Bukefalos 28 år!

Julklapp till anstallda

moholmarabs

Trådstartare
Sa var det snart dags for stora paketdagen, for en del. Jag sitter och tanker pa vad jag kan ge min stalltjej som present/tack for all hjalp under gagna aret och ar helt tom i hjarnan.
Hon far inte mkt betalt, 50 per timme, plus att jag betalar hennes sociala avgifter forstas. Sa da hon gor ett toppenjob ville jag belona henne pa ngt satt.
Ar det ngn som har en idea, eller kan beratta vad ni har gjort/kommer att gora for anstallda. Far de en cashbonus till jul eller bara en present av lamplig sort och hur mkt pengar skall man spendera. Kanske ngn som ar anstalld kan beratta vad de har fatt/inte fatt ocksa.
Hon far rida gratis nar hon vill, ja det blir mest plonkande i skogen forstas men det finns hast till hennes forfogande.. Och det skulle ju kosta pengar om hon gick till ridskolan. Men jag ser det som en arbetsforman. Hon ar INTE duktig pa ridningen men hon lar sig varje dag. Nar hon borjade hade hon inte hanterat hastar mkt och nu kan jag lamna henne utan problem med dem. Och kanna mig trygg.
Hon har ocksa stannat har och hus suttet nar jag har varit borta, tagit hand om katten och honsen och sett till att de fatt vad de behover. Forra julen kopte jag henne en ridhjalm (forra stallet hon var pa behovde de inte ha hjalm nar de red!)
Alla ideas ar valkomna
 
Sv: Julklapp till anstallda

Vid juletid på mitt förra jobb har jag fått en ljuslyckta, nästa jul fick vi en fin handduk.

Om jag var i hennes position hade jag nog inte förväntat mig något "dyrt", men självklar är det roligt att veta att man är uppskattad! :)

har dock inga idéer på vad du ska köpa!?:confused:
 
Sv: Julklapp till anstallda

Finns det någon häst/ridpryl som hon sagt att hon vill ha/behöver? Eller kanske någon "onödig" häst/ridpryl som ändå känns väldigt rolig att ha men som man inte gärna lägger pengar på själv?
 
Sv: Julklapp till anstallda

Hon skulle inte gilla biocheckar eller något sådant?
Om hon nu "bara" rider hos dig har du ju säkert allt som behövs till hästarna...
Men om hon inte har en varm o g stalljacka är ju det ett tips. Har hn kanske bor i lägenhet blir det kanske bara trångt med fler...
Svårt när man inte vet hur personen är :)
 
Sv: Julklapp till anstallda

Hästrelaterat/jobbrelaterad brukar vara kul att få. Man känner sig väldigt uppskatad bara av att få något. Har fått kläder när jag jobbade i ett stall, kännde mig väldigt uppskattad bara av att få något.

Annars tycker jag biochekar är en bra ide, fjantigt vad tyrt det är att gå på bio i dagens samhälle. 200 kr för biljett + 100 kr till för popcorn å läsk.
 
Sv: Julklapp till anstallda

visst kan jag slappa henne los i hooks men far egentligen inget grepp vad hon tycker om. hon tycker det ar jatteskoj med hastarna men hon ar inte en "normal" hasttjej pa sant satt.. jag menar en annan skulle go to town i vilken som helst hastaffar, hon har inte sant intresse. later knappt men kan inte forklara battre.. vad hon behover ar ett par blunnies, men de kostar 900+ sa drar mig lite for det.. lol hon hade sonder sin gaffel, jag kopte ett nytt huvud till det efter att hon berattade.. da hade gaffeln varit sonder for 3 veckor.. 80 bucks men ingen big deal.. ja jag fortsatter att klura har, men vill fortfarande ha ideas.
ocksa, ger man bonuses i sverige vid jul? alltsa en ren penninggava? en veckolon eller 500 sek eller sa?
 
Sv: Julklapp till anstallda

biocheckar ar en bra idea. det finns faktiskt bio har pa vischan lol.. hon var pa en in sondags.. men vet inte om de har giftcards dar da bion ar en gang pa manaden...
stallklader har hon, och nar jag reser koper jag alltid varma trojor (hoodies ex) och sant fran var jag har varit.. det verkar uppskattat.
Till Emili: hon ar min godsel tjej med mera lol.. hon rider kanske en gang per vecka tops men ar har och hjalper mig med saker som jag inte klarar av pga sjukdom. Hon graver ocksa hal for stolp och drar trad, hjalper till nar ho kommer och annat.. stalldrang kan man val kalla det.. Vi har precis borjat med "hur man skoter om en hast", da hon nu vet hur man mockar och fodrar. Tankte pa hennes egna borst set, hon och systern som ar medryttare har pratar om att ha en "vinterhast" nasta ar och da behover hon ju sana saker. plus allt annat som kommer med "hastagande".
Igen, alla tips ar great, lat dem komma.. Hor garna fran de som arbetat i stall ocksa...
 
Sv: Julklapp till anstallda

Borstique borstar :love:
Annars kanske någon DVD-box med någon av hennes favorit tv serier eller kanske en varm mössa
 
Sv: Julklapp till anstallda

Jag hade blivit skitglad för en ridlektion för en duktig instruktör, eller kanske 2 halva? ;)
Låter som ni båda hade kunnat vinna på det.

/Ulrika
 
Sv: Julklapp till anstallda

Jag har samma problem tycker det e svårt, ska ge ngt till min medryttare tänkte jag..
Eftersom hon rider hos mig kan jag ju inte ge henne ngt hästigt tycker jag för då är det som om jag ger det till min egna häst.
Funderar på att trycka upp en tröja till henne med stallnamnet på ryggen och hennes namn på bröstet.
 
Sv: Julklapp till anstallda

när jag har jobbat som hästskötare så har jag fått: 400kr, 1jacka ca 200kr, ridstrumpor,blomma,ridbyxor,godis....tycker det är bättre att ge lite pengar med ett kort, det är vad jag hade velat ha,pengar behövs alltid.
 
Sv: Julklapp till anstallda

Ridlektion för en duktig instruktör skulle jag bli jätteglad över om jag var hon. Det är ju lagom jobbrelaterat sas. Stallkläder däremot skulle jag nog känna mig lite tveksam till, "tack för arbetskläderna" liksom...
 
Sv: Julklapp till anstallda

ridlektion låter som att hon behöver/hade uppskattat? kanske du kan ge henne ett "presentkort" på kanske 5 träningar som hon kan utnyttja under hela året där hon får träna för dig på dina hästar, då behöver du ju inte heller betala nåt = win-win ;)
 
Sv: Julklapp till anstallda

Helt ärligt? Jag har dille på LUSH och deras produkter. Gillar att ta en långdusch med eteriska oljor, massagebars, hårinpackningar och sådant... Man måste ju inte ge hästrelaterade julklappar bara för att någon arbetar med hästar, tvärtom kanske det är kul att få en "skäm-bort-dig-själv"-present istället? Bara en tanke... :)
 
Sv: Julklapp till anstallda

Julbonus är inget man brukar ge i Sverige nej, så det behöver du inte göra om du inte vill såklart.

Där jag jobbade extra blev jag bjuden på julbord och fick en liten goody bag med lite julchoklad, ett fint ljus, och lite annat smått o gott.
Man blir glad för vad som helst, i det läget känns det verkligen som att det är tanken som räknas! Nu när jag flyttade hit till USA ville min ridlärare/chef ge mig en present för att visa uppskattning för allt jag hjälpt till med under åren, men så blev allt lite stressigt innan jag åkte och hon kom inte på något, vilket hon skrev i ett mail där hon verkligen skrev hur mycket hon uppskattade allt jag gör. Bara det räckte ju gott o väl och jag blev jätterörd.

Så jag tror att vad du än ger henne, så kommer det bli bra. :)
 
Sv: Julklapp till anstallda

HAha ellerhur! Jag brukar betala ca 100 för biljett (ibland lite dyrare om det är 3D) och 49:- för en mellanpopcorn o mellanläsk. På SFs största biograf i Göteborg. :p
 

Liknande trådar

Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 411
Senast: Huggorm
·
Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 554
Senast: Raderad medlem 120709
·
Kropp & Själ Jag ar 30 nu och har lange varit dalig med hudvard. Jag har val anvant nagon cleanser, toner och dagkram, speciellt nar jag brukade...
Svar
10
· Visningar
941
Senast: Rosett
·
Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 044
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp