Julas klippmaskin för häst

Jag har den sedan typ tio år tillbaka. Tung, låter högt och klipper inte så snyggt. Men den här fungerat att klippa en häst med ett par gånger per vinter.
 
Låter högt, haft två stycken, funkat ok till priset men har behövts slipas om rätt ofta, är dock rätt dålig på att tvätta osv inför klippning så maskinerna har nog fått jobba hårdare än sig bör. Men absolut prisvärd!
 
Jag fick tipset om biltemas hundtrimmer och den fungerar riktigt bra på min islandshäst med tjock päls. Klipper jämt, är tyst och sladdlös.
Det bästa är att den kostade 399
Den klipper ju extremt kort. Jag har den till huvudet det är den perfekt till men till hela kroppen, då blir ju hästen helt hårlös. Kan du få den att lämna lite mer än 0.5 mm ? för det kan inte jag, misstänker att jag gör något fel 😅
 
Den klipper ju extremt kort. Jag har den till huvudet det är den perfekt till men till hela kroppen, då blir ju hästen helt hårlös. Kan du få den att lämna lite mer än 0.5 mm ? för det kan inte jag, misstänker att jag gör något fel 😅
Ja den klipper kort, 1,2mm på längsta. skulle inte klippa med den.
Men jag har sett på fb att nån klippt långhåriga hästar med distanskammarna som ingår. Blir extremt randigt och säkert nån cm lång päls kvar men såg praktiskt ut 😂
 
Den klipper ju extremt kort. Jag har den till huvudet det är den perfekt till men till hela kroppen, då blir ju hästen helt hårlös. Kan du få den att lämna lite mer än 0.5 mm ? för det kan inte jag, misstänker att jag gör något fel 😅
Jag klipper bara på halsen så det gör inget att det blir kort :)
 
Den klipper ju extremt kort. Jag har den till huvudet det är den perfekt till men till hela kroppen, då blir ju hästen helt hårlös. Kan du få den att lämna lite mer än 0.5 mm ? för det kan inte jag, misstänker att jag gör något fel 😅
Det finns ju en knapp så man kan reglera hur kort den klipper, men på längsta inställningen (som ändå är mkt kortare än på en vanlig maskin) så tar den sämre. Tuggar jättelätt när pälsen blir lite tätare.
Har helklippt min häst med sån en gång. Rekommenderas inte.
 
Låter högt, haft två stycken, funkat ok till priset men har behövts slipas om rätt ofta, är dock rätt dålig på att tvätta osv inför klippning så maskinerna har nog fått jobba hårdare än sig bör. Men absolut prisvärd!
Jag köpte skär med bättre kvalite, kostade nästan lika mycket som maskinen 🙈 men de är så mycket bättre än julas!

Min är tio plus år nu, den är dock inte välanvänd
 
Har haft min sen -07 och den går än. Hög ljudvolym, men gör jobbet. Har köpt skär av bättre kvalitet så blir det snyggare. Originalskären klipper lite ojämnt.
 
Jag fick tipset om biltemas hundtrimmer och den fungerar riktigt bra på min islandshäst med tjock päls. Klipper jämt, är tyst och sladdlös.
Det bästa är att den kostade 399
Ja den har jag redan, men den klipper så himla kort!!! Min häst blev helt rosa för att det vart så kort… skulle inte rekommendera att klippa en hel häst med den trimmern så länge den inte har väldigt tät päls!!
 
Jag har den sedan typ 15 år och som alla andra skriver så låter den mycken men min klipper iaf som om det vore smör. Inga ränder eller dyl men jag har köpt nya skär så kan ju vara det som är skillnaden. Jag har aldrig servat den eller gjort något med den, borstar ren lite inne när jag byter skär, och den bara går och går..
 
Jag har två 😇.
De ligger mest här och skräpar nu 😅

Den ena (äldsta) klipper av nån märklig anledning bäst. Den andra är det största problemet att skären gärna hamnar lite snett när man startar, men får man dem rätt så klipper den också bra.
Tycks vara nån minimal skillnad på de äldre och nyare skären vilket gör att de ena glider lättare än de andra. Men på den äldre maskinen tycks det inte spela någon roll.

Men båda har varit bra. Klippt snyggt på alla möjliga raser och klarat alla pälsar om man slipat skären vid behov och inte varit för snål med olja medan man klipper.
Ganska tunga och högljudda jämfört med den heininger jag har nu, så skulle inte vilja byta tillbaka.
 
Förlåt om jag är negativ men jag hatar min hahah. Den låter som ett jä-la tåglock, och sedan så blir det skit fult ? Kan ju vara jag själv som är inkompetent, men tycker den är svår att få snygga linjer med och sedan är den tung också.

Jag har ju dock haft den i 5 år nu så om man klipper 1 häst kanske nån gång om året funkar den men om jag skulle ha fler så skulle jag nog köpa en annan asså.
 
Hade min i ett antal år och visst gjorde den sitt jobb. Men verkligen otroligt högljudd och tung. Sålde den billigt och köpte en tyst Aesculap istället. Så nu kan jag klippa och lyssna på bok samtidigt 😁.
 
Förlåt om jag är negativ men jag hatar min hahah. Den låter som ett jä-la tåglock, och sedan så blir det skit fult ? Kan ju vara jag själv som är inkompetent, men tycker den är svår att få snygga linjer med och sedan är den tung också.

Jag har ju dock haft den i 5 år nu så om man klipper 1 häst kanske nån gång om året funkar den men om jag skulle ha fler så skulle jag nog köpa en annan asså.
Angående blir fult, har du skickat skären på slipning?
Men ja, jämfört med (minst) dubbelt så dyra maskinernär den tung och otymplig.
Klipper du med 1 mm skär eller 3 mm?
 
Angående blir fult, har du skickat skären på slipning?
Men ja, jämfört med (minst) dubbelt så dyra maskinernär den tung och otymplig.
Klipper du med 1 mm skär eller 3 mm?
Jag tycker inte det hjälpte att slipa originalskären. Jättestor skillnad när jag köpte dyrare skär.
 

Liknande trådar

Gnägg Snart är det jul! Jag är redan i julmode och lyssnar ivrigt på julmusik och planerar för julen tillsammans med Halle. Hur brukar ni...
Svar
16
· Visningar
1 116
Senast: Fiorano
·
Utrustning https://www.hooks.se/hast/skotsel-vard/klippning/klippmaskin-cordless-fairfield Någon som provat denna? Vad tycker ni om den iså fall...
2
Svar
27
· Visningar
2 023
Senast: Bison
·
Anläggning Hej Ska salta min ridbana nu när det är plusgrader så den kan hålla ett litet tag men vilket salt? Magnesiumklorid som även används på...
Svar
2
· Visningar
579
Senast: Cattis_E
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 109
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp