Julklappförslag

Asko

Trådstartare
Jag behöver förslag!
Jag tänkte att jag kunde köpa lite god öl till min bror, han säger att han är öppen för allt och "allt går ned" :D superlätt ... not!
Men jag kan tyvärr noll om det då jag inte gillar alkohol själv. Har någon tips på något? :nailbiting:
 
Jag kan inget om alkohol heller, men när jag var på julmässa (Svenska Slottsmässor) förra helgen var det ett och annat mikrobryggeri där som sålde bland annat öl. Min svägerska köpte en del roliga ölflaskor till sin pappa. Så mitt tips är att kolla om du har någon julmässa på gång i närheten och gå dit och kolla. :)
 
Jag kan inget om alkohol heller, men när jag var på julmässa (Svenska Slottsmässor) förra helgen var det ett och annat mikrobryggeri där som sålde bland annat öl. Min svägerska köpte en del roliga ölflaskor till sin pappa. Så mitt tips är att kolla om du har någon julmässa på gång i närheten och gå dit och kolla. :)
Tack för förslag! Jag hittade ett i Stockholm, hovstallet, som jag blev sugen på att åka till. Dock så är det två andra julmarknader jag hade tänkt åka till den helgen... :cautious: Men en av dem har jag varit på förut så den kanske jag klarar mig utan.

Kl*
Jag tar dock fortfarande jättegärna emot förslag härifrån! Synd att det inte är vin det gäller, då skulle jag väl överösas av förslag :p
 
Tack för förslag! Jag hittade ett i Stockholm, hovstallet, som jag blev sugen på att åka till. Dock så är det två andra julmarknader jag hade tänkt åka till den helgen... :cautious: Men en av dem har jag varit på förut så den kanske jag klarar mig utan.

Kl*
Jag tar dock fortfarande jättegärna emot förslag härifrån! Synd att det inte är vin det gäller, då skulle jag väl överösas av förslag :p

Min sambo får en öljulkalender av mig i år, det kanske vore något? Jag har köpt den på CoolStuff. Man klistrar man ihop den, köper 24 olika öl (max halvliters), sätter på locket och klart :D
Jag har köpt massor av blandade sorter, eftersom han gillar att prova nya :)
Den känns stabil och rejäl.
 
Min sambo får en öljulkalender av mig i år, det kanske vore något? Jag har köpt den på CoolStuff. Man klistrar man ihop den, köper 24 olika öl (max halvliters), sätter på locket och klart :D
Jag har köpt massor av blandade sorter, eftersom han gillar att prova nya :)
Den känns stabil och rejäl.
Det ska vara en julklapp, en julkalender känns lite sen på julafton :cautious: Och så behöver jag fortfarande förslag på vad för sorts öl jag ska köpa :rofl:
 
Stigberget bryggeri gör god öl av olika sorter, och är dessutom i väldigt snygga!

Även Brewski är ett tips!

Kolla Untapped, en app där folk rankar öl, för fler förslag :up:
 
Stigberget bryggeri gör god öl av olika sorter, och är dessutom i väldigt snygga!

Även Brewski är ett tips!

Kolla Untapped, en app där folk rankar öl, för fler förslag :up:
Tusen tack!! Jag ska kolla in dem ikväll när jag har kommit hem :up:

Men om du har förslag på någon specifik öl så tar jag gärna emot det också.
 
Jag gick på Systembolaget och valde en bunt från en hylla med lokala bryggerier. Samt gick runt och tog lite andra som såg roliga ut när jag var i samma sits :) Har ingen aning om öl men var uppskattat!
 
Öl är svårt, eftersom det finns så många olika typer, när det gäller att ge bort. Generellt sett så tycker jag det är kul med lokala öl och systembolaget har ofta ett bra utbud av det.
 
Kan 3,5 eller lägre fungera så har även lokala Ica-affärer här (kanske Coop också men kollar aldrig där) ett bra utbud på lokala bryggerier.
 
Jag glömde skriva i mitt tidigare inlägg att du kan beställa massa rolig öl från glasbanken.se

Om du vill ha lite rolig öl så är dessa tre mumma:
Dugges ”Banana chocolate”
Poppels ”Swedish fika cinnamonbun”
Brewski ”Tripple berry pie”

Mina favoritöl i kategorin ”vanlig bärs”:
Stigbergets ekologiska pilsner
Amundsen ”Apocalyptic thunder juice”
Pistonhead ”Flat tire”

Det är nästan omöjligt att lista, finns såååå mycket god öl idag. Mitt tips är att ta en eller två från varje kategori (lager, ipa, stout, osv)

Kul julklapp! Vill också ha den 😁
 
Om den fortfarande går att få tag på och din bror gillar suröl så är Lusse Lelle lite kul med stark saffranssmak :)

Glögg sour ska bli spännande att testa, men tror den är slut på systemet också tyvärr.
Jag beställde direkt när den släpptes!

Dugges Tutti Frutti är en favorit. Smakar godis!
 
Om den fortfarande går att få tag på och din bror gillar suröl så är Lusse Lelle lite kul med stark saffranssmak :)

Glögg sour ska bli spännande att testa, men tror den är slut på systemet också tyvärr.
Jag beställde direkt när den släpptes!

Dugges Tutti Frutti är en favorit. Smakar godis!

Ja, Tutti Frutti är så god!! :d
 

Liknande trådar

Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
696
Senast: Halcyon
·
Relationer Jag träffade en granne på ICA idag. Vi ska träffas några stycken med barn och grilla whamburgare på söndag och jag sa till grannen att...
2
Svar
32
· Visningar
3 534
Senast: Pratsch
·
Utrustning Jag har väldiga problem med att hitta senskydd till min D-ponny. Han har oftast storlek ponny i höjd, men behöver full för att nå runt...
Svar
10
· Visningar
529
Kläder & Bli fin Åh nu börjar ju nästan barfotasäsongen men det brukar tyvärr innebära skoskav för mig :nailbiting: Jag har ett par kilklackade skor...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: Septicemia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp