Julklapp till fjortis.

Lilla

Trådstartare
Ska bara köpa en julklapp i år tack och lov.
Det är till mitt syskonbarn. Tjej på 14.
Inga speciella intressen. Tycker inte om att läsa.
Tipsa mig!
 
Om ni har en bra second hand i trakten kan en del av summan vara ett presentkort där, hållbart och lite roligt ta med någon vän eller familj för billig shopping :)
 
Jag skulle personligen blivit glad för tex ett litet "spa paketet" typ doftljus, uppblåsbart fotbad, nagellack, scrub, bodylotion och liknande. Men det är nog bra att kolla med föräldrarna om det verkar finnas något intresse för liknande innan eftersom inte alla 14åringar är intresserad av samma saker.

En väska? Skulle det vara användbart? Typ ryggsäck att ha i skolan, eller handväska. Finns det något band hon gillar lite extra, de flesta har ju tröjor/tygpåsar/muggar med logga på som kan vara kul att ha. Samma sak med serier.

Hörlurar, headset, biokort, popcornmaskin, strumpor, kokbok och ingredienser till något recept på mat/bakverk som verkar gott.

Eller att du tar med henne på valfri restaurang tillsammans med dig, det kanske skulle vara kul. Att få känna sig lite extra stor, beställa maten och kanske någon alkoholfri drink för lite extra festlig känsla?

Äh vet inte om nåt passar, men om inte så vet du ju vad du inte vill ge bort 😁
 
Ska bara köpa en julklapp i år tack och lov.
Det är till mitt syskonbarn. Tjej på 14.
Inga speciella intressen. Tycker inte om att läsa.
Tipsa mig!
Umgås ni?
När jag var 14 år älskade jag att gå ut med min moster. Gå på stan, sitta på en restaurang, beställa alkoholfria drinkar och god mat och bara umgås och prata. Så jag hade blivit jätteglad för ett presentkort på just det. Går ju att kombinera med exempelvis en dag på stan med shopping eller museum eller bio.

Jag hade också uppskattat att få något som jag inte själv hade råd med i den åldern. Exempelvis få välja en lite lyxigare parfym i butik eller smink från något dyrare märke typ Dior, YSL eller så.
 
Umgås ni?
När jag var 14 år älskade jag att gå ut med min moster. Gå på stan, sitta på en restaurang, beställa alkoholfria drinkar och god mat och bara umgås och prata. Så jag hade blivit jätteglad för ett presentkort på just det. Går ju att kombinera med exempelvis en dag på stan med shopping eller museum eller bio.

Jag hade också uppskattat att få något som jag inte själv hade råd med i den åldern. Exempelvis få välja en lite lyxigare parfym i butik eller smink från något dyrare märke typ Dior, YSL eller så.
Vi är nära men bor i en håla och jag är inte själv inne i ngn bra period så jag orkar inte slå på stort.
Smink brukar vara svårt att köpa åt andra.
 
Du såg ”tycker inte om att läsa”?😉

Får backa och föreslå biobiljetter istället. Kanske bio med faster. (det är ju i alla fall lågintensivt för ts)

Men står kvar och svävar vid konstnärsmaterial, som trevliga pennor och block. Inga speciella intressen kan ju fortfarande vara att man gillar att kladda lite på papper.
 

Liknande trådar

Gnägg Snart är det jul! Jag är redan i julmode och lyssnar ivrigt på julmusik och planerar för julen tillsammans med Halle. Hur brukar ni...
Svar
16
· Visningar
1 110
Senast: Fiorano
·
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 468
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 094
Senast: Acto
·
Juridik & Ekonomi Min mamma dog innan sina egna föräldrar, dvs innan min mormor och morfar. Min mormor och morfar hade även två andra barn. När min...
Svar
1
· Visningar
979
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp