Jultråd 2018

Jag är glad för jag är snart klar med julklapparna! Har legat i hårt nu de senaste veckorna, vill bara bli klar med dem så man bara kan pyssla sen. Igår kom jag på en julklapp till en person som är SVÅR! Men hon tycker mycket om pioner så jag tänkte att hon kan få ett eller ett par kuddfodral med pioner på som hon kan ha på kökssoffan. Jag sökte på Etsy och det fanns en massa fint! :) Jag har köpt det mesta på Etsy till den här julen, det känns bra. Och idag blir det Erikshjälpen för att leta julpynt. Jag hoppas de har någon fin julstrumpa och att halmbockarna finns kvar. Sen behövs två stakar till uthuset. Nu får gärna november gå snabbt!
 
Beställde sista julklapparna till barnen och till mitt syskonbarn som tittar ut när som helst. Blir kombinerad julklapp och välkommen ut present :p
 
LYCKA :love: Idag hade mitt Ica fått in 3 olika julknäckebröd! Ett jag inte gillar, ett nytt jag inte tror jättemycket men som jag köpte och en favorit jag köpte två paket av direkt! Tidigare har det varit så svårt att hitta och kommit så sent. Det är min absoluta julfavorit att göra juliga knäckemackor. Rödbetssallad o någon typ av lökkorv (köpte butikens tre hemlagade för att testa vilken jag gillar bäst), butikens hemlagade leverpastej och smörgås gurka och gräddost. Så är mina juliga knäckemackor :d Mörka knäckisar med vört är favoriten. Ska provsmaka nu strax, kom precis hem från jobbet! Gräddosten får dock vänta att bli inköpt tills den fått sin juliga förpackning för jag hinner oftast bara äta en :) Åh så mysigt :love::love::love:
 
Nej det hade inte gått i den här tråden idag. @bollen__ hade känt sig påhoppad i vilket fall, jag tror hon är smart nog att förstå vad jag syftade på även om jag inte hade citerat henne direkt. Jag vet att jag inte har omvänt henne idag och det var inte heller min avsikt men det finns ju fler som läser. Jag kan inte vara ensam om att tycka billighetsaffärernas kommers är sjuk. Jag lämnar tråden nu så kan ni återgå.

Min fetning. Jag tycker det är bra att du skriver om mer eftertanke bakom vår konsumtion, hvala. Jag ser mig själv som miljövän, men jag säger som @gul_zebra ibland blir det en en tankevurpa ändå och då är det bra med en påminnelse.
 
Jag fick en tekalender i födelsedagspresent. Det ska bli spännande att prova!
Har haft tekalender i flera år, köpte kaffekalender till sambon förra året och han gillade den skarpt

Dom var rätt dyra dock, dom jag hittade. Eller så föll de mig inte i smaken ändå. Jag ska föreslå för min/a kompis/ar att vi gör egna kalendrar till varann istället! Inga dyra, men bara så man får öppna en lucka. Vill ju helst inte göra en till mig själv, det ska ju vara en överraskning :p Annars får jag väl köpa olika saker och ha i en påse, sticka ner handen och ta en... blir ju lite överraskning iaf, då vet jag ju vad det är, men inte vilken dag jag får vad. :p
 
Dom var rätt dyra dock, dom jag hittade. Eller så föll de mig inte i smaken ändå. Jag ska föreslå för min/a kompis/ar att vi gör egna kalendrar till varann istället! Inga dyra, men bara så man får öppna en lucka. Vill ju helst inte göra en till mig själv, det ska ju vara en överraskning :p Annars får jag väl köpa olika saker och ha i en påse, sticka ner handen och ta en... blir ju lite överraskning iaf, då vet jag ju vad det är, men inte vilken dag jag får vad. :p
Ja Nabos är svindyra men bra, har sett att det finns många andra också men vet inte hur dem är
 
Ang julkalendrar så har Panduro pysselkalendrar i år! Lite saftigt pris för mig men kanske passar nån annan som inte vill/kan köpa med choklad/lakrits/te/skönhetsprodukter :up:

Ikea har en chokladkalender nu också, med lite annan choklad än i vanliga 10-kronors samt 100 kr i presentkort. Kalendern kostar 79 kr så tänker man handla där inom presentkortens giltighetstid (som är kort, 1/1 till 31/3 tror jag) kan det absolut vara värt ett köp. Jag köpte en till syrran som åt upp hela på en gång, hon gav bra betyg :D
 
Personligen är jag emot julklappar och presenter bara för att det ska vara så.
Vill ha saker som verkligen uppskattas av mottagaren.
I år blir det en hel del hemgjort, ska bl a koka egen tvål och göra scrubvantar av sisalgarn.
Dottern får ett änglaspel med hemgjorda ljus till, sonen planksteksplankor och sonens flickvän doftlampa med tillhörande doftvax.
Här är vi iofs ganska restriktiva med julklappar, och håller det lite smått.

Har även funderat på att ge en låda med te till tedrickarna, men hittar ingen lämplig låda? Någon som kan hjälpa till? Tänker ungefär 10*15 och gärna i trä, alternativt en presentlåda. Har inte hittat någon bra än
 
Personligen är jag emot julklappar och presenter bara för att det ska vara så.
Vill ha saker som verkligen uppskattas av mottagaren.
I år blir det en hel del hemgjort, ska bl a koka egen tvål och göra scrubvantar av sisalgarn.
Dottern får ett änglaspel med hemgjorda ljus till, sonen planksteksplankor och sonens flickvän doftlampa med tillhörande doftvax.
Här är vi iofs ganska restriktiva med julklappar, och håller det lite smått.

Har även funderat på att ge en låda med te till tedrickarna, men hittar ingen lämplig låda? Någon som kan hjälpa till? Tänker ungefär 10*15 och gärna i trä, alternativt en presentlåda. Har inte hittat någon bra än
Är inte helt hundra men har för mig att ÖoB har nån trälåda för teer.

Edit: nej jag hittar inte den längre nu bara för det. De måste ha tagit bort den från sortimentet. Men sökte nyss på ”telåda” och det kommer upp flera olika sidor. Snyggast är de i trä såklart!
 
Senast ändrad:
Personligen är jag emot julklappar och presenter bara för att det ska vara så.
Vill ha saker som verkligen uppskattas av mottagaren.
I år blir det en hel del hemgjort, ska bl a koka egen tvål och göra scrubvantar av sisalgarn.
Dottern får ett änglaspel med hemgjorda ljus till, sonen planksteksplankor och sonens flickvän doftlampa med tillhörande doftvax.
Här är vi iofs ganska restriktiva med julklappar, och håller det lite smått.

Har även funderat på att ge en låda med te till tedrickarna, men hittar ingen lämplig låda? Någon som kan hjälpa till? Tänker ungefär 10*15 och gärna i trä, alternativt en presentlåda. Har inte hittat någon bra än

Titta på pyzzelbox hemsida jag tycker de har en trevliga mindre lådor. De som är helt i trä kan man dekorera själv med något juligt om man vill eller bara köpa ett rött band och knyta om eller liknande.
 
åt upp hela på en gång

:eek::eek::eek::eek::eek::eek:

Har jag skrivit i tråden jag köpte en chokladkalender (jag tillhör dem som älskar de där billiga klassiska, har den stående på en hedersplats sedan inköpetn öppnar varje lucka med vördnad på rätt dag och får ont i hjärtat när jag många veckor efter jul sorterar den till insamling :() med häst på i år? :love:
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 294
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
381
Senast: Praefatio
·
Tjatter Kan det vara dags att återuppväcka vår gemensamma aktion från 2018? Gemensam regndans. Nån måste göra nåt åt detta elände. Låt det vara...
20 21 22
Svar
431
· Visningar
17 327
Senast: WildHorse
·
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
171
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp