Julen 2021 (reflektioner, mål och nyårslöften)

Voeux

Trådstartare
Det har ju inte gått någon förbi att det har varit ett väldigt speciellt år. Kanske har våra värderingar förändrats, kanske har vi nya mål, kanske har vi sorg att bearbeta eller förlorad ekonomi att ta igen. Jag tycker alltid att det är intressant att skriva ner lite tankar och följa upp en tid senare, men just i år fram till nästa år känns det lite extra speciellt.

Så, det är nu jul 2021 🎄 Vi har tänt adventsljusstaken som vanligt, julpyntet har åter igen åkt fram och pryder fönsterbräden och trädgårdar 🌟 Vi planerar förhoppningsvis att få fira jul tillsammans med våra nära och kära igen. Du öppnar den här tråden och läser vad du skrev för ett år sedan.

Vad har hänt under 2021?
Hur ser livet ut idag?
Några nyårslöften?
Hur ser du tillbaks på julen 2020?
 
Har börjat plugga till ett nytt yrke som jag har rätt svårt för uppenbarligen men är supertaggad på att lära mig detta!
nyårslöften? Är väl som vanligt att leva mer hälsosamt som jag sen nån gång i januari skiter i oavsett och stoppar i mig skit ändå :arghh:

livet ser helt ok ut idag!
 
2021 blir intressant! Jag har ett vikariat till i september, vilket innebär att jag kommer behöva ordna ett nytt jobb då.

Nyårslöften: fortsätta med träningen som jag börjat med under hösten. Dvs styrketräning en gång i veckan, promenader på lunchen och eventuellt utöka till våren när ljuset kommer tillbaka.

Se till att arbetsbyxorna passar igen :angel:
 
2021 börjar jag på min nya fasta tjänst och kombinerar det med föräldraledighet.

Nyårslöfte: minska ner rejält och på vitt socker och godis.

Julen 2020 blir annorlunda med bror via Skype, för första gången i mitt liv. Kommer dock bli en trevlig jul ändå.
 
Under 2021 ska jag disputera, så jag hoppas att det blir vad jag minns allra mest från det året. Under året får vi en valp, och i slutet av året flyttar vi till lägenhet och lämnar vårt mysiga 1800-talshus. 2021 blir också året då jag äntligen börjar springa regelbundet igen, vilket jag mår så himla bra av. Så julen 2021 hoppas jag att vi sitter i den nya lägenheten, förhoppningsvis en vi vill stanna i under många år framöver, med en galen valp som terroriserar alla, och att min pappa och hans fru sitter med vid bordet. Det är massor av snö, dottern är nöjd med sina julklappar, jag är nöjd med livet post-avhandling, min man och jag har det bra och är fortsatt kära.

Avslutet på ett riktigt dunderbra år, hoppas jag att det blir.
 
Är snubblande nära att få ut min examen som socionom (jan 2022), är antagen till masterprogram i socialt arbete, har en galen unghund. Är det inte snö så har jag tagit med barnet till fjällen eftersom jag sparat flitigt 😎

Fortsätter äta good enough och har promenerat av de där sketna kilona. Yogar regelbundet (helst 3 dagar i veckan).

Barnet sover vissa nätter i eget rum.

Exet har byggt färdigt sitt hus.
 
Vad har hänt under 2021?
Hur ser livet ut idag?
Några nyårslöften?
Hur ser du tillbaks på julen 2020?

2021 är året då det är första gången jag gör saker som singel.
Första födelsedagen, första midsommar, första julen osv. Det är nog den största grejen under 2021.

Jag är väldigt glad över utvecklingen men behöver jobba på några punkter men jag ser dom och jag gör det. Jag har fått nya vänner och en av dom är riktigt nära, en klippa att luta mig på.

Det är alltid lite ovant att göra saker på ett nytt sätt men i och med det så är det också utvecklande.

Julen 2020 var sista julen ihop med exet och jag visste det. Faktiskt så tänkte jag på nästan allt jag gjorde under 2020 som nu gör jag det här för sista gången på det här sättet. Det har varit bra att kunnat förbereda mig mentalt på det
 
Är snubblande nära att få ut min examen som socionom (jan 2022), är antagen till masterprogram i socialt arbete, har en galen unghund. Är det inte snö så har jag tagit med barnet till fjällen eftersom jag sparat flitigt 😎

Fortsätter äta good enough och har promenerat av de där sketna kilona. Yogar regelbundet (helst 3 dagar i veckan).

Barnet sover vissa nätter i eget rum.

Exet har byggt färdigt sitt hus.

Har min kandidat i socialt arbete, så vägen mot examen är ”on track”. Men master blir det nog inte direkt eftersom jag istället har fast tjänst (och ingen hund).

Fjällen är fortfarande planen, fackförbundet har stugor 😎

Sparkontot är större än vid årsskiftet.

Maten, promenerandet och yogan behöver en översyn.

Exet har inte byggt något på sitt hus men bor i sin buss 🤷‍♀️

Barnet har accepterat tanken på att sova lite i sitt rum men behöver en ny säng för ändamålet och det har jag inte orkat fixa än.
 
2021 blir intressant! Jag har ett vikariat till i september, vilket innebär att jag kommer behöva ordna ett nytt jobb då.

Nyårslöften: fortsätta med träningen som jag börjat med under hösten. Dvs styrketräning en gång i veckan, promenader på lunchen och eventuellt utöka till våren när ljuset kommer tillbaka.

Se till att arbetsbyxorna passar igen :angel:
Vikariatet är förlängt året ut och jag har fortsatt träna! Men arbetsbyxorna passar fortfarande inte :angel:
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 094
Senast: Acto
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 771
Senast: Diabetikern
·
Relationer Det här är en diskussion som precis tagit fart mellan mig och min sambo, och jag är helt häpen över hur känsligt det är när man (jag i...
22 23 24
Svar
463
· Visningar
33 157
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp