Jultråden 2019

Jag har en make som inte är lika julig som jag. Vi är nog verkligen i varsin del av skalan om man säger så. Men han sätter snällt upp mina ljusslingor utomhus och kopplar och drar skarvsladdar. Han tycker att det är konstigt att han måste köpa nya skarvsladdar varje år :angel: jag har ingen aning om varför :confused:
Nu har han faktiskt själv kommit med idén att vi borde ha en slinga runt hela huset :banana: Jag är ju inte sen att hänga på den idén direkt :rofl:
 
ÄNTLIGEN! Nu är den här! På allmän begäran. 🎄
Jag kan inte hålla mig längre! Jag har räknat ut att det är 85 dagar kvar till första advent. Alltså, 12 veckor och en dag, om jag räknar rätt. Alldeles för långt för att börja räkna ner och göra en jultråd, tänker ni. Men 2019 kommer bli den bästa och mest storartade julen i mannaminne, så här gäller det att vara bra förberedd! Jag vet nämligen flera av er som redan bokat julbord, så jag är inte den enda med framförhållning. (Och det kan vara så att de i Vad gör vi-trådarna ska få slippa mitt jul-pepp-spammande..)

Om ni, liksom jag, har svårt att hålla era julkänslor inne redan nu så är ni välkomna! Somliga vet att detta är min första jul med eget hus så från min sida finns det mycket pepp men lite kunskap/erfarenhet. Därför uppmuntras alla julrelaterade planer; recept, DIY-idéer, nyinköp, musiktips, etc.

Ni som känner er som Grinchen för att det startas en jultråd i september undanbedes, vänligt men bestämt. Det är bara att skrolla vidare tills ni har kommit längre fram i kalendern och julkänslorna infinner sig - då är ni hjärtligt (och juligt!) välkomna!

Jag har iaf börjat baka igenom julbaksrecept och beställt broderier med julmotiv = jag kan behöva tre månaders förberedelse.
Bästa trådstarten på länge! :love:
 
  • Gilla
Reactions: 360
Jag tror jag behöver hjälp med vad man kan pynta :D jag tänker mest i banor av pynt som ljusstakar, dukar, gardiner, tavlor och sånt som står i fönster. Men har kommit på att man kan ha julsoffkuddar, sängkläder, strumpor, pyjamas/morgonrock, jultröjor... och adventskalender! Och julmuggar! Det måste införskaffas!

Men vad har jag missat? Jag vill ha mega-juligt!
 
Ni kan gärna tipsa senare om någon vet vart man kan köpa snygga jultröjor.
För sådant finns nog inte att få tag på riktigt än va?
Tror det kommer mer och mer, så i år finns det nog på många av de vanliga klädaffärerna. Jag shoppade några på HM i fjol, där fanns både snygga (seriösa) och fula (skojiga).
För 3-4 år sen fick man besöka nätet om man skulle ha något...
 
Jag tror jag behöver hjälp med vad man kan pynta :D jag tänker mest i banor av pynt som ljusstakar, dukar, gardiner, tavlor och sånt som står i fönster. Men har kommit på att man kan ha julsoffkuddar, sängkläder, strumpor, pyjamas/morgonrock, jultröjor... och adventskalender! Och julmuggar! Det måste införskaffas!

Men vad har jag missat? Jag vill ha mega-juligt!
Har du någon speciell stil (annat än juligt) du utgår ifrån?
 
Tror det kommer mer och mer, så i år finns det nog på många av de vanliga klädaffärerna. Jag shoppade några på HM i fjol, där fanns både snygga (seriösa) och fula (skojiga).
För 3-4 år sen fick man besöka nätet om man skulle ha något...
Vill nog ha en hyfsat seriös så jag inte behöver gå runt som ett stort skämt.
Dvs blinkande och låtande tröjor göra sig icke besvär!
 
Eeeh nej, det tror jag inte :D gillar lite lantlig/gammaldags stil annars.
Jag gillar dels lantliga/gammeldags men även nyare julpynt. Tänker att det går att kombinera gammalt och nytt om färgerna funkar ihop.

Har du:
Glöggmuggar?
Servetter? -gärna i tyg.
Servettringar?
Tvålkopp i juligt format? -med jultvål i
Hallmatta i juligt motiv?
Öppen spis - om inte så video på eld.
Julmusik -återkommer här.
Byta ut kuddfodral i sofforna.
Dukar, dukar och ännu mer dukar!
Jultofflor.
Julstrumpa.
Överkast i juligt motiv.
Ett juligt förkläde -perfekt för rätta feelingen!
Glöm inte dofterna!! -juliga doftljus, ta in naturen, baka och liknande.
 
Jag gillar dels lantliga/gammeldags men även nyare julpynt. Tänker att det går att kombinera gammalt och nytt om färgerna funkar ihop.

Har du:
Glöggmuggar?
Servetter? -gärna i tyg.
Servettringar?
Tvålkopp i juligt format? -med jultvål i
Hallmatta i juligt motiv?
Öppen spis - om inte så video på eld.
Julmusik -återkommer här.
Byta ut kuddfodral i sofforna.
Dukar, dukar och ännu mer dukar!
Jultofflor.
Julstrumpa.
Överkast i juligt motiv.
Ett juligt förkläde -perfekt för rätta feelingen!
Glöm inte dofterna!! -juliga doftljus, ta in naturen, baka och liknande.
Har inget av ovanstående men har tänkt på några av dom, men inte alla! Dom där 10.000 till julpynt känns inte helt avlägset :angel:
 
Fotade lite från en jultidning förra året. Den var i ett väntrum någonstans, så har inte kvar tidningen. Den här är fin, men ser lite brandfarlig ut.
IMG_20180209_125524.jpg



Ni får ursäkta att bilden blev på snedden.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp