Jultråd 2018

Alltså er kan man verkligen lita på :love:

I år är äntligen första året jag inte har tusen grejer släpande efter mig så det ska bli (ÄR!) så mysigt med höst o jul! Har hunnit kolla in de flesta varuhusens Halloween o julavdelningar efter hand de plockats fram, halloweenpyntat för första gången, kommer hinna två vändor till Gekås innan jag åker hem för julfirande (första i helgen, sortimentet blir bara större o bättre för varje år tycker jag!!) o har massa andra julgrejer inplanerade. Direkt efter halloween tänkte jag börja plocka fram julgrejer så smått :love:

Mest glad i år är jag över att det börjar finnas påslakanset för stort täcke att köpa (eller öht ju). Jag har tom köpt två till enkeltäcken (jag inte ens gillade men de var lite juliga) o lämnat in för att sy om till ett stort täcke för att ha NÅGRA juliga sängkläder. I helgen hade Gekås 4 st (!) att välja på o såg IKEA också hade! Så kul! Jag är inte så mycket för tomtar o pynt (och har grymt ont om plats) utan vill mer byta ut allt som går till juliga varianter.

Apropå det. Förra året letade jag efter Tepes vintertandborstar Och lyckades inte. Det står mig så :laugh: Jag vill ha en julig eller vintrig tandborste!
 
Tror förresten inte att jag ska köpa en ny jultröja detta år, utan nöjer mig med förra årets :confused: Däremot så överdoserade jag nästan på julpyjamasar när jag såg att de flesta butiker börjat ha med årets sortiment på hemsidorna, så en sådan måste det absolut bli. Verkar dessutom som att min pojkvän fogar sig efter mina nycker och kommer skaffa en åt sig själv!
 
Ett tips är att följa svenska julkonton på insta. Jag började läsa bloggar för många år sedan men är så dålig på att läsa på nätet förutom en del buke. Men älskar Instagram! Insåg förra året att många av bloggarna fanns på insta. Så kul när alla fotar julnyheter som dyker upp o följa alla som börjar ännu tidigare än mig med bak o pyssel osv :love: följer typ 100 konton som är jättemysiga!
 
Tror förresten inte att jag ska köpa en ny jultröja detta år, utan nöjer mig med förra årets :confused: Däremot så överdoserade jag nästan på julpyjamasar när jag såg att de flesta butiker börjat ha med årets sortiment på hemsidorna, så en sådan måste det absolut bli. Verkar dessutom som att min pojkvän fogar sig efter mina nycker och kommer skaffa en åt sig själv!

Jag har hittills inte hittat en tröja jag gillar o vill gärna ha någon typ av julpyjamas också! Har strumpor i mängder däremot. Både vanliga till vardags och sådana mer crazy mysstrumpor :D
 
Jag har hittills inte hittat en tröja jag gillar o vill gärna ha någon typ av julpyjamas också! Har strumpor i mängder däremot. Både vanliga till vardags och sådana mer crazy mysstrumpor :D
Åh, strumpor! Brukar alltid köpa ett fempack på typ HM, sen brukar jag använda den hela året lite osnyggt nog, men det innebär alltid att det måste köpas nya lagom till jul. :D
 
Jag har hittills inte hittat en tröja jag gillar o vill gärna ha någon typ av julpyjamas också! Har strumpor i mängder däremot. Både vanliga till vardags och sådana mer crazy mysstrumpor :D

Det finns jultröjor med LED-belysning på Rusta som jag är spekulant på! I år ska jag och min kollega försöka implementera obligatorisk jultröja på jul-APT, vi har försökt tidigare och misslyckats men det här året har vi valt att ta de nyanställda en och en och bara försynt lagt fram att ”på den här enheten är det obligatoriskt med jultröja”. Tänker att det borde bli en sanning om de hör det tillräckligt ofta!
 
Det finns jultröjor med LED-belysning på Rusta som jag är spekulant på! I år ska jag och min kollega försöka implementera obligatorisk jultröja på jul-APT, vi har försökt tidigare och misslyckats men det här året har vi valt att ta de nyanställda en och en och bara försynt lagt fram att ”på den här enheten är det obligatoriskt med jultröja”. Tänker att det borde bli en sanning om de hör det tillräckligt ofta!

:rofl:

Jag vill ha utan LED o lätt att tvätta!
 
Julklänning!
20181023_181349.jpg
 
Åh :love: Vilken blir det?
Jag har letat och letat efter den perfekta, men det lutar åt att jag köper ett par goda julteer i lösvikt och en fin chokladkalender istället :p Är nog för kräsen när det kommer till te, och vill inte köpa en med örtteer i, så än så länge har jag inte hittat någon passande :cautious:

Den lokala tebutiken här i stan gör en egen. Ingen aning om vilka teer som ingår :-) Men det är lösviktste bara. Förra året var det en blandning av svarta, gröna, vita och röda teer.
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 362
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
407
Senast: Praefatio
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 501
Senast: skogaliten
·
Tjatter Kan det vara dags att återuppväcka vår gemensamma aktion från 2018? Gemensam regndans. Nån måste göra nåt åt detta elände. Låt det vara...
20 21 22
Svar
431
· Visningar
17 532
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp