Julklapp till äldre

Min mormor på 78 år (och morfar när han levde...) uppskattar delikatesspresenter. En korg full med det lilla extra som man inte brukar unna sig i vardagligen.

Mormor älskar mögelostar så jag brukar köpa några exklusivare varianter man inte hittar i vanliga butikerna, brukar även stoppa i rökt kött och andra lokala delikatesser. Samt något gott att dricka 😄
Jag köper delikatesser ibland till mina föräldrar också, de är dock runt 60 men lika uppskattat! Brukar gå in i den lokala delikatessbutiken och be dom fixa iordning en fin korg!
 
Morfar (85 och har det mesta) brukar vi alltid baka kakor och ge bort i korg, så otroligt uppskattat :love: . Gjorde likadant när mormor levde, det älskade hon och för att inte tala om alla cd-skivor. Mamma hoppade över det en jul får hon trodde det blev för tjatigt men oj vad mormor blev besviken :o:angel:.

I år har jag redan beställt kylskåpsmagneter med bilder på oss till morfar :love:.
 
Godis eller hårda karameller, sådana lite ”gammaldags”? Min mormor tycker om ingefärskarameller till exempel 😊
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
11
· Visningar
550
Senast: Palermo
·
Kropp & Själ Hur gör man? Ja, det kan låta konstigt men jag förstår inte hur man liksom kommer in i snurren. Jag är på ett sätt lyckligt ovetandes då...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 381
Senast: Kirre
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 013
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 399
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp