Bukefalos 28 år!

Julklappstips!

voltis

Trådstartare
Hittade ingen liknande tråd.
Här kan vi väl ge varandra tips på julklappar, tex om man hittat ngt fint/bra/finurligt och vill tipsa om det.
Eller om man vill HA tips, det går bra det med :D

...........

Om ni inte sett pusselböckerna, så leta upp dom! Finns bla i bokhandeln och är en bok med 5 sidor. På varje sida finns en liten berättelse och sedan ett pussel!
Finns med bla Pippi, Emil, Laban, Alfons, Mamma mu..
Dottern fick två när hon fyllde år och nu har vi köpt ett till i julklapp, så mkt gillade jag (och hon) dom! :love:
Om inte annat så en mkt fin present att ge bort!
(dottern är tre år och lägger pusslen själv, ibland vill hon ha lite hjälp).
 
Sv: Julklappstips!

Vilket bra tips!
Vi är klara med julklapparna iof men Isak fyller ju sedan också.
De där ska jag kolla upp :bow:
 
Sv: Julklappstips!

Efter en skräckupplevelse (för sonens del) när han var hos läkaren som liten (typ ett och ett halvt) köpte vi en doktorsväska! Efter det har alla läkarbesök gått som en dans! Bra att kunna visa och prata om innan vad som ska/kan hända!
 
Sv: Julklappstips!

Ja en doktorsväska är en sann klassiket, funkar alltid!
Såg idag en variant på den: veterinärsväska. En liten sjuk hund ingick ;)
 
Sv: Julklappstips!

Doktorsväska blir det här. Samt ett kalejdoskop.
Tofflor står högt på önskelistan, samt ett eget tomteskägg.
Pyssel är en höjdare, så har köpt massa pärlor, klistermärken, fjädrar, flirtkulor, fina band mm och stoppat i en väska.
 
Sv: Julklappstips!

Emilia kommer få playmobil, ett hotell och en dvdfilm.
Maja kommer få en dammsugare, en kaffebryggare och en duplo traktor. Billigare än Emilias, därför fler saker.

Av andra släktingar får dom tillsammans utklädningskläder, kanske ngt spel, pysselsaker och ett bord med stolar till nya lekrummet. Det

Vi ska också köpa skridskor till båda och skidor till Emilia ( Maja har redan) men det hinner vi inte innan jul.
 
Sv: Julklappstips!

Vi kör också på utklädningskläder (spindelmannen och pirat), lego, pyssel, pulka och en hamster (:D)

Av resterande släkt blir det pussel, pyssel, läradator, pengar m.m
 
Sv: Julklappstips!

Jag glömde ju det viktigaste, ett helt nytt hus får dom också (tillsammans med oss föräldrar såklart). Och att packa upp leksaker som legat i kartonger sen april blir nog också spännande.
 
Sv: Julklappstips!

Var såg du det? Mina barn älskar att leka doktor och leker jämt med doktorsväskan. En veterinärväska hade varit toppen!

My (snart 4 år) kommer antagligen fä en radiostyrd bil (tips på sort någon?) och en sån där hoppboll som man sitter på.
Maja (drygt 2) kommer få en batteridriven kanin (som hon önskat sig läääänge) och en hoppboll.

Tillsammans får de sedan lite pennor och fingerfärg och lera och sådant som behöver fyllas på i pysselskafferiet. Lika bra att passa på och slå in dem i paket istället för att köpa dem bara för att det är slut. Vi pysslar mkt här hemma :) De kommer oxå att få ett sånt där fiskespel där man har fiskespö och ska fånga gapande fiskar. De kommer oxå få ett set med äggkoppar att måla som jag fick på köpet när jag köpte två liknande paket till brorsbarnen. Finns på Ica och man kan välja mellan olika set, ex ryska dockor, muggar, teservis, fotoramar, bakelser etc. Väldigt roligt och rätt billigt, färg och pensel ingår!

Av far och morföräldrar kommer My få sjukhusduplo, ullunderställ och förstoringsglas, och Maja kommer få en keyboard, veterinärduplo och träglassar.

Alldeles för många julklappar egentligen tycker jag, men är samtidigt glad över att far och morföräldrarna står för den dyra delen ;)
 
Sv: Julklappstips!

Dom där prylarna som man köper omålade på ICA Maxi är ett superbra tips, Ellan har dekorerat min jobbmugg exempelvis (:D).

Veterinärväskan har jag sett på Ica.
 
Sv: Julklappstips!

Jag köpte en liten träask till tappade mjölktänder som det står "Gaddar" på till mitt lilla kusinbarn som är 3½ :)

Kusinbarn II får ett sådant där litet kit från IKEA med bakformar och sånt. Jag fick tips av hennes morbror att hon älskar modellera för tillfället och att formar skulle passa bra, så då kan nog detta vara roligt för henne.

Och kusinbarn III som bara är ett par månader gammal får ett mjukisdjur, världens sötaste golden retriever :D
 
Sv: Julklappstips!

Okej, jag är nog sist av alla på julklappar.

Ska bege mig ut idag tänkte jag :D, två julklappar är redan inköpta + en bur som står och väntar i bilen. Har fått göra omprioritering i leksakerna också.

/ C som älskar att trängas och svettas bland andra julhysteriska människor.
 
Sv: Julklappstips!

Köpte de "viktigaste" klapparna redan för 1 och 2 veckor sedan. Men så har det lagts till lite vartefter ;)
Köper bara åt dottern och så en liten till hennes bästis/granne.

Viktigast var kapten krook o hans båt ;) sen pusselboken nämnd i första inlägget: m dinosaurier! En spargris man målar själv var också högt på listan.
Sen är det påslakan, badskum m askungen och lite böcker.
Vännen får en pusselbok m Emil :D
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 572
Senast: Juli0a
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 617
Tjatter Hej på er! Någon mer än jag som börjar få julkänsla?? Jag ÄLSKAR julen och vill verkligen vara en person som är bra på att hitta på en...
Svar
0
· Visningar
411
Senast: Astrid1
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 746
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Insektsspray
  • Föl 2020
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp