Jultråd 2018

På söndag ska det börja julpyntas hemma, vi ska lyssna på julmusik, dricka julmust, äta pepparkakor och ha norsk julmiddag aka pinnekjøtt :d:d Julgran kommer lite senare, men längtar! , köpte med jättefina stooora julkulor från Korea, men har aldrig haft dom i en gran, hitta ingen i Korea när vi bodde där i fjor. Vill pynta träet nu :love: :D:bump:
 
Tänkte börja julpynta till 1 dec (eller kanske lite före), så det är mysigt och fint till sonens kalas då :love: Han fyller egentligen på lucia men kommer firas helgen innan eftersom han är hos pappan då. Hans kalas blir alltid supermysiga med allt julpynt osv
 
Funderar också på det där med "en julgranskula om året". Det är min dotters andra jul så tänker att det kan bli en kul grej som följer hennes uppväxt. Samtidigt är jag perfektionist när det gäller julgranspyntet. Så omaka kulor kanske stör. Hmmm. Tål att tänkas på. 🤔
Vi har att man får en kula sin första jul. Så höst upp i vår gran hänger 4 omaka kulor (2år gammal, 4år gammal, 9år gammal då mannen och jag varit ihop så länge samt min som är 35år gammal).
Jag är perfektionist vad det gäller granen (brukar ta 5-6 timmar att klä den :angel:) men just de 4 högst upp tycker jag är fint även om de inte matchar resten.
 
Jag har två julklappar klara, nästan. Ska göra tröjor med systerbarnens namn i glittrig vinyl. Kommer förmodligen virka några smådjur till dem också. Sen är jag nog klar med julklappandet :angel: Huvudsaken är att barnen får nåt, vi vuxna har mer eller mindre bestämt att det ska vara klappfritt i år igen.
 
Vi har att man får en kula sin första jul. Så höst upp i vår gran hänger 4 omaka kulor (2år gammal, 4år gammal, 9år gammal då mannen och jag varit ihop så länge samt min som är 35år gammal).
Jag är perfektionist vad det gäller granen (brukar ta 5-6 timmar att klä den :angel:) men just de 4 högst upp tycker jag är fint även om de inte matchar resten.
Vad mysigt och fint! :love:
 
20181112_172011-01.jpeg

Det blev lite dyrt då jag var tvungen att köpa två extra då en var kortare än vad jag hade tänkt mig :angel: Men det fula taket på hammocken blev iallafall uppiffad! :love:
 
Är det nån som vet var man kan köpa pepparkakskola? Skulle vilja köpa det i julklapp till syrran som älskar det, men det verkar lite ont om sånt och jag vill inte ställa mig och göra sånt själv. Såg förut på Åhléns hemsida att de skulle ha men icke, det försvann lika kvickt igen :(
 
Är det nån som vet var man kan köpa pepparkakskola? Skulle vilja köpa det i julklapp till syrran som älskar det, men det verkar lite ont om sånt och jag vill inte ställa mig och göra sånt själv. Såg förut på Åhléns hemsida att de skulle ha men icke, det försvann lika kvickt igen :(
Gjorde en snabbgoogling och såg att roliga prylar, partykungen och cdon säljer det :)
 
Är det nån som vet var man kan köpa pepparkakskola? Skulle vilja köpa det i julklapp till syrran som älskar det, men det verkar lite ont om sånt och jag vill inte ställa mig och göra sånt själv. Såg förut på Åhléns hemsida att de skulle ha men icke, det försvann lika kvickt igen :(

Jag har ju sett det någonstans i år men minns inte var!! I värsta fall i typ en jultidning eller sådant som idrottsföreningar säljer inför jul.
 
Tror jag ska börja lite smått och julpynta idag, kan ju sätta upp stjärnan (eller snöflingan snarare) på dörren alla fall och lite ljusstakar i fönstren
 
På söndag ska det börja julpyntas hemma, vi ska lyssna på julmusik, dricka julmust, äta pepparkakor och ha norsk julmiddag aka pinnekjøtt :d:d Julgran kommer lite senare, men längtar! , köpte med jättefina stooora julkulor från Korea, men har aldrig haft dom i en gran, hitta ingen i Korea när vi bodde där i fjor. Vill pynta träet nu :love::D:bump:

Vi ska också julpynta på söndag (imorgon). :bump::bump::banana::banana:

Julmusik, julpynt och sen en god middag och allmänt mys!! :love:
 
Har äntligen hittat ett runt, rött underlägg att ha till min hylla i köket (den annars är rosa) så nu jäklar ska jag ta fram jultextilierna hemma i kväll!

Mitt julmode fick lite avbrott i att jag hittade en ny favoritpodd jag lyssnat på konstant i 8 dagar (istället för konstant julmusik från min lista med över 1000 fina jullåtar :laugh:). Ska se om detta går att kombinera lite bättre.
 
Idag har jag köpt lite julpynt till kontoret! Bland annat en stor polkagrisballong och en polkagrisgirland (stavning?). På måndag ska jag och några kollegor åka iväg på lunchen och inhandla en kompis till förra årets julflamingo.
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 362
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
407
Senast: Praefatio
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 515
Senast: skogaliten
·
Tjatter Kan det vara dags att återuppväcka vår gemensamma aktion från 2018? Gemensam regndans. Nån måste göra nåt åt detta elände. Låt det vara...
20 21 22
Svar
431
· Visningar
17 535
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp