Julklapp lillasyster, schabrak+luva A.S?

Trocadero_lover

Trådstartare
Yes har börjat fundera på julklapp till lillasyster som ska tävla min häst i hoppning till våren. Hon har ingen tävlingsutrustning vare till sig själv eller hästen. Hon har egen sadel, träns och sånt förstås.
Funderar på Anna Scarpati schabrak + luva, kanske man kan beställa med egen färg & passpoal? Är det bra passform på luvorna? Finns ju även Equiline.
Hästen i fråga är en Fux med vit bläs. Grått är ju snyggt till fuxar tänkte jag på, vad tycker ni? Ska köpa swarowskipannband så det måste passa till schabraket/luvan.

Annars kan man ju köpa ridbyxor el tävlingsskjorta. Vad tycker ni?:laugh:

Tips?

Om man ska beställa schabrak så är det bäst & vara ute i god tid, därför jag frågar Er redan nu ;)
 
Sv: Julklapp lillasyster, schabrak+luva A.S?

Jag hade hellre köpt ridbyxa och skjorta, det känns som en personligare gåva :)
 
Sv: Julklapp lillasyster, schabrak+luva A.S?

jag håller inte med Catherine, jag tycker att schabrak och luva från A.S skulle vara en jättebra julklapp! tycker att det är svårt att handla byxor och så till någon annan eftersom man måste prova dom innan så dom sitter bra. Grått skulle nog bli jätte snyggt:d sen skulle du kunna brodera din systers namn på schabraket så det bli lite personligare!jag skulle bli överlycklig över en sån present! :)
 
Sv: Julklapp lillasyster, schabrak+luva A.S?

Jag tror din lillasyster mer uppskattar schabrak och luva än ridkläder. Fast det kanske beror på hur gammal hon är, och hur "materialistisk" hon är :)

Ang. färger. Vad gillar din syster för färger? Det blir ännu mer personligare om du tar en av hennes favoriter :idea: Sen ska det självklart vara en färg som även passar till hästens färg ;)
 
Sv: Julklapp lillasyster, schabrak+luva A.S?

Tycker schabrak och luva nog passar fin fint, A.S har även de snygga tävlingsskjortor;)

På en fux tycker jag det är snyggast med marinblått, brunt, beige eller en snygg grön färg. Särskilt grönt tycker jag är sååå läckert. Om du vill ha tips på färgkombinationer vet jag en jättebra hemsida, skicka ett PM isf:)

Tycker det blir lite för mycket krimskrams om man har matchande huva och schabrak med massa passpoaler. Jag skulle satsat på en enfärgad från Equiline som matchar schabraket!
 
Sv: Julklapp lillasyster, schabrak+luva A.S?

Jag har tittat lite på skjortor, hon har inte köpt kavaj ännu, frågan är om de är svårt & köpa skjortan innan dess? tänkte på färger & liknande?

Syrran är 17 år, hon pratar mycket om grått till pållen så ja;) Har även haft klarrött, riktigt fint det med.
Svårt, finns ju många färger som är fina, men vill ju att folk ska säga "wow" när man ser henne påklädd... :D haha
 
Sv: Julklapp lillasyster, schabrak+luva A.S?

Både schabraken och luvorna har bra passform! De håller länge cokså, bra kvalle :) Tycker dock inte grått är så snyggt på fuxar men man tycker ju olika ... ;)
 
Sv: Julklapp lillasyster, schabrak+luva A.S?

Fast jag tycker det är snyggt med en skjorta som sticker ut lite grann,allt behöver ju inte matcha till tusen:D Annars kan man ju satsa på en i neutral färg som alltid funkar, vit, ljusblå eller diskret randig, chokladbrunt tycker jag är snyggt också:d

Synd det där med grått, tycker inte heller grått är den snyggaste färgen på fuxar:angel: Men kanske har att göra med att jag aldrig gillat grått överhuvudtaget särskilt inte någon melerad variant,hhu får rysningar:D

Rött däremot är snyggt, oavsett vad folk tycker om att rött inte passar till fux,hehe!
 

Liknande trådar

Hoppning Har letat lite, men hittar ingen gammal tråd som kunnat svara på mina frågor. Jag har funderat på att köpa ett riktigt snyggt set av...
Svar
11
· Visningar
2 922
Senast: Hot_N_Tot
·
L
Dressyr Jag hoppas tråden ligger rätt nu, annars får moderator gärna flytta den rätt:o Ja nu så är det dags för mig och min lilla pålla att...
Svar
6
· Visningar
1 322
Senast: __lollo__
·
Utrustning Senaste veckan har det kommit massa små äckliga flugor som suger blod! :eek: Och dom vill krypa in i öronen på min stackars...
Svar
19
· Visningar
1 230
Senast: Centaur
·
Utrustning Tycker ni min häst ska ha, på tävling då? Bild från förra våren, så ni ser ungefär hur hon ser ut, i färgen o så :). Hon har...
2
Svar
37
· Visningar
2 594
Senast: Prestige_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp