behandlas lika som grupp ingen ska företräde pga släktskap.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Att få uppehållstillstånd i Sverige ska inte öppna dörren för ett fritt antal nära släktingar att komma till Sverige...det minskar möjligheten för andra flyktingar. De som kommer ska ha flyktingstatus.Och behandlas lika som grupp ingen ska företräde pga släktskap.

Självklart ska vi göra vårt bästa för att människor ska få bo med sina närmaste, hos oss i Sverige, om det är vad de önskar. Med ett generöst, men ändå väl definierat och rättssäkert regelverk.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Självklart ska vi göra vårt bästa för att människor ska få bo med sina närmaste, hos oss i Sverige, om det är vad de önskar. Med ett generöst, men ändå väl definierat och rättssäkert regelverk.
Ja vi har ju ett regelverk när det gäller schengen.
Att du har rätt att bosätta dig var du vill inom schengen förutsatt att du kan försörja dig, om inte så har myndigheterna rätt att efter skälig tid avvisa dig.

Har jag som individ erhållit uppehållsrätt så ska jag naturligtvis ha rätt att hämta hit make/maka och eventuella barn....under förutsättning att jag kan försörja dem och hålla dem med boende. Om inte så ska myndigheterna ta beslut om man vill/kan överta den bördan och därmed antingen godkänna eller förkasta ansökan
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

I slutet av 2012 var flera svenska partier i gungning och nu 2013 verkar problematiken gasa.

Centern marknadsför sig som Sveriges mest liberala parti och lanserar ett nytt, ganska vågat, idéprogram - men succén verkar inte riktigt vilja infinna sig.
http://www.di.se/#!/artiklar/2013/1/10/loofs-kris-skakar-om-reinfeldt/
http://www.dn.se/nyheter/loof-hotas-av-tunga-avhopp

l]



Antingen är det så att media åter envist tar tag i ett spår och skapar sensationsrubriker när de fått något på kornet eller så är det så att centern faktiskt har rätt ordentliga inbördes strider.


Dagens offentliga fetsnyting till det egna partiet från ett gäng kaxiga centerpartister:


Centerpartister i Färgelanda kräver i en debattartikel i Bohusläningen att förslaget till idéprogram skrotas. Särskilt attackerar de förslaget om fri invandring.

”Om idéprogrammets vision går igenom kommer Sverige att överbefolkas av illitterata storfamiljer som i brist på arbete – produktionsapparaten har slagits ut på grund av lågprisimport – löser arvsskiften med Kalasjnikovs”, skriver de.


Frederick Federley, riksdagsledamot för Centern, reagerar kraftigt mot artikeln.
– Det är väldigt graverande skrivningar om invandrare, som är helt oacceptabla i Centerpartiet, säger Federley.
– Jag blev djupt bestört. Det var värre än vad jag sett många Sverigedemokrater uttrycka.

http://www.dn.se/nyheter/politik/ce...mmer-overbefolkas-av-illitterata-storfamiljer
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Med det partiprogrammet och med den partiledaren lär centerpartiet inte bli någon kioskvältare i nästkommande val. Många stödröster från M lär inte komma Alliansen tillgodo.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Med det partiprogrammet och med den partiledaren lär centerpartiet inte bli någon kioskvältare i nästkommande val. Många stödröster från M lär inte komma Alliansen tillgodo.

Har du fakta för det påståendet eller är det bara samma hittepå som om målarkludden Hitler?:D
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Har du fakta för det påståendet eller är det bara samma hittepå som om målarkludden Hitler?:D

Centerpartiet 4,5 i december enligt sifo (andra siffror från andra mätinstitut visar lägre) 2010 hade Centerpartiet 6,6 enligt sifo.

Sen har jag inte för mig att jag skrivit något om Hitler överhuvud taget. Men har du fakta för det så får du gärna visa dom annars kan du kanske hålla näbben stängd och växa upp.
 
Senast ändrad:
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Antingen är det så att media åter envist tar tag i ett spår och skapar sensationsrubriker när de fått något på kornet eller så är det så att centern faktiskt har rätt ordentliga inbördes strider.


Dagens offentliga fetsnyting till det egna partiet från ett gäng kaxiga centerpartister:

Jag tror att det är media som hetsar, och de där i Färgelanda verkar snarare tillhöra NSF snarare än C.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Centerpartiet 4,5 i december enligt sifo (andra siffror från andra mätinstitut visar lägre) 2010 hade Centerpartiet 6,6 enligt sifo.

Sen har jag inte för mig att jag skrivit något om Hitler överhuvud taget. Men har du fakta för det så får du gärna visa dom annars kan du kanske hålla näbben stängd och växa upp.

Hitler använde inte hela sin makt till att avskaffa demokratin. Militären var fortfarande lojala till Hindenburg. Han hade däremot folket med sig. Efter freden i Veirsalles vilken var en vansinnig idioti av Frankrike, så fick han fler anhängare. Hur tusan nu Hitler kunde få fler anhängare innan han blev politiker är min undran här
(2013-01-05, 22:19
Behövs inte, om du vill gå i polemik om Wermacht var i Hiltlers våld innan han blev rikskansler utsedd av inte mindre än Hindenburg så varsågod.
SA var såklart det, brunskjortorna men inte militären.
2013-01-05, 23:37

wehrmacht ersatte reichswehr EFTER Hitlers makttillträde så? Hur kunde då Wehrmacht ges till honom av Hindenburg?

:rofl:Hurra!!! behöver inte hålla näbben stängd:rofl::banana:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Hitler använde inte hela sin makt till att avskaffa demokratin. Militären var fortfarande lojala till Hindenburg. Han hade däremot folket med sig. Efter freden i Veirsalles vilken var en vansinnig idioti av Frankrike, så fick han fler anhängare. Hur tusan nu Hitler kunde få fler anhängare innan han blev politiker är min undran här
(2013-01-05, 22:19
Behövs inte, om du vill gå i polemik om Wermacht var i Hiltlers våld innan han blev rikskansler utsedd av inte mindre än Hindenburg så varsågod.
SA var såklart det, brunskjortorna men inte militären.
2013-01-05, 23:37

wehrmacht ersatte reichswehr EFTER Hitlers makttillträde så? Hur kunde då Wehrmacht ges till honom av Hindenburg?

:rofl:Hurra!!! behöver inte hålla näbben stängd:rofl::banana:

Var ser du beundran? Att jag är historielärare kanske inte passar? Det jag ser är historia som svt har bekräftat i sin serie Hitlers tid denna vecka, men den kanske du har missat att titta på? I så fall finns den på svt play resten av månaden, allt är inte historiskt korrekt men i stora hela så är den acceptabel.

Att du är en historielös ignorant är faktiskt inte mitt fel. Du har helt enkelt inte fått den uppfostran du skulle haft för att bli en logiskt tänkande varelse. Alternativet är värre än så ...
 
Senast ändrad:
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Hur tusan nu Hitler kunde få fler anhängare innan han blev politiker är min undran här

Ska man sammanfatta det kort så fruktade tyskarna bolsjevismen, en röd revolution som man ansåg leddes av judar. Det fanns också ett starkt judehat i Tyskland då man ansåg att landets judar (ca 1%) hade för mycket makt. Man ansåg att ett främmande folk hade tagit över makten på bara några år och att de hade utnyttjat det kaos landet befann sig i efter första världskriget.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Ska man sammanfatta det kort så fruktade tyskarna bolsjevismen, en röd revolution som man ansåg leddes av judar. Det fanns också ett starkt judehat i Tyskland då man ansåg att landets judar (ca 1%) hade för mycket makt. Man ansåg att ett främmande folk hade tagit över makten på bara några år och att de hade utnyttjat det kaos landet befann sig i efter första världskriget.

Bry dig inte, historielös som inte ens orkar titta på en tv dokumentär är ett hopplöst fall. Hen vet inte ens om villkoren för freden i Versailles 1919.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Var ser du beundran? Att jag är historielärare kanske inte passar? Det jag ser är historia som svt har bekräftat i sin serie Hitlers tid denna vecka, men den kanske du har missat att titta på? I så fall finns den på svt play resten av månaden, allt är inte historiskt korrekt men i stora hela så är den acceptabel.

Att du är en historielös ignorant är faktiskt inte mitt fel. Du har helt enkelt inte fått den uppfostran du skulle haft för att bli en logiskt tänkande varelse. Alternativet är värre än så ...

Att visa upp historskt felakta påståenden du kommer med är knappast historielös ignorering.
Bara det som du gör att påstå att Hitler hade anhängare före freden i spegelsalen visar ju på en okunskap och ett idoldyrkande som nära nog är infam. I samband med fredsavtalet fristäldes i stort sett alla i den tyska krigsmakten. Hitler var då en olycklig ingen bland miljoner andra.
Inte föränn under 20tael så började han få betalt för att tjalla på det parti som han senare blev ledare för.

Men du som i din självgodhet säger dig kunna så mycket historia, vederlägg då mina uppgifter, visa med fakta (kontrollerbara sanna uppgifter;o)) att du har rätt. Om det inte är för mycket begärt av ngn som öppet säger sig förakta fakta:D
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Ska man sammanfatta det kort så fruktade tyskarna bolsjevismen, en röd revolution som man ansåg leddes av judar. Det fanns också ett starkt judehat i Tyskland då man ansåg att landets judar (ca 1%) hade för mycket makt. Man ansåg att ett främmande folk hade tagit över makten på bara några år och att de hade utnyttjat det kaos landet befann sig i efter första världskriget.

Att antisemitismen och rädslan för bolsjevismen var stark i hela europa svarar ju inte på min fråga.
Hur kunde Hitler få fler anhängare innan han blev politiskt aktiv?

Och det lyckas varken du eller "oldie" med heller.:D
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Att antisemitismen och rädslan för bolsjevismen var stark i hela europa svarar ju inte på min fråga.
Hur kunde Hitler få fler anhängare innan han blev politiskt aktiv?

Och det lyckas varken du eller "oldie" med heller.:D

Är detta ett tjafs som grundar sig i syftningsfel så ta det
via pm eller någon annanstans. Alternativet är att du
förklarar vad du hängt upp dig på/fiskar efter, meningslösheten
går att ta på.
 

Liknande trådar

Äldre "Nu pratar SD om judar igen Liljestrand påminner om den växande antisemitismen och frågar om Jomshof anser att det är ett problem att...
Svar
7
· Visningar
1 072
Senast: Sleepy
·
Äldre Behöver nyanserande motargument i debatten. Jag har bekanta som tycker att mycket av det SD förespråkar är bra, så bra att jag bekymrar...
13 14 15
Svar
284
· Visningar
14 924
Senast: aprilmaj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp