Julmusik-tråden 2024

Scata

Trådstartare
Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love:

Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart

En favoritkanal under flera år var webbkanalen P4 Bjällerklang, med en bra kurerad julmix. SR lade, i sin gudomliga vishet, ner den för några år sedan med förevändningen att det finns julmusik på så många andra håll. (Vilket vore en fullt tillräcklig motivering för att lägga ner både P3 och P2... :banghead: )

Jag lyssnar numera gärna på en Spotifylista från en vän, "Biografmaskinistens julefrid". Tyvärr är han inte längre med oss och kan uppdatera listan, men strängt taget tror jag att det mesta av det bästa redan ligger där. 🎶

Den! Whatever happened to Christmas, med Frank Sinatra. Vi hade den när jag var liten på 60-talet, på en gammal rullbandspelare som vi tog fram kring jul inte minst. Jag älskar den! Idag kan jag se en annan innebörd i texten, men då var den bara vacker - och betydde Jul för mig! ❤️

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
9 382
Senast: Nixehen
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
2 425
Samhälle Hittade ingen klimattråd som inte är urgammal. Tänkte först lägga den under svensk politik men det är ett tillräckligt viktigt ämne för...
Svar
2
· Visningar
340
Senast: Migo
·
Hemmet Jag vill köpa en bubbelmaskin till vår son i julklapp, men jag hittar ingen vettig modell! Fick tipset om Power, men den verkar ha...
Svar
1
· Visningar
213
Senast: kamomillo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka