Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hetsar inte över att det är jul snart. Julklappar ger jag inga och jag får inga heller. Det är jätteskönt. Jag slipper springa runt som en dåre för att hitta något att köpa som mottagaren kanske ändå inte vill ha och jag behöver inte få något jag inte vill ha. Det spar miljön, det spar plånboken och det spar tiden det tar att göra sig av med det man inte vill ha.

Förra året kände jag mig dock givmild, så jag gav pengar till välgörenhet i stället. Sånt kan ju hända även andra tider på året men då valde jag ut 3 stycken eftersom jag har en mamma och två syskon. Jag tänkte göra så även i år men måste räkna på vad jag kan tänkas ha råd med. Det råder ju generellt köpstopp här p.g.a. att det blev så hiskeligt dyrt att laga bilen.

Det blir ju min första jul i det här huset. Förra året var jag hos mamma och min ena syrra var också där. Det var då vi bestämde att nästa jul firar vi i mitt hus tillsammans och då får lillsyrran masa sig hit från Skåne också. Så nu har syrran bokat en tågbiljett och mamma och min andra syrra har hyrt en bil för att åka hit. Hennes katter måste ju följa med då hon saknar kattvakt och dessa klarar inte av att åka tåg.

Någon superflashig jul blir det dock inte. Jag gör den mat jag brukar göra, vilket inte är så mycket, men tänkte utöver standardmaten baka lite lussebullar och en tårta. Mamma och äldsta syrran tar med sig egen mat då de inte kan äta vad som helst. Sen sitter vi väl och snackar goja och spelar yatzy. Förra året vann jag yatzyn överlägset.

Det jag grunnar på är dock om jag hinner att måla klart taket i köket före julen eller om jag bara ska satsa på att fixa maten under torsdag och fredag. Jag är ju ledig då. Taket hade jag tänkt ta på torsdagen, men borde jag inte baka då i stället? Eller så målar jag på fredagen. Då kan jag ju få hjälp av lillsyrran eftersom hon kommer redan på torsdag kväll. Nåja, taket kan ju vänta till mellandagarna också.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 347
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 421
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 082
Senast: Wille
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 169
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp