Julklappstips!

strawberrysylt

Trådstartare
Jag såg att det fanns en tråd om julklappar till sambon, men hittade ingen om allmänna tips eller så och ville inte sno den, finns det en allmän, så sorry!

Iallafall, jag behöver framför allt hjälp med julklapp till min lillebror!

Beskrivning av honom:

- 22 år
- bor hemma hos mamma, i villa, ströjobbar på restaurang och med att köra ut färdiga baguetter o så
- bilintresserad, har två gamla amazoner, en folkvagnsbuss och en Buick
- kamera/foto/data-intresserad
- kräsen när det gäller kläder!
- inte så inredningsintresserad, eller han har fixat sitt rum så de e mysigt o så, men inte liksom puttinutt... han gillar vissa inredningsgrejer, men är kräsen! kan bli helfel där...
- gick hotell- o restaurang, men lagar inte så mycket mat hemma, men bakar ibland med sin flickvän
- naturintresserad, promenader o så
- har två katter
- har ett flertal tatueringar, inga piercingar. använder inte smycken vad jag vet
- dricker inte te/kaffe och alkohol (som han dricker mkt måttligt ändå) vill jag inte ge
- läser inte böcker/tidningar
- har varit till Budapest ett par ggr, i övrigt inte så berest, gillar o åka dit, men i övrigt tja, måttligt rese-intresserad. Han fick löfte om en betald London-resa för mig o honom i julas, men vi har inte kommit iväg på den ännu^^...
- han har inget särskild godis eller någon matprodukt han verkligen gillar...

HJÄLP! Jag vill ge något som är användbart, men ändå roligt...och personligt...Budget kanske ca 400:- eller så... något som han inte kommit på själv, men som ändå blir "ååh, vad bra med en sånhär!".. typ...

Jag vill att det ska va nåt som jag har kommit på som kan funka liksom (och jag är jätteoteknisk så data- och kameragrejer går bort, liksom bilgrejer, där är jag intresserad, men okunnig), annars hade jag väl bara kunnat säga, jamen beställ nåt du vill ha så betalar jag, men det känns trist =S

Jag gick in på coolstuff och hittade en sånhär, kanske är en utväg, men känns ju inte helt hundra... Det är en necessär, ifall det inte syns.
Kan ju ge den och fylla den med något kanske? =) Kanske med engelska småmynt o referera till förra årets julklapp? ^^

eafe136667a28d60c13606f6a0467c1e.jpg


Hjälp hjälp snälla Buke, ni brukar ju kunna hjälpa till med det mesta =) =)


//r
 
Något jag brukar ge, speciellt till dem man inte riktigt har någon idé om, är att sätta in pengar till välgörenhet (exempelvis för djur) i dennes namn.

Annars kanske en tågresa till någon spännande svensk stad han inte varit i så mycket/inte alls där ni hittar på något? Kan vara något så litet som en promenad genom stan och så en fika på ett mysigt café? :)
 
Tack för tipsen! Tyvärr tror jag inte riktigt det passar till honom.. Han gillar djur, absolut, men det känns lite tråkigt att ge det till honom, tycker jag.. men kanske till någon annan!

En liten resa var ett bra tips! Men det ska bara bli av också, har ju redan Londonresan som inte blivit av ännu, t ex...

Usch, så svårt! Fler tips tas tacksamt emot!

//r
 
Ingen som har något tips? =)

Jag kom på att kanske en bilformad lampa? Någon som vet vart man kan hitta det? =) Lite myspys-belysning till han o tjejens filmkvällar o så...


//r
 
Än så länge har jag tänkt ut dessa julklapparna till min sambo, vilken/vilka det blir vet jag inte ännu. :angel:
- Armband (klassisk silverkedja)
- Tatueringstid
- Klocka
- Danmark över dagen tillsammans med vänner
 
Jag såg att det fanns en tråd om julklappar till sambon, men hittade ingen om allmänna tips eller så och ville inte sno den, finns det en allmän, så sorry!

Iallafall, jag behöver framför allt hjälp med julklapp till min lillebror!

Beskrivning av honom:

- 22 år
- bor hemma hos mamma, i villa, ströjobbar på restaurang och med att köra ut färdiga baguetter o så
- bilintresserad, har två gamla amazoner, en folkvagnsbuss och en Buick
- kamera/foto/data-intresserad
- kräsen när det gäller kläder!
- inte så inredningsintresserad, eller han har fixat sitt rum så de e mysigt o så, men inte liksom puttinutt... han gillar vissa inredningsgrejer, men är kräsen! kan bli helfel där...
- gick hotell- o restaurang, men lagar inte så mycket mat hemma, men bakar ibland med sin flickvän
- naturintresserad, promenader o så
- har två katter
- har ett flertal tatueringar, inga piercingar. använder inte smycken vad jag vet
- dricker inte te/kaffe och alkohol (som han dricker mkt måttligt ändå) vill jag inte ge
- läser inte böcker/tidningar
- har varit till Budapest ett par ggr, i övrigt inte så berest, gillar o åka dit, men i övrigt tja, måttligt rese-intresserad. Han fick löfte om en betald London-resa för mig o honom i julas, men vi har inte kommit iväg på den ännu^^...
- han har inget särskild godis eller någon matprodukt han verkligen gillar...

HJÄLP! Jag vill ge något som är användbart, men ändå roligt...och personligt...Budget kanske ca 400:- eller så... något som han inte kommit på själv, men som ändå blir "ååh, vad bra med en sånhär!".. typ...

Jag vill att det ska va nåt som jag har kommit på som kan funka liksom (och jag är jätteoteknisk så data- och kameragrejer går bort, liksom bilgrejer, där är jag intresserad, men okunnig), annars hade jag väl bara kunnat säga, jamen beställ nåt du vill ha så betalar jag, men det känns trist =S

Jag gick in på coolstuff och hittade en sånhär, kanske är en utväg, men känns ju inte helt hundra... Det är en necessär, ifall det inte syns.
Kan ju ge den och fylla den med något kanske? =) Kanske med engelska småmynt o referera till förra årets julklapp? ^^

eafe136667a28d60c13606f6a0467c1e.jpg


Hjälp hjälp snälla Buke, ni brukar ju kunna hjälpa till med det mesta =) =)


//r


Jag skulle köpt en modellbil av en sån han har! Får man länka? Min man är tokigt bilintresserad och älskar sånna! Snyggt att ha som inredning eller i ett vitrinskåp när man flyttar till eget sen! Googla på "so models" så kommer du till hemsida!
 
Tack för tipsen båda två!

Smycken tror jag som sagt inte är hans grej... och tatuerar sig gör han i Budapest när han åker dit =) Armbandsklocka använder han inte... Dagsaktivitet eller sånt tycker jag är svårt o se till att det blir av sen.... Usch, så kräsen jag låter!! Ber om ursäkt, men han är svår, känns inte som det passar...

Elisha: Modellbil har jag funderat på! Kan kanske bli en sån, men helst känner jag att det ska vara nåt med nåt mer användningsområde liksom... men kanske! =)


//r
 
Biobiljetter? Jag vet att det kan anses sjukt tråkigt men jag tycker det är skitbra att få för det har blivit så himla dyrt att gå på bio!

Sen känner väl jag så att bara för att jag gillar hästar så betyder inte det att jag vill ha en lampa som ser ut som en häst. Men det är ju olika, om han redan har mycket "bilprylar" i sitt rum så kanske det passar. :)
 
Tack för tipsen!

Ja, biobiljetter känsn lite tråkigt tycker jag o dessutom tror jag han brukar få det av mamma =)

Det du säger om lampan kan jag hålla med om också, han kanske inte alls vill ha en sån, jag vet inte.. så sjukt svårt o komma på ju...


//r
 
Gillar han att umgås med vänner/spela spel?

Jag tänkte köpa Cards Against Humanity till min pojkvän som låter lite som din bror vad gäller intressen. Ett sällskapsspel som är roligast om man är några stycken, det kan man ju roa sig med under julaftonen om man känner för det också. :D
 
Tack för tipset, men tyvärr, det tror jag inte skulle gå hem... =( Gud så kräsen jag känner mig som bara ratar alla era tips, men de är guld värda, kom gärna med fler!

Det de brukar göra när han o vännerna umgås är att åka på bilträffar o så har han en (fler?) kompisar som han brukar ut o gå promenader med...

Jag funderade på sängkläder?? Nåt som är tråkigt o lägga pengar på, tycker jag själv, men samtidigt är det rätt roligt ändå o ha fina sängkläder sen när man väl har bäddat med dem... eller är det jättetrist??

Åh, vad jag är kass på julklappar!!


//r
 
Nu har jag pratat med hans flickvän och med pappa och de trodde faktiskt att en bilformad lampa kunde va nåt! Så, ingen som råkar ha sett det nånstans? Gärna en buick, amazon eller folkvagnsbuss!

//r
 
Jag gav min bror en upplevelse i julklapp förra året. Han fick ta med sig valfri person till en höghöjdsbana och det ingick även klättring med guide uppför en bergsvägg. Han valde att ta med sig flickvän och sen frågade han om jag och sambo ville hänga på, och jäklar i havet vilken kul grej! Det blev ett minne för livet! Det var en heldag med allt vad det innebär :)

Det äventyrsföretaget som jag valde hade många upplevelser av alla slag. Allt från att köra rallybil på bana, till stubbsittning :D jag tyckte verkligen dom hade ett brett utbud.
 
@strawberrysylt Är du pysslig? Leta upp leksaksbilar på loppis eller leksaksaffärer som liknar hans riktiga bilar, så limmar du fast det på lampfoten och tex spraymålar den så den får lite mer vuxen känsla! Har sett en del bloggare som gjort med andra saker :)

Är han noggrann med sin hy och hud? Har för ett par år sedan gett min sambo och även min bror varsit kit från Bulldog med necessär. De säljs nu på tex Åhlens i färdiga kit eller plocka ihop ett själv. Organiska, milt men gott doftande produkter för rakning, deo, ansiktskräm osv :)
 
Jag skulle vilja ha billiga julklappstips!! Det vill säga, det ska ändå märkas att jag ansträngt mig. Men jag har extremt dålig ekonomi just nu och kan inte lägga ner mycket pengar alls per person. Kanske något man kan göra själv?

Personerna jag skulle vilja ge julklappar till i år är mamma, pappa, 2 bröder, mormor och (ungdomlig) moster.

Någon med idéer?
De är rätt tacksamma på det sättet att jag kan nog ge dem vad som helst och de skulle ändå bli glada. Men har slut på egna idéer och ekonomin sätter stopp till viss del förstås..
 
Tack för tipsen ska ni ha!

Aslan: Det lät ju som en toppenjulklapp! Men tyvärr tror jag inte det funkar med en upplevelse som sagt för min del, det har en tendens att aldrig bli av...

nexxa: Hmm, rätt så pysslig tycker jag att jag kan vara, men det är också en sån grej som aldrig blir av för mig, jag kan ha massa planer på å pyssla ihop nåt själv, men sen blir det aldrig klart! Men det var ett bra tips, tack!

När det gäller hy o hår är han rätt noga, faktiskt, fast jag vet inte vilka märken o så det är han gillar.. Hade väl mamma/hans flickvän kunnat kolla upp iofs, men känns aningens tråkigt o ge, tycker jag.. men tack för tipset!

qverty: Har inga konkreta tips, men att handla i second hand-affärer kan kanske vara ett tips? =D Man kan hitta massa fint för inte många kronor alls!

//r
 
En praktisk sak att ge bort är en burköppnare. Den släpper på vakuumet i burken och gör att det går lätt att öppna. De är inte så dyra heller. Jag skulle inte klara mig utan min.

jarkey.png
 
Min lillasyster, som bor hemma och är yngre än din bror, har faktiskt önskat sig sängkläder i julklapp i år, som du var lite inne på själv. Så det behöver inte alls vara en "tråkig" julklapp, det är väl framför allt något han kan ha nytta av både nu och när han så småningom ska flytta till eget boende.

Mina bröder är också fruktansvärt jobbiga att köpa julklappar till, särskilt den ena som jag inte har någonting gemensamt med och dessutom bara vill ha snordyra märkesgrejer. Du skrev i första inlägget att han är kräsen när det gäller kläder, men om du vet (eller kan fråga hans flickvän kanske?) vilka affärer han brukar handla kläder i så kanske ett presentkort kan vara något? Då får han ändå något av dig, men får möjligheten att välja kläder själv?
 
Okej =) Ja, det är något som jag själv skulle kunna önska mig också, som sagt trist o lägga pengar på, tycker jag, men mysigt sen o ha när man väl bäddar med fina sängkläder =) =)
Tyvärr så sa min mamma, när jag frågade henne, att han tydligen bara vill ha helsvarta sängkläder o då går det bort för mig o köpa, trist.

Jo, jag frågade hans flickvän ang kläder o finsn en affär där han brukar handla, kanske jag köper nåt därifrån!

Men mest hade jag velat ge den hä rlampan som jag är inne på, om jag bara kan hitta den nånstans! Men hittar jag ingen, blir det kanske nåt klädesplagg ändå!

//r
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 587
Senast: Imna
·
Utrustning Hoppas jag lagt denna tråd rätt annars får ni gärna flytta den eller länka till en liknande men hittade ingen som stämde in;) Nu är...
Svar
5
· Visningar
804
Senast: Itzyditzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp