Bukefalos 28 år!

Julklapp till 11 åring

SkorpSmulan

Trådstartare
Jag har en 11 årig tjej som brukar rida min häst, jag skulle vilja ge henne en bra julklapp, jag har tyvärr väldigt dåligt med pengar (annars hade jag kunnat ge ett presentkort) och dålig koll på vad som kan tänkas gå hem hos en 11 åring, man vill ju inte ge bort nånting töntigt liksom 😁 Mina egna idéer går enbart till enhörningar och rosa grejer, troligen för att jag vill ha sånt själv.
Jag hade kunnat fråga hennes mamma men hon ska också få något och jag vill att det ska vara en överraskning.

Tänkte försöka hitta lite smågrejer att ge. Hittils har jag ett armband med enhörning på och tänker lite godis och där är det stopp.
 
Jag har en 11 årig tjej som brukar rida min häst, jag skulle vilja ge henne en bra julklapp, jag har tyvärr väldigt dåligt med pengar (annars hade jag kunnat ge ett presentkort) och dålig koll på vad som kan tänkas gå hem hos en 11 åring, man vill ju inte ge bort nånting töntigt liksom 😁 Mina egna idéer går enbart till enhörningar och rosa grejer, troligen för att jag vill ha sånt själv.
Jag hade kunnat fråga hennes mamma men hon ska också få något och jag vill att det ska vara en överraskning.

Tänkte försöka hitta lite smågrejer att ge. Hittils har jag ett armband med enhörning på och tänker lite godis och där är det stopp.
Vad har du för budget?
Ett schabrak, träning, egna borstar eller något annat till hästen kanske hon hade velat ha?
 
Jag tänker att du kanske kan ge en aktivitet med hästen som är extra, som hon inte brukar göra? Det behöver inte kosta något alls och du kan själv göra ett fint presentkort, med tex en träning för dig, att tolka, hoppa bana, ha ”skönhetstävling” typ putsa, rykta, (lära henne) knoppa. Om du kan lägga lite pengar kanske parat med några foton från det ni gör tillsammans, hon, du och hästen. Eller en fotokalender med bilder på hästen (vet inte vad det kostar)?
 
Jag har en 11 årig tjej som brukar rida min häst, jag skulle vilja ge henne en bra julklapp, jag har tyvärr väldigt dåligt med pengar (annars hade jag kunnat ge ett presentkort) och dålig koll på vad som kan tänkas gå hem hos en 11 åring, man vill ju inte ge bort nånting töntigt liksom 😁 Mina egna idéer går enbart till enhörningar och rosa grejer, troligen för att jag vill ha sånt själv.
Jag hade kunnat fråga hennes mamma men hon ska också få något och jag vill att det ska vara en överraskning.

Tänkte försöka hitta lite smågrejer att ge. Hittils har jag ett armband med enhörning på och tänker lite godis och där är det stopp.

Ridhandskar, ridstrumpor, ett nummer av Min häst och ett inramat kort på henne och ponnyn kanske? Är ju inte ofta man får fysiska kort längre så kanske kan vara kul?
 
Vad har du för budget?
Ett schabrak, träning, egna borstar eller något annat till hästen kanske hon hade velat ha?
Egentligen noll kronor 😁 men någon hundralapp.
Hon har en egen ryktlåda, jag har funderat på nånting till hästen men då blir det samtidigt som att jag köper det till mig själv.

Jag tänker att du kanske kan ge en aktivitet med hästen som är extra, som hon inte brukar göra? Det behöver inte kosta något alls och du kan själv göra ett fint presentkort, med tex en träning för dig, att tolka, hoppa bana, ha ”skönhetstävling” typ putsa, rykta, (lära henne) knoppa. Om du kan lägga lite pengar kanske parat med några foton från det ni gör tillsammans, hon, du och hästen. Eller en fotokalender med bilder på hästen (vet inte vad det kostar)?
Fotokalender var en bra idé, ska kolla upp det.
Alternativt bara en inramad bild.

+1 på den

Lägger till
Ridhandskar
Spö
Ridstrumpor

Ridhandskar, ridstrumpor, ett nummer av Min häst och ett inramat kort på henne och ponnyn kanske? Är ju inte ofta man får fysiska kort längre så kanske kan vara kul?

Ridstrumpor är bra 👌
 
Jag är nog lite som dig och skulle bli glad för en enhörning 🦄 Men det är ju som sagt inte säkert att alla 11 åringar är intresserade av det...

Men Hööks brukar ju ha små gulliga rosetter i olika färger, kanske en sådan och så skriver du "tack för hjälpen från mig och hästen". För jag skulle gissa att en prisrosett alltid är kul att hänga upp hemma nån stans.
Ridstrumpor som redan nämnts tycker jag är en bra idé också. Kanske någon målarbok eller anteckningsbok med hästmotiv skulle passa annars?
 
Kanske ni kan göra hästen extra fin och ha en fotografering om du har tillgång till kamera eller någon stallkompis som kan ta några bilder? Ser att du funderat på inramad bild annars, har du någon riktig fin på hästen kostar en ram få kronor på loppis eller så har man ofta en hemma att pimpa :)
 
Egentligen noll kronor 😁 men någon hundralapp.
Hon har en egen ryktlåda, jag har funderat på nånting till hästen men då blir det samtidigt som att jag köper det till mig själv.


Fotokalender var en bra idé, ska kolla upp det.
Alternativt bara en inramad bild.





Ridstrumpor är bra 👌
För strax över en hundring kan du ge henne en start i en onlinetävling. Finns allt från dressyr och hoppning till miljöträningsutmaningar, och många ger rosett till alla deltagare. Då får hon ett minne för sig och hästen, och det passar dom flesta eftersom valmöjligheterna är många och man filmar momentet på hemmaplan.
 
För strax över en hundring kan du ge henne en start i en onlinetävling. Finns allt från dressyr och hoppning till miljöträningsutmaningar, och många ger rosett till alla deltagare. Då får hon ett minne för sig och hästen, och det passar dom flesta eftersom valmöjligheterna är många och man filmar momentet på hemmaplan.
Ja vad smart. Den idén gillar jag.
 
Jag gav extradottern ett armband gjort av hennes hästs man som jag gjorde själv. Kostade typ ett spänne och hon blev överlycklig!
Hade varit en toppen idé om jag hade kunnat 😊
Läser hon (häst)böcker?
Jag vet faktiskt inte.
Jag är nog lite som dig och skulle bli glad för en enhörning 🦄 Men det är ju som sagt inte säkert att alla 11 åringar är intresserade av det...

Men Hööks brukar ju ha små gulliga rosetter i olika färger, kanske en sådan och så skriver du "tack för hjälpen från mig och hästen". För jag skulle gissa att en prisrosett alltid är kul att hänga upp hemma nån stans.
Ridstrumpor som redan nämnts tycker jag är en bra idé också. Kanske någon målarbok eller anteckningsbok med hästmotiv skulle passa annars?
Hon fick en enhörningsklubba till påsk och blev glad iallafall men man kanske inte kan köra 100% enhörningar 😅
Eller? 🙄

Målarbok med enhörningar kanske.
 
Finns personer som gör jättefina armband av tagel. PMa mig om du vill ha tips. Har själv beställt såna armband och de är helt ljuvliga 😍

Edit. Såg nu att det kanske var över din budget.
 
Vet inte om du har trailer/hur ni bor etc. Men kanske ni kan åka och göra ngt speciellt med hästen? Typ åka och bada eller rida i någon speciell miljö?

Mugg med bild på tjejen och hästen? Mobilskal med bild på dem kanske blir för dyrt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ TW: sexuella övergrepp Gammal användare nytt nick. När jag var 11 blev jag utsatt för övergrepp på nätet. En man som sa åt mig vad jag...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
4 940
Senast: Filit
·
Tjatter Hej på er! Någon mer än jag som börjar få julkänsla?? Jag ÄLSKAR julen och vill verkligen vara en person som är bra på att hitta på en...
Svar
0
· Visningar
411
Senast: Astrid1
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 843
Senast: lillamy73
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 556

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp