Jultråd 2018

@Mineur vilka fina naglar :love:

@pepp det är nog bara de vita som är svagdoftande och det stämmer. Jag vill ha stark doft men faller för att de vita är finare :laugh:

Ett litet tips! Har testat både Ernst äppelcider med smak av kardemumma och Hannas päroncider med smak av pepparkaka från systemet. Mycket goda båda två!
Fick fundera ett tag på vad du menade där, men tack! :D Det är ett glitterlack ovanpå ett vanligt rött lack bara :)

Tack för cidertips, jag som precis ska åka till systemet om någon timme. Ska definitivt prova båda två! Var de väldigt söta?
 
Fick fundera ett tag på vad du menade där, men tack! :D Det är ett glitterlack ovanpå ett vanligt rött lack bara :)

Tack för cidertips, jag som precis ska åka till systemet om någon timme. Ska definitivt prova båda två! Var de väldigt söta?

Jag gillar visserligen sött men åtm Ernst tyckte jag inte direkt var det. Mina vänner gillade dem också o de är inte jätteförtjusta i cider annars :)
 
97eb475bb65d73a93cd06c9f1a3a4111.jpg

Mamma hade köpt det här vörtbrödet som jag tyckte var gott! Jag gillar inte ens vörtbröd egentligen men tyckte att det var saftigt och smakade mycket!
 
Jag gillar visserligen sött men åtm Ernst tyckte jag inte direkt var det. Mina vänner gillade dem också o de är inte jätteförtjusta i cider annars :)
Äsch, de fanns inte på det Systembolaget jag åkte till. Men det var väldigt utplockat överhuvudtaget - varken ölen min bror hade bett om eller vitvinsglöggen jag ville köpa fanns! :down:
 
Sista julklappen inhandlad idag och en sats saffranstryfflar står i kylen.
Måste få tag på formar så att jag kan göra tiramisupralinerna också. Stora Coop hade inte ischokladformar och inte heller pralinformar/knäckformar i silikon.
Hoppas Ica här runt hörnet har.
Mamma var här idag och la julklappar under granen så hon slipper kånka på allt på julafton. Vi ska fira hos oss i år och det blir även första julen i nya lägenheten! Så kul och mysigt :love:
Ikväll blir det julklappsinslagning!
 
Idag kom grannen med julklappar :o!
Har paktat in de sista klapparna för i år, men har fortfarande ingen till kära mamma och noll idéer :cautious: tips någon?
Det går lite gör fort nu. Har inte städat ännu och massa mat kvar att göra.
 
Nu har vi julstädat, julhandlat och klätt granen. Börjar bli lite julefrid till sist.

Har även köpt Bingo lotter. Vi köpte 4 st. 🙈 Är det någon mer som spelar i morgon?
Har spelat flera år - på uppestittarkvällen. Inte annars. Men har gett upp det nu, det är såååå lååångtråkigt. Kunde de inte bara gjort allt på max 2 timmar? :D
 
Sista julklappen inhandlad idag och en sats saffranstryfflar står i kylen.
Måste få tag på formar så att jag kan göra tiramisupralinerna också. Stora Coop hade inte ischokladformar och inte heller pralinformar/knäckformar i silikon.
Hoppas Ica här runt hörnet har.
Mamma var här idag och la julklappar under granen så hon slipper kånka på allt på julafton. Vi ska fira hos oss i år och det blir även första julen i nya lägenheten! Så kul och mysigt :love:
Ikväll blir det julklappsinslagning!

Tiramisupraliner?? Känner att jag behöver receptet! Låter jättegott!
 
Tiramisupraliner?? Känner att jag behöver receptet! Låter jättegott!

Har gjort de i många år, så sjukt goda! De går också bra att frysa in, de tinar jättefort.
Det enda jag gör annorlunda i receptet är att jag inte penslar knäckformar utan använder ischokladformar istället och serverar dom med formen kvar. Tycker att det är mindre pilligt.

http://kicki.fagotten.ac/recept/tiramisupraliner.htm

Om länken försvinner, säg till så klistrar jag in receptet istället :)
 
Har gjort de i många år, så sjukt goda! De går också bra att frysa in, de tinar jättefort.
Det enda jag gör annorlunda i receptet är att jag inte penslar knäckformar utan använder ischokladformar istället och serverar dom med formen kvar. Tycker att det är mindre pilligt.

http://kicki.fagotten.ac/recept/tiramisupraliner.htm

Om länken försvinner, säg till så klistrar jag in receptet istället :)

Just det, tar oftast amaretto istället för kaffelikör då det är godare och ska vara i en riktigt tiramisu men båda fungerar lika bra.
 
Min lilla julskinka blev perfekt :love: har hunnit smaka lite småbitar och den är fantastiskt god, åt det saltare håller vilket jag vill ha. Knappt 2 kg vilket är perfekt för mig (och katten, hon ville också smaka och den fick godkänt). Från Änge chark, jag köpte i Jämtland på jobbet för jag visste jag skulle komma hem precis innan jul. Den är godare än Siljans men det törs jag väl inte säga... :o :D
 
Min lilla julskinka blev perfekt :love: har hunnit smaka lite småbitar och den är fantastiskt god, åt det saltare håller vilket jag vill ha. Knappt 2 kg vilket är perfekt för mig (och katten, hon ville också smaka och den fick godkänt). Från Änge chark, jag köpte i Jämtland på jobbet för jag visste jag skulle komma hem precis innan jul. Den är godare än Siljans men det törs jag väl inte säga... :o:D
Jag låter min kära styvfar göra vår skinka, han är otroligt bra på det :o:d Blir supergott varje gång.
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 363
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
407
Senast: Praefatio
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 518
Senast: skogaliten
·
Tjatter Kan det vara dags att återuppväcka vår gemensamma aktion från 2018? Gemensam regndans. Nån måste göra nåt åt detta elände. Låt det vara...
20 21 22
Svar
431
· Visningar
17 540
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp