Juicepress eller råsaftcentrifug till äpplen?

sthu

Trådstartare
Vi har fått ohemula mängder äpplen i år. Jag vill göra något med dem och tänkte på någon form av äppeldricka.

Vad har jag störst nytta av när det kommer till äppeldricka, juicepress eller råsaftcentrifug?

Andra tips?
 
Jag majar äpplen, bara hacka upp och sen sköter de sig ju själva tills man tömmer ut saften.
 
Vi har fått ohemula mängder äpplen i år. Jag vill göra något med dem och tänkte på någon form av äppeldricka.

Vad har jag störst nytta av när det kommer till äppeldricka, juicepress eller råsaftcentrifug?

Andra tips?
Har också mängder med frukt. Skaffade en kross och press (manuell) och gör must. Riktigt roligt och gott blir det. Sist blev det en blandning av päron, röda vinbär och rabarber. :d Älskar att det enbart är fruktjuice och inget socker. Perfekt.
 
Har också mängder med frukt. Skaffade en kross och press (manuell) och gör must. Riktigt roligt och gott blir det. Sist blev det en blandning av päron, röda vinbär och rabarber. :d Älskar att det enbart är fruktjuice och inget socker. Perfekt.

Kollat lite på det med, men de verkar väldigt dyra?

Fick tips av svärmor att bara lägga den delade frukten i vatten och vänta några dagar, sedan värma den och tappa på flaska. Vi testar med en tunna i källaren nu.
 
Kollat lite på det med, men de verkar väldigt dyra?

Fick tips av svärmor att bara lägga den delade frukten i vatten och vänta några dagar, sedan värma den och tappa på flaska. Vi testar med en tunna i källaren nu.
Ja de kostar en slant i inköp, men jag har så mycket frukt så jag ser det som en investering. Förenar nytta med nöje. :D
 
jag har en begagnad råsaftcentrifug och jag tycker den funkar utmärkt. Har inte använt juicepress dock, har använt min till ett par kg äpplen per gång.
 

Liknande trådar

Mat Det ser som vanligt ut som jag kommer få en hel del äpplen även om de är små. Jag har sedan länge funderat på om jag skulle testa att...
Svar
5
· Visningar
333
Senast: Kratus
·
Hemmet Efter många år och turer med kommun, länsstyrelse, domstol osv så har vi äntligen fått klartecken att bygga hus. Spännande, och...
Svar
11
· Visningar
919
Senast: Luff
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 187
Senast: Enya
·
Mat Hur är det nu med den. Är en osthyvel en fördel eller kladdar det bara för mycket för att man ska ha nytta av den? Jag vet att makens...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp