Jultråd 2018

Ang julkalendrar så har Panduro pysselkalendrar i år! Lite saftigt pris för mig men kanske passar nån annan som inte vill/kan köpa med choklad/lakrits/te/skönhetsprodukter :up:

Ikea har en chokladkalender nu också, med lite annan choklad än i vanliga 10-kronors samt 100 kr i presentkort. Kalendern kostar 79 kr så tänker man handla där inom presentkortens giltighetstid (som är kort, 1/1 till 31/3 tror jag) kan det absolut vara värt ett köp. Jag köpte en till syrran som åt upp hela på en gång, hon gav bra betyg :D
Har de? Hittar ingen?
Panduro alltså.
 
Har anammat min mammas "en julgranskula om året" (har allt för lite julpynt) fast det blev visst två. Funderar på en vanlig ledslinga i granen som jag kan använda till diverse pynt efter jul också.
 
Har anammat min mammas "en julgranskula om året" (har allt för lite julpynt) fast det blev visst två. Funderar på en vanlig ledslinga i granen som jag kan använda till diverse pynt efter jul också.

Vill tipsa/ skryta ( ;) ) om min metod - varje gång jag åker på semester någonstans så köper jag något litet från det stället att hänga i granen - inte nödvändigtvis en julkula. Hittills har jag tex en glaskula med en treklöver från Irland, en teddybjörn i lederhosen från München, och en blå vaktfigur i trä från Budapest.
Är riktigt förtjust i min samling och ser alltid fram emot att bygga ut den!
 
Är då stolt över mig själv att jag redan fixat de viktigaste presenterna - föräldrarna får teaterbiljettter (mamma två!) och vännerna får ganska snygga yllesulor till skorna.
Lätt o bra :)
 
Vill tipsa/ skryta ( ;) ) om min metod - varje gång jag åker på semester någonstans så köper jag något litet från det stället att hänga i granen - inte nödvändigtvis en julkula. Hittills har jag tex en glaskula med en treklöver från Irland, en teddybjörn i lederhosen från München, och en blå vaktfigur i trä från Budapest.
Är riktigt förtjust i min samling och ser alltid fram emot att bygga ut den!
Ja de här var från Frankrike :) och samma här, behöver inte vara just en kula. Jag är uppväxt med gran med alla möjliga icke matchande pynt och tycker det är rätt charmigt. Funderar lite på hur jag helst vill ha min egen, hade egen gran för första gången i fjol faktiskt.
 
Tomma toarullar?

Tack för förslaget, var såna typer av lösningar jag var ute efter ja! Nu har hon fått den, jag gjorde så att jag gjorde om en "hel" kartong till en tvådelad med botten och lock och klädde in den i julpapper. Sen däri la jag de individuellt inslagna paketen med nummer på :).
Av henne fick jag en lösning med numrerade påsar på ett snöre som man hänger upp. Jättefin och december ska bli spännande :).
 
Har anammat min mammas "en julgranskula om året" (har allt för lite julpynt) fast det blev visst två. Funderar på en vanlig ledslinga i granen som jag kan använda till diverse pynt efter jul också.
Funderar också på det där med "en julgranskula om året". Det är min dotters andra jul så tänker att det kan bli en kul grej som följer hennes uppväxt. Samtidigt är jag perfektionist när det gäller julgranspyntet. Så omaka kulor kanske stör. Hmmm. Tål att tänkas på. 🤔
 
Funderar också på det där med "en julgranskula om året". Det är min dotters andra jul så tänker att det kan bli en kul grej som följer hennes uppväxt. Samtidigt är jag perfektionist när det gäller julgranspyntet. Så omaka kulor kanske stör. Hmmm. Tål att tänkas på. 🤔

Jag hade blivit jätteglad om jag fick det av min mamma/pappa :) gärna äldre mer unika pumlor/pynt.
 
Två juklappar till sambon avklarade, en till mamma från mig och sambon. Behövs nåt till min bror (har dock fått förslag av honom) och nåt till min mamma från sonen. Ser fram emot få julpynta lite sen :). Första gången på flera år jag känner så. Behövs verkligen i det här höstmörkret.
 
LYCKA :love: Idag hade mitt Ica fått in 3 olika julknäckebröd! Ett jag inte gillar, ett nytt jag inte tror jättemycket men som jag köpte och en favorit jag köpte två paket av direkt! Tidigare har det varit så svårt att hitta och kommit så sent. Det är min absoluta julfavorit att göra juliga knäckemackor. Rödbetssallad o någon typ av lökkorv (köpte butikens tre hemlagade för att testa vilken jag gillar bäst), butikens hemlagade leverpastej och smörgås gurka och gräddost. Så är mina juliga knäckemackor :d Mörka knäckisar med vört är favoriten. Ska provsmaka nu strax, kom precis hem från jobbet! Gräddosten får dock vänta att bli inköpt tills den fått sin juliga förpackning för jag hinner oftast bara äta en :) Åh så mysigt :love::love::love:
Vilket märke har knäckebrödet med vört? Lät som nått som skulle passa sambon :D
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 345
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
403
Senast: Praefatio
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 434
Senast: skogaliten
·
Tjatter Kan det vara dags att återuppväcka vår gemensamma aktion från 2018? Gemensam regndans. Nån måste göra nåt åt detta elände. Låt det vara...
20 21 22
Svar
431
· Visningar
17 495
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp