julklapps tips!

Buck

Trådstartare
Nu till jul brukar det alltid komma upp lite trådar om vad man ska ge medryttaren/stallägaren osv i julklapp.
Så nu när jag själv behöver tips så tänker jag att en samlingstråd vore bra ^_^.

Har en hästgalen kusin på 11år, går på ridskola och är i stall så fort hon får chansen. Hon har börjat att tävla på ridskolan och verkar ha ett intresse för att tävla.

Vad kan man ge henne för hästrelaterat i julklapp? Vad vill man som ridskoleryttare ha egentligen?
 
Sv: julklapps tips!

Typ ett spö om hon inte har det! Finns ju massor söta med glitter på och så
Jag hade iallafall alltid med mig mitt egna spö när jag var liten. Jag hade också en egen ryktväska som jag hade med mig alltid.
 
Sv: julklapps tips!

Hon har spö, ryktlåda och till och med grimmor och träns( ridskolan rensade tydligen ut så hon fick en hög med saker :p)

Egen häst vill hon nog ha, men som fattig student så är även en andels häst för mycket för mig att ge :p.
 
Sv: julklapps tips!

Men en galoppträning vore nog roligt att ge :), såg att det fanns ridhäst träningstävlingar på Jägersro också :laugh: vore ngt för mig i alla fall :p.
 
Sv: julklapps tips!

Typ ett schabrak med sitt eget namn kanske? Om hon är så pass duktig så hon får låna häst till pay and jump eller liknande är det nog väldigt kul att få :). Sånt önskade jag mig som liten i alla fall. Riktigt fina borstar annars? Med riktigt naturhår.

Kl
Vad ger man en väldigt nära vän (24 år) som har egen häst, men som inte tävlar eller liknande. Det får inte kosta så mycket heller då jag är väldigt fattig i år. Förra året stal jag tagel från hennes häst och fixade ett tagelarmband av det. Jätteuppskattat (men jag var livrädd för att hon skulle bli arg för jag snott tagel)! Jag gillar personliga gåvor. Det måste inte vara personligt iår, men med lite känsla och tanke bakom. Inte "första bästa" liksom.
 
Sv: julklapps tips!

*kl*

Nu snor jag Lillagoajags tips från en annan julklappstråd:

Träningar, kurser och liknande. Jag hade blivit superglad när jag red på ridskola över att få en privatlektion eller liknande

Marty: Sno en hästsko (som inte sitter fast), gör rent, måla, dekorera, använd som fotoram till ett snyggt kort du tar på hästen. :)
 
Senast ändrad:
Sv: julklapps tips!

Åh, det hade varit perfekt om jag bara hade haft en sko från honom :(. Tyvärr står vi inte i samma stall så jag har nog svårt att få tag på en så snart också.
 
Sv: julklapps tips!

Smyg dit en dag och dra loss en i hagen :devil:

Eller ta en annan sko som ser ok ut.
 

Liknande trådar

Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 218
Senast: Karamello30
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 279
Senast: QueenLilith
·
Ridning Min nyss fyllda fyraåring är medryttare till en liten shettis. Vi går mest ut i skogen, men en liten ridbana finns att tillgå. Barnet...
Svar
11
· Visningar
2 094
Senast: Andromedae
·
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 377
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp