the_connemara

Trådstartare
1 november = för mig dags att börja försöka hinna titta på lite julfilmer 🧑‍🎄

☃️ Vilka är era julfilmsfavoriter? Vilka får man inte missa?

☃️ Ser ni om äldre julkalendrar? Vilka är favoriter/måste ses där?

☃️ Ska ni titta på någon julbio i år?

Annat juligt att titta på får också gärna tipsas om i denna tråd! 🎄
 
1 november = för mig dags att börja försöka hinna titta på lite julfilmer 🧑‍🎄

☃️ Vilka är era julfilmsfavoriter? Vilka får man inte missa?

☃️ Ser ni om äldre julkalendrar? Vilka är favoriter/måste ses där?

☃️ Ska ni titta på någon julbio i år?

Annat juligt att titta på får också gärna tipsas om i denna tråd! 🎄

The Holliday och Love Actually är mina standardfavoriter.

Såg nu att 2017 khade det kommit någon slags kortfilm som uppföljning på den sistnämnda, Red Nose Day Actually, som jag ska försöka se om vi inte kan hitta också! :D

Annars brukar jag plöja de lite fåniga julfilmerna på Netflix! :o :love:
 
"The Holiday" och "Love Actually" är stadiga favoriter. Förra året hade jag "Downton Abbey"-maraton och det är inte uteslutet att det kan bli det igen, kanske till nyår.

Överlag gillar jag brittiska serier/filmer till helgerna. De är ofta återhållet myspysiga och med tanke på att mina senaste jul-nyårshelger varit tuffa av diverse anledningar vill jag inte ha något jobbigt eller action/thriller/krig.
 
The Holliday och Love Actually är mina standardfavoriter.

Såg nu att 2017 khade det kommit någon slags kortfilm som uppföljning på den sistnämnda, Red Nose Day Actually, som jag ska försöka se om vi inte kan hitta också! :D

Annars brukar jag plöja de lite fåniga julfilmerna på Netflix! :o :love:
+ på de två första och Tomten är far till alla barnen.
 
Jag gillar Lova Actually och sedan brukar jag titta på Dr Who's julavsnitt.

Jag är inte jätteförtjust i romcoms och det ger mig second hand embarrassment. Bridge Jones ger mig rysningar.
Hoppas på att det dyker upp tips i tråden på andra typer av julfilmer.
 
Jag gillar Lova Actually och sedan brukar jag titta på Dr Who's julavsnitt.

Jag är inte jätteförtjust i romcoms och det ger mig second hand embarrassment. Bridge Jones ger mig rysningar.
Hoppas på att det dyker upp tips i tråden på andra typer av julfilmer.

Filmatiseringar av Austen, funkar det? Jag tänkte ta några sådana också. Eller något av Merchant-Ivory?
 
Nightmare Before Christmas och Die Hard hör till mina standardjulfilmer. Ensam Hemma också, men bara de två första filmerna. Och A Muppet Christmas Carol! :love:

Såg på En underbar jävla jul häromdagen eftersom den dök upp i Netflix-flödet, men jag höll på att dö av pinsamhet. Det känns så typiskt svenska julfilmer, har samma problem med Tomten är far till alla barnen. :cautious: Jag vet inte, kanske jag har osvensk humor bara?

Romantiska komedier går också bort, mest pga tråkigt. Den enda jag sett frivilligt på senare år var The Knight Before Christmas förra julen, den var helt okej för att höra till en genre jag brukar undvika. Vi får se vad som dyker upp på Netflix i år, säsongen för julfilmer har ju nyss börjat så det kommer väl allt eftersom.

Det är få julkalendrar jag ser om, det går tyvärr bara att göra x antal gånger innan man minns precis allt och charmen försvinner. Däremot ser jag gärna andra juliga program, speciellt om det är jultema i någon serie jag följer. Julspecialen av Call the Midwife försöker jag att se varje år, tråkigt bara att SVT ligger så långt efter så att det alltid är förra julens program som visas.
 
1 november = för mig dags att börja försöka hinna titta på lite julfilmer 🧑‍🎄

☃️ Vilka är era julfilmsfavoriter? Vilka får man inte missa?

☃️ Ser ni om äldre julkalendrar? Vilka är favoriter/måste ses där?

☃️ Ska ni titta på någon julbio i år?

Annat juligt att titta på får också gärna tipsas om i denna tråd! 🎄

Jag ser om (minst) en gammal kalender varje år, börjar 1a nov, så har idag börjat se om gamla Greveholm 😍😍. Vet inte hur många ggr jag sett den, men den håller än.
Kommer lätt se om fjolårets flera ggr sen nästa år typ med och nya Greveholm förstås och Selmas Saga och och.... 😆😄
Jag gillar inte julfilmer, men Die Hard är bra.

Åh, länge sen jag såg Die Hard!

-----

Jag gillar också The Holiday som flera andra skrivit :)

Förra året plöjde jag massor av Hallmark-julfilmer! Puttesnuttegulliga, just vad jag behövde ifjol!😍💕💓💓.
 
Nightmare before Christmas är bra. Vi brukar även se om alla Harry Potter och Sagan om ringen filmerna. Sen är nog The Holiday och Love actually klassiker. Också har vi Ensam hemma filmerna och Grinchen. Nyare filmer tycker jag om Christmas Chronicles och The Nutcracker & the four realms. Operation Christmas drop var söt och förutsägbar med, tycker om när julfilmer är det ☺️

Ser det mesta av julfilmerna på Netflix också, oavsett kvalitet 😅 och i år har vi Disney med så antar det dyker upp nått intressant där. Generellt tycker jag filmer kan bli juliga bara för att man ser dem runt jul ✨ Den nya Cruella var bra, ganska mörk och punkig om någon funderar på den😎

Nån julfilmer från Netflix som jag vill se är Dolly Partons Christmas on the square och Jingle Jangle, Christmas in the Smokies, Holidate, + Borde se nån norska barnklassiker också som Tre nøtter til Askepott och Flåklypa.

Inser att vi har mycket att göra här i hus fram till jul ^^
 
Nightmare before Christmas är bra. Vi brukar även se om alla Harry Potter och Sagan om ringen filmerna. Sen är nog The Holiday och Love actually klassiker. Också har vi Ensam hemma filmerna och Grinchen. Nyare filmer tycker jag om Christmas Chronicles och The Nutcracker & the four realms. Operation Christmas drop var söt och förutsägbar med, tycker om när julfilmer är det ☺️

Ser det mesta av julfilmerna på Netflix också, oavsett kvalitet 😅 och i år har vi Disney med så antar det dyker upp nått intressant där. Generellt tycker jag filmer kan bli juliga bara för att man ser dem runt jul ✨ Den nya Cruella var bra, ganska mörk och punkig om någon funderar på den😎

Nån julfilmer från Netflix som jag vill se är Dolly Partons Christmas on the square och Jingle Jangle, Christmas in the Smokies, Holidate, + Borde se nån norska barnklassiker också som Tre nøtter til Askepott och Flåklypa.

Inser att vi har mycket att göra här i hus fram till jul ^^
Jingle Jangle är jättebra 🤩
 
Mupparnas julsaga
Musse Piggs julsaga
Love Actually
The Christmas Cronichles- vi såg den för första gången förra året och älskade den.

När pappa levde var det ännu fler varianter av Dickens julsaga, varav musikalen med Albert Finney samt den med George C Scott var absoluta måsten (utöver de två ovan).
Såg ett år en gullig film på Netflix, om nån som skulle driva ett hotell (eller ville hon riva det?) och på hotellet fanns ett spöke och romantik uppstod. Alldeles lagom löjligt gullig :D.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 587
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 340
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
677
Senast: MissFideli
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 615
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp