Jultråden 2019

Haha alltså jag älskar mina barn, men den dagen det börjar komma hem smällkarameller och dylikt från förskolan vet jag inte vad jag gör :D förmodligen får de en egen liten gran att hänga pyssel i ;) men vi började på en tradition förra året då dottern fick välja en kula att köpa, det tänkte vi fortsätta med. Förra året blev det en rosa enhörning, passade jättebra i granen!
Skicka grejerna hem till oss! :D
Jag och en vän ska ha julpyssel i höst. Flätade hjärtan och smällkarameller med ängelbokmärken är prio!
 
Lite som att fråga ”vad gillar ni för julklappar?”. Svar: ALLA sorter! :D

Men klassikerna hos mig är All I want for christmas is you, O helga natt med Tommy Körberg och It’s besinning to look alot like Christmas med Michael Bublé.
Förra årets nya favvo var Have yourself a merry little Christmas med Sam Smith.

Och MASSA fler!! Plus alla luciasånger/julpsalmer!
O Helga Natt är en väldigt speciell julsång för mig. Det MÅSTE vara en riktigt fantastisk sångare (typ då Tommy Körberg) som tar sig an den. Den låter GRYMT mäktig om man kan sjunga, men jag kan bli riktigt förnärmad om någon medelmåtta försöker sig på den..... ;)
 
O Helga Natt är en väldigt speciell julsång för mig. Det MÅSTE vara en riktigt fantastisk sångare (typ då Tommy Körberg) som tar sig an den. Den låter GRYMT mäktig om man kan sjunga, men jag kan bli riktigt förnärmad om någon medelmåtta försöker sig på den..... ;)
Samma här. Varje julaftonsmorgon vaknade vi barn av att mamma DÅNADE ut Tommy Körbergs version i hela huset! Så gick man upp och åt frukostfika i vardagsrummet iklädd morgonrockar och raggsockor. Dukat med finservisen och mängder av tända ljus :love:

Hon gör det fortfarande om vi firar hemma hos henne.
 
Vad gillar ni för jullåtar?
Min favvis är med CeeLo Green, Mary did you know?
Tycker den är sjukt stämningsfull, även om den är något religiös.
Hittade bara för det den med Zara Larsson, ska nog lyssna på hennes version nu.
Fairytale of New York med the Pouges är min absoluta favorit 😍 Men jag har en spellista som är nästan ett dygn lång som snurrar till jul så jag gillar ju en hel del 🤣
 
Haha alltså jag älskar mina barn, men den dagen det börjar komma hem smällkarameller och dylikt från förskolan vet jag inte vad jag gör :D förmodligen får de en egen liten gran att hänga pyssel i ;) men vi började på en tradition förra året då dottern fick välja en kula att köpa, det tänkte vi fortsätta med. Förra året blev det en rosa enhörning, passade jättebra i granen!

Pappa är extremt noga med hur granen kläs, det får absolut inte vara något glitter, kulorna ska vara enhetliga (men har varit lite olika färgtema olika år) och så små halmfigurer. Det måste vara en riktig gran, gärna huggen själv.

Vi barn var jättenöjda över att vi fick varsin helt egen stor plastgran att ha på våra rum. Såå lyxigt liksom. Nu som vuxen inser jag ju varför :laugh:
 
Vår gran (riktig) har sett ut såhär de senaste tre åren:

36478


Förra året kom vi dock fram till att den kändes lite för modern och "omysig" med de vita ljusen, så i år ska vi köpa en ljusslinga som är mer åt det gula, varma hållet.

Kulorna är ett hopplock av sånt vi tycker är fint, men typ 12 av dem hör ihop och går i olika nyanser av guld och brons/koppar.
 
Haha alltså jag älskar mina barn, men den dagen det börjar komma hem smällkarameller och dylikt från förskolan vet jag inte vad jag gör :D förmodligen får de en egen liten gran att hänga pyssel i ;)
Nej men säg att du skojar!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp