Bukefalos 28 år!

Juliano Star - som far?

K

Konie

Vad är era åsikter om Juliano Star som far? Humör, storlek, längd, rörelser, ben, ja allt....
 
Sv: Juliano Star - som far?

Har hört både mycket positivt och en del negtivt om honom. Sedan är det ju som med alla hingstar - en del saker ska man ta med en nypa salt.

Har hört att han lämnar rätt hårda hästar (i humöret alltså) och att en del blir ganska skeva. Har även hört att de flesta blir rätt stora.

MEN jag har inte sett så många själv så att jag kan säga om det är sant eller inte. Det är bara vad jag har hört.
 
Sv: Juliano Star - som far?

Har aldrig själv sett honom ILR, men har nu blivit erbjuden ett sto e. honom. Ska givetvis åka och titta först men det är ju alltid intressant med andras värderingar.....
 
Sv: Juliano Star - som far?

Har ett sto efter Juliano Star.
Ligger på hårt och stark i psyket.
Rejäl till växten, ca 1,67. Fin exteriör tycker jag i alla fall....
Vad jag hört är stona hårda överlag......
jullan1.jpg
 
Sv: Juliano Star - som far?

Är det hon på bilden? Härligt muskelpaket tycker jag det ser ut som....
 
Sv: Juliano Star - som far?

Är det hon på bilden? Härligt muskelpaket tycker jag det ser ut som....

Har bara haft henne 3 veckor.
Jo hon är härligt musklad och fin men stenhård att köra/rida.....
Från början var hon helt sönderstressad och felinkörd....
Förra ägaren har lagt ett enormt arbete på att få henne lugn.
Nu ska vi se om vi kan få henne tävlingsklar, hon är sent tagen och har bara gjort 3 starter.
Checken knäckte hon i jobbet då jag tog bilden....
Annars är hon en dam med fötterna stadigt på jorden trots alla problem så psyket är nog gott i grunden. Totalt orädd för trafik och annat utefter vägarna.
Men totalt stenhård........
 
Sv: Juliano Star - som far?

Commander Crowe är ju efter Juliano Star med. Och han är ju stor som ett hus :) Mer vet ja ej ;P
 
Sv: Juliano Star - som far?

Juliano Star är 163 cm..... Varifrån kommer stoleken på hans avkommor? Är det från hans fars eller mors sida?
 
Sv: Juliano Star - som far?

En liten parvel e. Juliano Star från dagens fölnotiser på travnet.se:

Alfa_Stella_fol07.jpg
 
Sv: Juliano Star - som far?

Enligt Staros hemsida och enligt katalogen "Hingstar och Hingsthållare" är han 165 cm.
 
Sv: Juliano Star - som far?

Fel av mig, så går det när man är liiite för jäktad.... Min tanke var att han själv i alla fall inte är någon riktig bjässe på höjden men vissa (rätt många?) avkommor tycks bli höga..... så jag funderade på hans anlag bakifrån. Är rätt så rejält borta på franska stammar!!!
 
Sv: Juliano Star - som far?

Har haft en märr efter honom, men hon var god som guld och aldrig skarp..däremot hade hon stora problem med halsen...väldigt kapabel men fick aldrig visa hela registret. Etiennette heter hon.
 
Sv: Juliano Star - som far?

*KL*
Nu vet jag inte så mkt om han popularitet i dagsläget, men något säger mig att han kommer bli skapligt stor här iaf efter Commander Crows segrar. Inte så konstigt iof.

Vore fint med lite mer färgklickar i aveln; Han och Defi d'anou hör ju tveklöst till de vackraste iaf. :love:

Det enda jag vet JS är att han som många säger också lämnar rejäla hästar storleksmässigt. Har inte sett eller hört någon som varit under 162-163 iaf.....än...
 
Sv: Juliano Star - som far?

Vet inget om honom, men glöm inte att han är far även till Derbystoets vinnare Stargirl, hur många hingstar har klarat den dubbeln samma år?
Hur stor är Stargirl, psyke mm, någon som vet?

Överlag är ju de franska hästarna större än de amerikanska, även om säkert medelhöjden blivit lägre de senaste åren i och med att det har blandats in mer amerikanskt blod. Tror dock att medelhöjden fortfarande är högre än på de med rent amerikansk blod. Även om det finns stora hästar där också Moni Maker tex. Den franska hingsten Ico Kiki är 1,78 enligt den franska hingstkatalogen, bjässe.
 
Sv: Juliano Star - som far?

KL

om man säger så här.. hade jag råd skulle lätt betäcka med honom.. om jag hade ett varmblodigt sto också då förstås :D haha..
När mitt kallblodsto var på seminstationen för ett par månader sen så gick hon med ett sto och hennes JS föl.. skitsnygg
 

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 206
Senast: Jerseyite
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 142
Senast: Zpunk
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 240
Senast: __sofia__
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 945
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp