Bukefalos 28 år!

juckande hund

marieka

Trådstartare
Min lilla tik har en adopterat en stor mjukispanter som hon juckar på tills hon blir blå :crazy:
Hon har försökt jucka på alla familjemedlemmar inkl. katten men vi har deklarerat att det inte är ok.
Ska jag låta denne fortsätta jucka sönder pantern?
 
Haha...
Kom och tänka på min kompis fågel som juckar på "sin" toffel. När han är "klar" så babblar han på som bara den.... :rofl:

Förlåt att jag inte skrev något svar men var bara tvungen att berätta för er om den lille roliga flygande fän :D

/Frida
 
Tja, hmmm, om det inte stör nån så..
Om hon är kastrerad kan du väl fråga hundägare ni möter på promenaden om era hundar får ha en liten "lekstund"
Eller..ahum..strunta i vad jag sa.. :o
 
:D
Nä hon är inte kastrerad.
Vi mötte faktiskt en annan liten hund av hankön i går. Hon blev överlycklig o gjorde sig snygg och slängde upp ett ben :o
Men han var inte könsmogen så hon nöjde sig med en puss. :love:

P.S nej , hon löper inte och hon ska inte producera valpar.
 
Vi låter inte våran hund jucka på nått... Nu är han 3½ och vi ser inte det som ett beteende vi vill uppmuntra.(även om han inte gjort de på 2år)

Om du inte vill att hon ska jucka så ta bort den, den är nog det enklaste...
 
Jag hade aldrig tolererat det eftersom jag anser att det är ett beteende som jag inte vill ha. Säger ni att det är okej att jucka på detta mjukis djur så finns risken att hon kommer prova på andra saker inklusive gäster mm.
 
en tik som juckar visar ett dominansbeteende. för hanar kan det vara både dominans och ett sexuellt beteende.
 
Men visst sjuttsiken kan det vara sexuellt beteende även när en tik gör det? Många tikar tokjuckar på andra då de löper tex men aldrig annars.
 
Här sitter en med två tikar som juckar på varandra under höglöps perioderna.Det är så man får skämmas ihjäl :o :onär de är i trädgården och tok juckar på varandra.De byter av varandra och ser så "kåtglada" ut. Så visst kan de jucka när de är sexuellt frustrerade så att säg ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
7 040
Senast: Migo
·
Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
752
Senast: Emmi
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 260
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Hej! Vi väger mellan att skaffa en svensk rasvalp och att adoptera en hund från utlandet. Är med i en FB-grupp som heter Ta mig hem-...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
10 728
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp