Bukefalos 28 år!

Juckande valp på 3 månader

B

blondi3958

Är det normalt att en valp börjar att jucka när den är 3 månader?!
Märkte det i helgen att han hoppade upp på mitt ben och började att jucka:S
Vad kan det bero på?
Vad skall jag göra?
 
Vår gjorde så också, men efter ett par tillsägelser har han inte gjort det igen. Det är ju inget jag vill att han ska börja med, så det var tillsägelse direkt första gången han gjorde det.
 
ockej.
Vi sa till honom på engång när han började att jucka mot benet.
Inget trevlig med en juckand hund=/
 
Att valpar "rider" är en normal del i deras utveckling. Däremot ska man aldrig tillåta att de "rider" på människor, utan säg, vänligt men bestämt, ifrån.
 
en hund som rider mot människor vill visa sin dominans (av frustration ibland, om den är undergiven och är vek och har en ägare med hårt handlag, inte en bra kombination men det händer tyvärr), också en lekinvit som sagt. det mest mystiska jag känner till i juckvägar är en tikvalp som gör så mot en kudde, och det är klar dominans hon visar. det som är roligt är att hon har en juck-kudde och när hon är sur då spöar hon kudden och när hon är gosig så gosar hon med kudden =) juckar också mot den, därav namnet =)

det kan vara några av anledningarna. men säg ifrån som sagt =)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har en tik och en hane hemma som är mina egna. De är av rasen mops. Jag skulle ta valpar vid detta löpet, men det går inte som...
2
Svar
21
· Visningar
3 885
Senast: ildiko
·
Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 765
Senast: Lhas
·
Övr. Hund Vi blir med valp om ca 6 veckor ❤️ Innan sommaren köpte jag böcker och började läsa och förbereda mig. Jag tycker dock att det är svårt...
Svar
11
· Visningar
1 071
Senast: Luff
·
Övr. Hund Hej, jag har fött upp tre valpar, en tik och två hanar. Den ena hanen bor kvar absolut inga problem, tiken bor hos min mamma. Problemet...
Svar
6
· Visningar
1 049
Senast: Jedima
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp