Jultråd 2018

Sista veckan i november tänkte jag börja julpynta med stjärnor mm. Men det är 17 dagar tills dess, dvs en evighet. Och ute är det mörkt, grått och blött :arghh:

Jag har satt upp min ledboll och min för året inköpta (blev SÅ nöjd, helt kär :love:) Stråla från IKEA den lilla ringen med ledlampor, väldigt enkel modell. De sitter på sovloftets två gavelfönster o ger mysigt sken även till nedanvåningen. Satte även in min lilla adventsljusstake i bilen i helgen, så mysigt :love:

Tror adventsljusstakarna kommer upp i helgen trots allt. Har redan betalat min hyresvärd extra för att ha dem tända dygnet runt i 4+ månader :laugh: Det är helt klart det allra bästa jag vet, mysig belysning i fönstren dygnet runt :love:
 
Den här adventskalendern var i min smak, tre små flaskor baileys till chokladtryfflarna.

61JfTKf5AyL._SL1066_.jpg
 
Viktigaste frågan, var hittar jag roliga juloutfits till dottern? :laugh: Hon har stl 74-80 men jag tycker att HMs och Lindex utbud är sådär i år (hittills). Har ni sett nåt? Tänker inte jultomte utan snarare ren eller snögubbe :D
 
Var till Erikshjälpen och köpte en sån stake men sätter fyra ljus i (heter det också ljusstake?) men funderar på vad jag ska ha i botten på den. Livrädd för att det ska börja brinna i sån där vit lav. :nailbiting: Tips?
 
Var till Erikshjälpen och köpte en sån stake men sätter fyra ljus i (heter det också ljusstake?) men funderar på vad jag ska ha i botten på den. Livrädd för att det ska börja brinna i sån där vit lav. :nailbiting: Tips?
Om du har fuktig lav är den ganska värdelös som bränsle :)
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 346
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
403
Senast: Praefatio
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 441
Senast: skogaliten
·
Tjatter Kan det vara dags att återuppväcka vår gemensamma aktion från 2018? Gemensam regndans. Nån måste göra nåt åt detta elände. Låt det vara...
20 21 22
Svar
431
· Visningar
17 500
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp