Julklapp till 14-årig kille

tott

Trådstartare
Hjälp! Har ett gudbarn som är 14 och tydligen, enligt mamman, modemedveten. Han gillar kläder, men det ska vara märkeskläder. Har förut köpt nåt från kappahl, men jag tror inte det duger mera. Verkade så på mamman. mamman tipsade tidigare om ett vanligt läderskärp, men nu köpte hon själv ett sådant till honom i lördags. Det hon köpte var för dyrt för mig budget också. Familjen har gott om pengar...
Frågade mamman idag om hon hade nåt annat tips, men nä det hade hon inte.

Vad gör jag nu? Vad ska jag köpa? Otacksamt att vara en fattig gudmor till ett barn från en rik familj...:(
Min budget är ca 200-250 kronor. Hjääääälp!
 
Hjälp! Har ett gudbarn som är 14 och tydligen, enligt mamman, modemedveten. Han gillar kläder, men det ska vara märkeskläder. Har förut köpt nåt från kappahl, men jag tror inte det duger mera. Verkade så på mamman. mamman tipsade tidigare om ett vanligt läderskärp, men nu köpte hon själv ett sådant till honom i lördags. Det hon köpte var för dyrt för mig budget också. Familjen har gott om pengar...
Frågade mamman idag om hon hade nåt annat tips, men nä det hade hon inte.

Vad gör jag nu? Vad ska jag köpa? Otacksamt att vara en fattig gudmor till ett barn från en rik familj...:(
Min budget är ca 200-250 kronor. Hjääääälp!

Känner igen dilemmat...

En bärbar högtalare kanske kan vara något? Om han har iPhone så finns en rund variant som är prisvärd och OK för 164 kr.

Annars en prenumeration på någon tidning? Inte en helårs då, men ett par nr? Ibland inkluderas någon present i prenumerationen. Såg att man t.ex. kan få med ett set japanska kockknivar. (Under förutsättning att ingen tar illa upp av knivar som present.)

Är det helt stiltje på idéer så brukar jag kolla teknikmagasinet.
 
Hjälp! Har ett gudbarn som är 14 och tydligen, enligt mamman, modemedveten. Han gillar kläder, men det ska vara märkeskläder. Har förut köpt nåt från kappahl, men jag tror inte det duger mera. Verkade så på mamman. mamman tipsade tidigare om ett vanligt läderskärp, men nu köpte hon själv ett sådant till honom i lördags. Det hon köpte var för dyrt för mig budget också. Familjen har gott om pengar...
Frågade mamman idag om hon hade nåt annat tips, men nä det hade hon inte.

Vad gör jag nu? Vad ska jag köpa? Otacksamt att vara en fattig gudmor till ett barn från en rik familj...:(
Min budget är ca 200-250 kronor. Hjääääälp!
Bok tycker jag. :)

https://www.goodreads.com/book/show/29283884-the-gentleman-s-guide-to-vice-and-virtue

Ungdomar behöver läsa och gudmödrar har utbildningsuppdrag ;)

(Jag har inte läst den dock, men rekommenderad för tonårskillar av min bokhandel)
 
Senast ändrad:
Jag hade nog köpt ett presentkort på ett shoppingcenter, vi har iallafall två här i närheten där man kan göra så och det gäller i alla butiker där :)
 
Vill han umgås med sin gudmor? Isf hade jag givit bort en upplevelse tillsammans med dig. Vet inte vart ni bor så beroende på det får man anpassa nöjet efter det och budget. Men biobiljetter till en film ni vill se? Eller museum eller ett besök på typ yoump eller liknande.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp