Julklappstips och julklappsrim 2018

G-uldlock

Trådstartare
Här kan vi tillsammans dela med oss av årets julklappstips samt rim och fråga om idéer när fantasin tryter.

Berätta vad ni tänkt ge, beskriv även personen som skall få klappen tex, "Man 30 år, gillar att laga mat", "Kvinna 55 år, älskar att resa". Kanske finns det även lite finurliga bukare som kan bidra till ett fyndigt rim åt klappen!

Förhoppningsvis kan vi hjälpa varandra att hitta den optimala klappen och komma på ett fyndigt rim till våra när och kära.


All diskussion om överkonsumtion och att julklappar är onödigt kan vi lämna utanför den här tråden för trevlighetens skull.
 
Mina julklappsidéer hittills:
Man ca 30 år, "har det mesta", uppskattar resor och saker som har ett syfte.
- Fodrade skinnhandskar
- Ansiktsprodukter/skäggprodukter
- Klocka
- Halsduk/scarf

Klockan kommer troligen bli den primära julklappen, de andra sakerna är mest för att det både är roligt att ge flera paket, samt att det är saker han har behov utav men inte fått tummen ur att köpa själv.
 
Till systerbarnen (4 och 7 år):
-Tröjor med deras namn tryckt i glittervinyl
- Små askar med slime, klistermärken eller något annat litet småpyssel

That's it so far. Har inte kommit på något annat än.
Vi kommer förmodligen bara ha ett julklappsspel till de vuxna i år igen, inga personliga gåvor. Det funkade bra förra året. Lite klurigt att hitta på klappar som passar hyfsat för alla (7-91 år) men roligt! Jag kommer förmodligen göra egna presenter, virkade grejer och så där. Har några idéer som inte riktigt tagit form än men som ligger och jäser i bakhuvudet.
 
Jag behöver hjälp med ett rim till min sambos ena julklapp för jag har helt fastnat.

Det är en bok om att typ syra grönsaker och annat märkligt, men det viktigaste av allt är attjag lurat honom och sagt att jag köpt den till ett julklappsspel så han kanske kan vinna den (han hade tänkt att köpa den till sig själv) men nu ska han alltså få den på riktigt så att säga. Så vill gärna få med något om själva lurandet :o :D
 
Jag skulle bli så glad över rim-hjälp! Jag är verkligen så dålig själv på att rimma.

I ena paketet är ett dinosaurieutgrävningskit med hacka, pensel, glasögon och så en sten med en dinosaurie i då.

I det andra är det party-grejer med sex stycken "hunkar" som man ska sätta på sitt glas så att man inte blandar ihop sina drinkar. De har bara badbyxor i olika färger. Sen är det också det där spelet där man har en persons eller karaktärs namn i pannan och så ska man gissa vem man är. :)

Väldigt tacksam för hjälp!
 
Jag behöver hjälp med ett rim till min sambos ena julklapp för jag har helt fastnat.

Det är en bok om att typ syra grönsaker och annat märkligt, men det viktigaste av allt är attjag lurat honom och sagt att jag köpt den till ett julklappsspel så han kanske kan vinna den (han hade tänkt att köpa den till sig själv) men nu ska han alltså få den på riktigt så att säga. Så vill gärna få med något om själva lurandet :o :D

Hoppas du inte blir sur,
Nu behövde du inte ens någon tur!
😁

Här rimmas det inte, jättetrist. Sannolikt hänger det dock ihop med att vi inte brukar ge julklappar.
 
Jag skulle bli så glad över rim-hjälp! Jag är verkligen så dålig själv på att rimma.

I ena paketet är ett dinosaurieutgrävningskit med hacka, pensel, glasögon och så en sten med en dinosaurie i då.

I det andra är det party-grejer med sex stycken "hunkar" som man ska sätta på sitt glas så att man inte blandar ihop sina drinkar. De har bara badbyxor i olika färger. Sen är det också det där spelet där man har en persons eller karaktärs namn i pannan och så ska man gissa vem man är. :)

Väldigt tacksam för hjälp!

En snygging på glaset
förhindrar kaos på kalaset.
 
Min kompis ska åka vasaloppet och då har jag köpt ett par skidhandskar och en funktionströja till henne. Nån som kommer på ett bra rim? :D
 
Jag såg dessa i affärn idag o funderar på om det kan va nåt till mammas sambo. Någon som smakat och vet om de smakar bra? :)

Funderar på, de säljs ju i mataffären, är det "riktig alkohol"? :p
 

Bifogade filer

  • chocolate-liqueurs-16-p-anthon-berg.jpg
    chocolate-liqueurs-16-p-anthon-berg.jpg
    21,8 KB · Visningar: 33
Jag har just skrivit årets första julklappsrim! Det är en DVD med Kevin Bridges (som jag brukar kalla Skottlands svar på Johan Glans) senaste show :)

En Johan Glans
Från någon annanstans
Gick till klubben för att se om det fanns
Någon chans
För karriären hans


Det gjorde det minsann
Och nu har han
Sålt slut i både öst och väst
Så det var ju bäst
Att passa på när materialet kom ut
I ett format där det aldrig tar slut
Där det kan kan spolas hit och dit
Så att alla får höra sin favorit
Om och om igen
Tills vi kan varenda en


Äääälskar rim, i vår familj är de inte sällan 10+ rader långa vilket innebär att julklappsutdelningen oftast tar uppemot en timme eller två :D
 
Jag såg dessa i affärn idag o funderar på om det kan va nåt till mammas sambo. Någon som smakat och vet om de smakar bra? :)

Funderar på, de säljs ju i mataffären, är det "riktig alkohol"? :p
Tycker man om konceptet så är de goda. Men det är ju långt från alla som gillar sådan choklad.
 
Mina rim blir alltid orimligt långa och omständliga, ofta trasslar jag in mig i något som aldrig tar slut och som helt saknar poäng men jag älskar det! Här är mitt bästa än så länge, till några fina plåtburkar som min lillasyster ska få:
”Du sa en dag att ”jag har fått ett nytt hem.
Det ligger i Malmö och inte i Jerusalem”.
Din historik av boenden tyder på en stor ambivalens
Du flyttar ju alltid med en viss frekvens.
För att du ska känna att du i ditt nya hem vill stanna
Tror jag du behöver saker som är lite färggranna.
Jag letade efter något som skulle göra sig bra
I din lägenhet så du skulle slippa att dra.
I affärer jag vandrat på dagar och kvällar
Fötterna blev slitna som om de gått på berghällar.
En dag var jag ute och gick i en stad
När jag såg något i fönstret som gjorde mig glad.
”Visst”, tänkte jag, ”nog skulle de där kunna passa,
En massa små saker du i dem kunde lassa”.
Jag rusade in i affären utan att blinka,
Utförde mitt köp och till kassören vinka.
På tåget hem drabbades jag plötsligt av ånger
Är det här en sämre present än tamponger?
Jag började så att på tåget mitt lipa
Varför jag detta köpt var svårt att begripa.”
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp