Julklappar till dom små (Utbruten från Vinterföräldrar 17/18 del 6)

FeatherCloud

Trådstartare
Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller egentligen inte passar under den ursprungliga trådrubriken.
Det här första inlägget är alltså ingen vanlig trådstart av den här användaren. Efterföljande inlägg kan komma från den gamla tråden eller vara svar som skett i denna utbrutna tråd.


Hur tänker ni med julklappar till dom små? Min pappa tog upp det igår, men verkade tack och lov kommit till någon sorts insikt om att det är bättre med få, lite "större" klappar än många "små". Och så kommer han eventuellt ge någon summa till ett sparkonto misstänker jag, då brorsdottern brukar få det.

Tror inte vi själva kommer ge kotten speciellt mycket eftersom han ju är tämligen omedveten om jul och allt runtomkring, kanske någon lite dyrare leksak, men i övrigt sparar vi nog på krutet. Saker och kläder får han ju ändå och jag har en känsla av att folk, papper, kartonger och snören är nog underhållning :p
 
Hur tänker ni med julklappar till dom små? Min pappa tog upp det igår, men verkade tack och lov kommit till någon sorts insikt om att det är bättre med få, lite "större" klappar än många "små". Och så kommer han eventuellt ge någon summa till ett sparkonto misstänker jag, då brorsdottern brukar få det.

Tror inte vi själva kommer ge kotten speciellt mycket eftersom han ju är tämligen omedveten om jul och allt runtomkring, kanske någon lite dyrare leksak, men i övrigt sparar vi nog på krutet. Saker och kläder får han ju ändå och jag har en känsla av att folk, papper, kartonger och snören är nog underhållning :p

L behöver en del kläder i större storlek så det kommer hon få i julklapp. Eftersom sonen får julklappar så ”måste” L också få det, han skulle tyckt det vore konstigt annars :p Men blir mest sånt hon behöver. Byxor och tröjor och pyjamasar.
Barnen brukar få engelska böcker av sin farmor och farfar, det är alltid bra! :bump:
 
Hur tänker ni med julklappar till dom små? Min pappa tog upp det igår, men verkade tack och lov kommit till någon sorts insikt om att det är bättre med få, lite "större" klappar än många "små". Och så kommer han eventuellt ge någon summa till ett sparkonto misstänker jag, då brorsdottern brukar få det.

Tror inte vi själva kommer ge kotten speciellt mycket eftersom han ju är tämligen omedveten om jul och allt runtomkring, kanske någon lite dyrare leksak, men i övrigt sparar vi nog på krutet. Saker och kläder får han ju ändå och jag har en känsla av att folk, papper, kartonger och snören är nog underhållning :p


Havanna fick sin favoritnalle inslagen vid jul och födelsedag de första 2 åren :angel:
Tänker göra samma med Ronja, dock har hon ingen nalle, men hennes favoritleksak.

Till släkten har jag satt ned foten och sagt max 1 paket/familj. Det blir för mycket för dom annars. Havanna som nu fyller 3år, hon förstår vad ett paket är, men inte varför. Så även där max 1 paket/familj.
Sedan får man ju tolka 1 paket/familj som man vill. men hon behöver inte ha miljoner saker, vi har redan massor. Ronja använder Havannas gamla saker, det enda jag sagt att hon önskar sig är kläder i 80, för det var en storlek som Havanna hoppade över.
 
Hur tänker ni med julklappar till dom små? Min pappa tog upp det igår, men verkade tack och lov kommit till någon sorts insikt om att det är bättre med få, lite "större" klappar än många "små". Och så kommer han eventuellt ge någon summa till ett sparkonto misstänker jag, då brorsdottern brukar få det.

Tror inte vi själva kommer ge kotten speciellt mycket eftersom han ju är tämligen omedveten om jul och allt runtomkring, kanske någon lite dyrare leksak, men i övrigt sparar vi nog på krutet. Saker och kläder får han ju ändå och jag har en känsla av att folk, papper, kartonger och snören är nog underhållning :p

Vi kommer inte heller ge massor, tänker också att allt annat runtomkring nog är roligare.

Har tänkt köpa nån grej från oss bara, något hon behöver - får se om det blir kläder eller kanske någon aktivitetsleksak. Till mormor och farmor/farfar som ska fira med oss har vi inte sagt så mycket, de har frågat lite vad vi önskat och jag har väl gett lite förslag på främst saker vi behöver framöver eller sånt vi inte har så mycket av - t.ex böcker.

Vet dock att hon kommer få ett bollhav av farföräldrarna, men de skulle skicka hit det tidigare så blir en tidigt julklapp :p Vi tipsade om det, tror lillan kommer gilla det, så det blir nog det enda större skulle jag tro.
 
Köper inget till lilla F i julklapp. Hon förstår inte konceptet och jag försöker undvika konsumtion i möjligaste mån. Letar dock begagnade pekböcker nu, men hittar inga så kanske tvingas köpa nytt.
Ja, just pekböcker är det verkligen ont om på begagnatmarknaden! Och dom är ganska dyra så det vill jag helst inte köpa nytt heller... Bra med bibblan dock, där har vi hittat en del, även om det gäller att se upp så inte kotten hinner äta upp dom :D
 
Våra familjer vill alla ge nåt fastän liten bara kommer vara drygt 8 månader vid jul. Vi kommer önska saker till honom som han kan "växa i", tex träklossar, pekböcker, "sångböcker" (läs och sjung) osv.
 
Havanna fick sin favoritnalle inslagen vid jul och födelsedag de första 2 åren :angel:
Tänker göra samma med Ronja, dock har hon ingen nalle, men hennes favoritleksak.

Till släkten har jag satt ned foten och sagt max 1 paket/familj. Det blir för mycket för dom annars. Havanna som nu fyller 3år, hon förstår vad ett paket är, men inte varför. Så även där max 1 paket/familj.
Sedan får man ju tolka 1 paket/familj som man vill. men hon behöver inte ha miljoner saker, vi har redan massor. Ronja använder Havannas gamla saker, det enda jag sagt att hon önskar sig är kläder i 80, för det var en storlek som Havanna hoppade över.
Smart att slå in en grej dom redan har! Det ska vi nog anamma.
Ang. att önska specifika saker till barnet så har jag svårt för det, känns som att jag kommer och kräver saker till mig själv på något knepigt vis, eftersom det kanske är främst jag och sambon som förstår och då är det som om det blir till oss. Men att maxa en sak per person/familj är ju bra, brorsdottern var 2 år vid förra julen och hade en hög med säkert 30 paket, och hon förstod ju inte ens vad det innebar eller att de var till henne, det kändes lite extremt... (Var alltså inte föräldrarna som köpt dem utan mor- och farföräldrar främst)

Har också sagt att vi föredrar trä framför plast, men vet inte om vi kommer "önska" mer än så.
 
Smart att slå in en grej dom redan har! Det ska vi nog anamma.
Ang. att önska specifika saker till barnet så har jag svårt för det, känns som att jag kommer och kräver saker till mig själv på något knepigt vis, eftersom det kanske är främst jag och sambon som förstår och då är det som om det blir till oss. Men att maxa en sak per person/familj är ju bra, brorsdottern var 2 år vid förra julen och hade en hög med säkert 30 paket, och hon förstod ju inte ens vad det innebar eller att de var till henne, det kändes lite extremt... (Var alltså inte föräldrarna som köpt dem utan mor- och farföräldrar främst)

Har också sagt att vi föredrar trä framför plast, men vet inte om vi kommer "önska" mer än så.

Då dom kommer och frågar vad som önskas, har vi sagt kläder i 80 till Lillasyster och till farmor har vi sagt en overall till storasyster. Då det är saker vi ändå behöver köpa. Jag är mycket för att ge bort/få saker som behövs och kommer användas. Dom behöver egentligen inte fler leksaker, däremot står lillasyster snart utan kläder.

Vi får specificera lite vad dom önskar sig, annars kommer alla komma med precis samma saker :p
 
Här blir det nog mest leksaker som minstingen och storebror kan leka med båda två. Tex leksaksmat och sånt i trä till lekköket. För leksaker för hennes ålder har vi mer än vi behöver av redan.
 
Ja, just pekböcker är det verkligen ont om på begagnatmarknaden! Och dom är ganska dyra så det vill jag helst inte köpa nytt heller... Bra med bibblan dock, där har vi hittat en del, även om det gäller att se upp så inte kotten hinner äta upp dom :D

Hittade fem stycken som verkade roliga, bl.a. en med djurläten i. 👍 Lilla F älskar redan djur (konstigt vore det annars med oss som föräldrar!).
 
Vad har ni tänkt köpa i julklapp till era små? N behöver egentligen ingenting men man vill ju ändå göra något särskilt den första julen liksom. Även om han nog inte kommer minnas så mycket av den sen :D det lutar åt badleksaker och någon fin bitring. Kul och praktiskt typ.
 
Vad har ni tänkt köpa i julklapp till era små? N behöver egentligen ingenting men man vill ju ändå göra något särskilt den första julen liksom. Även om han nog inte kommer minnas så mycket av den sen :D det lutar åt badleksaker och någon fin bitring. Kul och praktiskt typ.
Jag vet inte om vi kommer köpa nåt. Släkten vill däremot göra det, så vi önskar oss pekböcker och klossar med bokstäver bla. Sånt han kan "växa i" liksom.
 
Vad har ni tänkt köpa i julklapp till era små? N behöver egentligen ingenting men man vill ju ändå göra något särskilt den första julen liksom. Även om han nog inte kommer minnas så mycket av den sen :D det lutar åt badleksaker och någon fin bitring. Kul och praktiskt typ.

Storebror var ju bara knappa 3 veckor gammal sin första jul (född 5.12) så han fick bara en bitring av oss. Lillebror kommer ju vara lite över 5 månader till jul men vet inte alls vad han skulle kunna tänka "önska" sig. Han är inte så jätteintresserad av leksaker ännu
 
Vad har ni tänkt köpa i julklapp till era små? N behöver egentligen ingenting men man vill ju ändå göra något särskilt den första julen liksom. Även om han nog inte kommer minnas så mycket av den sen :D det lutar åt badleksaker och någon fin bitring. Kul och praktiskt typ.

Nora är ju bara 6 mån vid jul, och förstår inget av jultomte och julklappar. Men jag vill ändå att hon ska få något att öppna ;) Så vi kommer nog bara köpa nån leksak eller två och slå in.
Hon har redan fått julklapp av hennes morfar, en Stokke Steps, alltså :love: Men den kommer inte slås in :laugh:
 
Vad har ni tänkt köpa i julklapp till era små? N behöver egentligen ingenting men man vill ju ändå göra något särskilt den första julen liksom. Även om han nog inte kommer minnas så mycket av den sen :D det lutar åt badleksaker och någon fin bitring. Kul och praktiskt typ.

Vi kommer inte köpa nått till lillan men övriga familjen kör inte samma linje så hon kommer att få massor av julklappar 😄🙈
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
13
· Visningar
1 147
Senast: leoparden
·
Övr. Barn Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
2
· Visningar
622
Senast: Kilauea
·
Småbarn Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
8
· Visningar
1 093
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
11
· Visningar
724
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp